Heb je altijd al willen weten, bedmaten in Australië

tum

XPdite Sponsor
Ja, je snapt het, ik heb niks anders te doen  :wink:

Hier komen ze volgens wikipedia, de australische bedden

single              91 x 191 cm
king single      106 x 203 cm
single extralong 92 x 203 cm
double            137 x 191 cm
queen              152 x 203 cm
king                183 x 203 cm
 
Hee joh, hadden we dit niet al behandeld? Jawelllll!

Ga ik nou lekker tussen de Egyptische King-lappen, hihi. (Ook wel 'Tut Ankh Amon-doeken' genaamd).

Trusten!

P.S. moeten we nog klusjes voor je verzinnen of zo? :-D
 
Hé Ireen,

Ja, ergens hadden we het al wel behandeld  :p maar
ik kon me er niet toe zetten om het op te zoeken.
Gewoon lui dus!!

Mmmmhh, nog een klusje, nah, komt wel goed, heb
ik gewoon wel eens, lekker onzinnige dingen opzoeken  :grin:

Truste  :grin: :up:
 
Vin nie errug hoor!!

weetje dat die australische matrashoezen hier gewoon om mijn nederlandse matrasjes passen? De single om de eenpersoons en de Double om onze normale 2 persoons... en je kunt hier ook kussens en hoezen krijgen (European pillow), het valt mij enorm mee, had me wel zorgen gemaakt. Ik heb alleen nog geen dekbedhoezen gekocht, nog niet nodig gehad...

No worries dus!!!

groetjes Pauline
 
Kijk, dat is alweer makkelijk om te weten Lily.
Nie errug hè  :wink:, gelukkig  :grin:
 
Zal ik je eens zeggen dat mijn Australische lakens niet eens om ons Australische matras passen.
Dat matras is zzzzoooooo dik, man!  :grin:
 
Bedmaten in Australia  ,  Bedmates in Australia.

Brrrrrrr.....Blleeehhh.... :shock:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8468.msg112179#msg112179 date=1203855699]
Bedmaten in Australia  ,  Bedmates in Australia.

[/quote]

Uitstéékbare vertaling Jack, je gaat met sprongen vooruit! :) Vooral doorrrrgaan!
 
Ga jij maar lekker door boven op die brug :smile: ijsblokje.......

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8468.msg112259#msg112259 date=1203932546]
Ga jij maar lekker door boven op die brug :smile: ijsblokje.......

Jack :evil:
[/quote]

Oh, je had me herkend? :-D
 
Waarom van die rare maten? Waarom niet gewoon 90x190, 100x200, 90x210, 140x190 enz...
Is dat trouwens de bedmaat? Of de matrasmaat? Als het de bedmaat is, komt Mark nog met z'n voeten buiten boord te liggen met z'n 1.95 m :grin:
 
[quote author=Annemiek link=topic=8468.msg113276#msg113276 date=1205008780]
Waarom van die rare maten? Waarom niet gewoon 90x190, 100x200, 90x210, 140x190 enz...[/quote]

Die maten zijn zo om het personeel het gevoel te geven dat je bij hun werk wel degelijk intelligent moet zijn....
Sorry mevrouw we hebben geen matras van 150x200 alleen 152x203 tsja je zult een heel nieuw bedframe moeten kopen want die van U is een oud model.
Anders heb je al zo snel het gevoel dat je een zelfde job hebt als alias AL BUNDY the Shoesaler.

bundyboy.jpg

images


:smile: :smile:

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=8468.msg112179#msg112179 date=1203855699]
Bedmaten in Australia  ,  Bedmates in Australia.

Brrrrrrr.....Blleeehhh.... :shock:

Jack :evil:


[/quote]

Hé Jack en Luuk,
dacht dat het nooit iemand zou opvallen  :grin:

Hoi Kallie, zzzzz, wordt je nog wakker dan?

Hoi Ireen,
Ik ben blij dat je ons allemaal altijd weer geweldig wilt helpen met
vertallingen E/N en N/E, wat moesten we zonder jou  :grin: :up:

Ha Annemiek,
Geef Mark gewoon een extra bedtafeltje aan het einde van zijn bed,
problem solved!  :lol:
 
[quote author=Annemiek link=topic=8468.msg113276#msg113276 date=1205008780]
Waarom van die rare maten? Waarom niet gewoon 90x190, 100x200, 90x210, 140x190 enz...
[/quote]

Hoewel Jack's verklaring me aannemelijker lijkt  :up: is het misschien mogelijk dat de maten afkomstig zijn uit het 'oude' systeem met inches enzo?

Overigens heb ik een probleempje, niet zozeer met de maten, maar met betaalbare en katoenen lakens te vinden. Ten eerste is er heel veel poly/katoen mengsel, wat ik persoonlijk niet zo prettig vind, en ten tweede is het dan ook nog vaak in een zgn 'sheet set', dan krijg je dus een fitted sheet (hoeslaken), een flat sheet (laken) en twee kussenslopen (Australisch formaat), hetgeen ik nu net niet nodig heb. Ik sta open voor tips, ben al bij de nodige winkels geweest, maar nog niet bij allemaal!

Sunburnt
 
geen idee over dat katoen maar wat wel heel fijn spul is....500 threadcount sheetset die een paar keer per jaar bij de Target in de aanbieding is voor 80 dollars. Superspul!
ze verkopen trouwens ook losse sheets ed, je heoft niet perse een set te kopen.
 
Ahhhh, de Egyptische lappen! Heeeeeeerlijk om tussen te kruipen! Ik geef liever wat meer uit voor een uitnodigende kwaliteit, het voelt zo zalig aan :) Mind you, tussen Egyptisch katoen en Egyptisch katoen zijn ook nog verschillen. Maar wat je kan doen, is het pak openmaken en je hand tussen de lagen stof steken om te voelen of je het lekker genoeg vindt. Hoe fijner en beter de kwaliteit, hoe gladder het aanvoelt, mmmmmm. De betere kwaliteit katoen is te krijgen bij PillowTalk, en beddenzaken.

Goedkope lakens zijn verder te verkrijgen bij K-mart, Target, van die zaken. Heeft Big W geen lakens?
 
[quote author=Eerainuh link=topic=8468.msg113420#msg113420 date=1205183650]

Goedkope lakens zijn verder te verkrijgen bij K-mart, Target, van die zaken. Heeft Big W geen lakens?


[/quote]

Tuurlijk!
 
Wij hebben goedkope lakens van Big W. We hebben 2 slaapzakken, maar die zijn gevoerd met flanel. In Queensland was dat veel te warm, dus hebben we 2 goedkope lakens gekocht om onder te liggen. Ik geloof dat ze zo'n 15 dollar per 1 persoonslaken waren, dus dat valt reuze mee. Geen idee of het puur katoen is, maar ik denk het niet, want af en toe voelt het wat zweterig aan.
 
ja ja, er zit veel verschil tussen egyptisch en egyptisch. Helaas zelf uitgevonden dat prijs en threadcount niet altijd doorslaggevend zijn. de 80 dollar set (50% in de aanbieding, blijf een hollander) 500 threadcount van de target is en blijft goed (is al tig keer gewassen). Heb ook een luxe set 100 threadcount gekocht voor dubbele prijs en die was na 2x wassen al aan het pillen. Helaas bonnetje kwijt.....

al met al beetje geluk hebben dus. Moet zeggen dat pillowtalk mooie spullen heeft. De matrasprotector met vulling is ook zo'n aanrader!
 
Back
Top