Healthcare

IsabelleV

New Member
Hi all,

In September verhuis ik met mijn partner (NZ) naar Australie. Ik probeer me nu te orrienteren op het healthcare systeem. Ik dacht laat ik het eens op het forum zetten. Vanwege een pacemaker implantaat wilde ik eigenlijk in Australie een private insurance afsluiten, maar ik zie dat deze geen outpatient dekking geven. Heeft iemand ervaring met het emigreren naar Australie met bestaande medische aandoeningen?
Om in aanmerking te komen voor Medicare moet men lokaal belasting betalen, of valt men hier automatisch onder wanneer men in Australie is en nog werkzoekende is? Zoals bijvoorbeeld de NHS in Engeland?

Wellicht heeft er iemand wat feedback? Alvast bedankt.

Groetjes,

Isabelle
 
Hi Gwen, op een New Zealand citizen family relationship (subclass 461). We verhuizen 14 september naar Melbourne.
 
Phoeh die is nieuw voor me. Met je Nederlandse nationaliteit en een EHIC pas heb je vaak recht op Medicare ivm de Repocipical (ofzoiets) Health agreement. Maar of dat ook op dat visum kan..... Even medicare bellen zou ik zeggen en duidelijk aangeven dat je de NL nationaliteit hebt. Maar dan moet je wel een EHIC hebben. Weet niet hoe lang je al in NZ bent?

Het is gebruikelijk op dit forum om je eerst voor te stellen alvorens je vragen stelt. Met wat extra achtergrond info is het makkelijker om je te helpen en dat houdt het forum ook leuk en persoonlijk.
 
Hi Gwen,

Thanks voor je reactie. Apologies, natuurlijk zal ik me zo even voorstellen!
Wij wonen momenteel in de UK, maar Harry is NZ, vandaar het visum. EHIC is aangevraagd hier in de UK. Ik zal begin volgende week even bellen met Medicare. Ik had ze gister ook al gemaild, hopelijk komt daar reactie op.
Thanks.
 
Zou top zijn als je Medicare kunt krijgen met jouw visum en NL Nationaliteit. Houdt je ons op de hoogte? :)
 
Vanwege een pacemaker implantaat wilde ik eigenlijk in Australie een private insurance afsluiten, maar ik zie dat deze geen outpatient dekking geven.

Wat is jouw idee van de betekenis van "outpatient"?

Over het algemeen betekent dat in de zorg hier Down Under namelijk ambulante zorg dus ik snap het niet helemaal in deze context of ligt dat aan mij?
 
Back
Top