Heb ik weer!

Jeroen

XPdite Hero
Een aantal jaren geleden, ik denk zeker 12 jaar, heb ik een bekeuring voor te hard rijden gekregen; 60 Gulden voor 4 km te hard. Sinterklaasavond is natuurlijk uitgerekend een avond om daar eens uitgebreid verder over te praten natuurlijk dmv gedichten. Van Sinterklaas kreeg ik een Elmo.
Sinds die tijd heb ik geen bekeuring meer gehad, totdat ik dit forum ontdekte en Lost gevraagd heb om een plaatje van Elmo. Elmo werd voor me geregeld en warempel (!) de volgende dag een bekeuring in huis EUR 55,00 :oops: . Alsof dat nog niet genoeg was belt Erna mij gistermiddag op met de mededeling dat ook zij een bonnetje voor te hard rijden heft gekregen EUR 70,00 (!) :lol:
Ik blij en dat leg ik even uit. Erna en ik hebben jaren geleden een afspraak gemaakt en die luidt als volgt: degene die de bekeuring ontvangt betaald hetzelfde bedrag aan de partner, vrij keus van besteding. Dus ik heb EUR 15,00 verdiend (?) :wink:


Jeroen
 
Nou snap jij het nog? Ik moet dit inleveren, zus laten vertalen en zo doen en vandaag kreeg ik van Jan te horen dat het assessment sowieso kansloos is volgens ANCI! Maar er is goed nieuws: ik kan mijn opleidingsnivo gaan opkrikken tot hun eisen middels een opleiding en dat betekent een student visa aanvragen en naar Oz vertrekken! Ook al goed! Wat een gedoe zeg! Is geen stukje taart! :?
 
Hoi Aussielover,

welke relatie bedoel je, die met Elmo of met Erna? Geintje, ik vat 'm hem.

Maar nu ff dit:
1 ding snap ik even niet, je wilt een waardering van je diploma's en werkervaring laten doen (neem ik aan), maar je moet je laten bijscholen. Naar mijn best weten, kun je eerst een self-assessment doen en aan de hand daarvan kun je zelf beslissen wat je gaat doen; studie oppakken of zorgen voor meer werkervaring.

Hoe is dit mogelijk geweest?
Vertel, vertel, vertel.

Maar aan de andere kant niet getreurd, jij gaat naar Australie (ben een heel klein beetje jaloers, toch wel). Een studie afronden in Australie levert tenslotte weer extra punten op geloof ik.


Veel succes & NO WORRIES!

Jeroen :wink:
 
Ja ja, eerst de tip van de week en dan ook nog eens -EUR 125 en dan nog eens EUR 15 (uit hetzelfde potje). Elmo bedankt!
Ach, gaat straks gewoon verrekend worden met de overwaarde van het huis. NO WORRIES!

:lol:
 
Nee, Jeroen, ik heb plenty werkervaring ( 9jaar) maar ben Inservice opgeleid. Eerst was mij voorgesteld om de skilled migration te gaan doen en dat ik dan evt een bridging course moest doen om het HBO nivo te bereiken. Vlgs ANCI word het assessment nu sowieso geweigerd en moet ik dus eerst mijn nivo middels studie opkrikken. Maar dat had Jan eigenlijk eerder kunnen nagaan want ik heb haar die info natuurlijk al mààànden geleden gegeven en mijn papieren heeft ze ook al eventjes in har bezit. dus dat vond ik wel jammer! Maar nu ga ik, als ik mijn student visa kan regelen met die cursus in July beginnen dus dat is lekker snel ! :D
 
Bobbie said:
Hoe ga je het verder aan pakken? Waar ga je je opleiding doen?

Ik ga morgen wat universiteiten bellen in Qld en vragen of ik me kan aanmelden voor de cursus registered nurse en hopen dat ik wat korting qua opleidingstijd kan krijgen! Ik begin af en toe de moed teverliezen dat het lukt! Wat een regels allemaal ! En lees op het prikbord van de emigratiepagina dat de regels ook nog eens aangescherpt worden dus word he tnog "makkelijker"! echt balen ! Om moedeloos van te worden! Ik ben dus al vanaf december aan het ploeteren en nu moet ik overnieuw beginnen! Heus niet leuk! :(
 
Hoi Aussielover,

Allereerst nog gefeliciteerd met ht behaln vande ielts test!

Ik weet niet hoe je die witte vlakken erin krijgt," ....wrote" , maar goed.
Over de opleiding, nurse div 1, als je al een opleiding hebt in die richting, kan je inderdaad uitzondering krijgen voor bepaalde vakken. Ik krijg het zelfs met mijn vig diploma, dus jij zeker als v.p. Dat zal voor ons een 2e optie zijn, dat ik dus ook die opleiding ga doen. Het kost een hoop centen maar ja, dat kan er ook nog wel bij he.!

groetjes,
 
Hoi Victoria! Als je "reply" aanklikt zi eje deoorspronkelijk geplaatste tekst! Wat tussen haakjes en de teksten quote staat kun je laten staan en wissen naar believen! Wat je laat staan (de tekst quote en haakjes hierbij niet wissen!) komt als witte tekst .. wrote te staan! Snappie?

Ik ben wel in de gelukkige omstandigheid van een hele lieve vriend en die gaat mijn huiswerk effe overnemen want ik zit er echt effe helemaal doorheen! Hij heeft zelfs zijn moeder hierbij ingeschakeld! Wat een kanjer! :p

Wat betekent die afkorting die je gebruikte?

Maar ik kan er niet omheen dat het geld geen probleem is maar de duur van de opleiding wel! Ik kan echt niet de volle drie jaren gaan studeren want ik ben al bijna 36 als die studie begint en zal tegen de veertig zijn als die af is en hoe zit het danmet de kinderwens!!? Dus ik moet op de een of andere manier een kortere opleiding zien te krijgen.
I'll keep my fingers crossed! :?
 
hoi Aussielover,

Een beetje late reactie, maar goed.
Vig= Verzorgende Individuele Gezondheidszorg.Eigenlijk net als ziekenverzorgende.
Ik denk dat je zeker geen 3 jaar hoeft te studeren hoor! Dat bedoelde ik, zelfs met mijn diploma hoeft dat niet.[/list][/u][/code][/quote]
 
hallo,

ik neem aan dat jullie die opleiding in australie gaan doen.
Ik ben ook dit moment bezig met v.p nivo 4 verkort (dit wordt door mijn baas betaald) omdat ik mijn opleiding hier in nl niet kan afmaken, moet ik in aus de rest van mijn cetificaten behalen. Nu heeft de zus van mijn vriend rond gevraagd en er zijn instellingen die mij wouden hebben en die wouden mijn opleiding betalen en mocht daar dan gaan werken. misschien kunnen jullie ook zoiets vinden. En als je al werkervaring hebt kun je meestal de opleiding verkort doen.
 
Ik hoop dat ik jouw niet zal overtreffen Lost, het is zo sneu geld. Deze moet de derde gaan worden in zeg maar 18 jaar tijd. Valt eigenlijk dus wel mee.
 
De laatste keer dat mijn ouders en ik in Nederland woonden liep je r alleen kans op dat je een bekeuring zou krijgen omdat het achterlichtje van je fiets niet werkte.
Mijn vader voelde zich een millionaire toen hij in 1957 hier een AUTO kocht. Was van 1948 of zoiets en je kon de bovenkant naar achteren vouwen. Je zou kunnen zeggen dat hij een 'convertible' kocht. Jammer dat dat ding met passagiers er in de heuvels niet op kon.

Joop

goudabrommer.JPG
 
Back
Top