Health insurance

Tinneke

New Member
Hoi,

We zijn nu bijna 10 maand in Australië en hebben beslist om een privé ziekteverzekering af te sluiten. We willen gewoon een basis familie verzekering.

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende maatschappijen? We dachten HCF te nemen omdat daar nu alle 2 en 6 maand wachttijden wegvallen. Is dat een goeie keuze?

Groetjes,
T

Hoi Tinneke

is Medicare niet voldoende dan? Jullie hebben toch een 175 visum, niet? Ik ging ervan uit dat daar de basis toch al inzat :huh:

Hey Jerden,

We hebben zeker medicare, maar je betaalt extra belastingen als je geen prive ziekteverzekering bijneemt en als je die na 1 jaar niet genomen hebt komt er een bepaald percentage bij als je later toch nog een ziekteverzekering wilt nemen. Trouwens medicare heeft geen dentals en nog een paar andere dingen niet. Daarom willen we dus wat extra verzekering.

Groetjes,
T

Hey Jerden,

We hebben zeker medicare, maar je betaalt extra belastingen als je geen prive ziekteverzekering bijneemt en als je die na 1 jaar niet genomen hebt komt er een bepaald percentage bij als je later toch nog een ziekteverzekering wilt nemen. Trouwens medicare heeft geen dentals en nog een paar andere dingen niet. Daarom willen we dus wat extra verzekering.

Groetjes,
T
Uhm, de belasting geldt alleen boven een bepaalde inkomensgrens.
En ik geloof dat de toeslag 2%, per jaar boven de 30, is. Maar als nieuwe resident heb je inderdaad een jaar? de tijd om deze extra verzekering te nemen zonder de toeslag te hoeven betalen.

Via deze link is er meer over te vinden.

Bart

Prive verzekering is zeker aan te raden, vooral de ziekenhuisdekking. Als je dan een niet direct urgente operatie nodig hebt kun je binnen hooguit een paar weken terecht in een prive ziekenhuis. Als je van Medicare afhankelijk bent zijn de wachttijden meestal een aantal maanden tot een aantal jaren.
Wij hebben HCF en zijn daar buitengewoon tevreden over. Ze zijn niet de goedkoopste, maar hebben wel het beste pakket en betalen gewoon zonder enig gezeur. Ze zijn niet commercieel en dat heeft een heel groot voordeel. Wel even goed uitzoeken wat voor jullie het beste pakket is, want ze hebben er natuurlijk tig verschillende. :smile:

Groetjes,
Rixta

Ik heb ook HCF voor mij zelf omdat dat een voorwaarde was van mijn visum ondanks dat ik medicare heb. In mijn geval kwam dat uit als de goedkoopste, ik heb dat via iselect.com.au uitgezocht. Ik heb er geen problemen mee en krijg gewoon betaald.
Jo

Ik begrijp nog steeds 1 ding niet... Wij zijn prive verzekerd via BUPA. Hoe kan het dan dat ik elke keer als ik naar een obstetrician moest hem $100,- moest betalen (er zat in het begin zelfs een prijskaartje van $1700,- aan 1 bezoekje) en dat ik een deel van dat geld vervolgens terug kreeg van Medicare? Het enige wat door BUPA vergoed is is mijn ziekenhuis stay. Wel super relaxed dat ik prive kon bevallen en 4 nachten in het ziekenhuis mocht blijven voor tips en trics, maar blijf het een heel raar systeem vinden.

Als ik het goed begrijp moet je het zien als een basis een aanvullende verzekering.
BUPA is de aanvullende verzekering en die vergoed de meeste dingen die Medicare niet vergoed.
De $100,-- die je daarna nog zelf moet betalen is de eigen bijdrage.
(Wat een heerlijk babytje is het trouwens op de foto. ;) )

Als ik het goed begrijp moet je het zien als een basis een aanvullende verzekering.
BUPA is de aanvullende verzekering en die vergoed de meeste dingen die Medicare niet vergoed.
De $100,-- die je daarna nog zelf moet betalen is de eigen bijdrage.

De eigen bijdrage die we hebben is $500,- en die betaalde ik toen ik uiteindelijk in het ziekenhuis was voor de bevalling. Die 6 x $100,- daarvoor (voor de obstetrician) en een paar x $40,- (voor de verloskundige) moest ik ook zelf betalen, maar van die bedragen betaalde medicare me dus een deel van terug. Volgens mij wil de overheid private health insurance promoten zodat meer mensen prive verzekerd zijn waardoor de druk op het public system minder wordt. Vandaar dat medicare mij waarschijnlijk geld geeft. Maar zeker weten doe ik het ook niet. Ik vond het in ieder geval vrij prijzig om een 'prive-kind' te krijgen, maar ook wel heel relaxed dat ik nu niet in het public ziekenhuis hoefde te bevallen waar ik normaal werk en veel mensen ken.

(Wat een heerlijk babytje is het trouwens op de foto. ;) )

:up: Het is zeker een heerlijk ventje en ik kan niet wachten om over 4 dagen met hem te pronken in Nederland. En de opa's en oma's zijn helemaal blij dat ze hem ein-de-lijk niet via de skype, maar in reallife mogen aanraken en 'opvreten' ;)

Back