heeeeeeeeeeeeeeeeelp

tijtje

New Member
okee omdat ik dus nog zo groen als wat ben en ik nog niet genoeg kennis van de engelse taal hebt om alles te kunnen begrijpen hoop ik dat een van jullie mij verder kan helpen
mijn man is al een jaar of 15 onderhoudsschilder'
weet iemand of dit een beroep is waar ze in Australie op zitten te wachten
nog een vraag is deze:ik weet dat kennis van de engelse taal een vereiste is om in Australie te mogen wonen is een cursus bij bv.de NTI dan voldoende of iemand andere suggesties ik ben verkeert namelijk niet in de positie om naar school te gaan i.v.m. 3 kinderen en is de engelse kennis dan nodig voor alleen mijn man of is het zo dat de partner ook goed engels moet spreken/schrijven?
okee heel wat vragen voor de eertse keer maar hier zitten genoeg mensen die verstand van Australie hebben dus ik dacht ik vraag maar

groetjes van Tijtje

Tijtje,

Engels is inderdaad een vereiste. Vandaar dat je de IELTS test af moet leggen. Die zullen jullie beide moeten doen. De hoofdaanvrager heeft een hogere score nodig.
Kijk eens op de site van de immi gov http://www.immi.gov.au/ voor de MODL en de SOL list. Daar staan alle beroepen op.
Als je hier op search klikt en IELTS en SOL en MODL list intikt vindt je ook veel antwoorden op je vragen.

:up:

Groetjes Lin

In je even voorstellen topic heb ik ook een aantal verwijzingen naar IELTS topics hier gezet: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4329.msg54137#bot

Groetjes Lin

okee Lin bedankt voor je andwoord
Denk je dat een cursus van de NTI een goede voorbereiding is voor de ielts test ik heb namelijk geen idee hoe moeilijk zón test is

Hoi Tijtje,

Je man zal in ieder geval de IELTS test moeten afleggen, maar ik geloof dat jij mag kiezen. Of je doet ook de IELTS test, of je betaald een soort van 'inburgeringscursus' maar die is best wel aan de prijs hoor. Iets van 2500 dollar ofzo tegen over ongeveer 200 euro voor de IELTS - scheelt wel behoorlijk dus. Verder kan ik je vertellen dat de IELTS organisatie ook engelse lessen verzorgd. Je zou even op hun site kunnen kijken. Ik kan je zo niet zeggen of zij al dan niet duurder zijn dan het NTI, maar ik denk dat zij wat meer gericht lesgeven op het behalen van de test.

Hgr, Jeanine

Hier zijn de sites
http://www.idp.com/nl/ieltstest/article164.asp of amsterdam http://www.bltc.nl/nl/ielts_d.htm ?

groetjes Miranda  :)

als ik zo over deze site surf dan zinkt toch wel de moed me in de schoenen hoor
er zijn lieve reacties die verwijzen me allemaal naar site's waar ik de ballen van snap[sorry voor mijn taalgebruik]omdat mijn engels nou niet zo goed is maar ik ben wel bereid om te leren als ik maar zou weten wat voor vereiste in taalgebruik voor Australie nodig is
En dan zijn er nog zoveel soorten visum's en alleen al de kosten van dit alles
Ook zijn er dan nog allerlei regels voor het verpakken van de goederen[liefst geen hout en geen dons enzo?]
Ik moet nog aan heel de malle molen beginnen maar ik snap er helemaal niets van maar ik wil mijn droom niet zomaar opgeven
Dus is hier iemand die mij[en echt ik snap er helemaal niets meer van]verder kan helpen zijn er geen nederlandse sites met informatie?
please help want ik wil zo graag met mijn man  en kinderen naar het land van mijn dromen

okee ik heb net de site move2austalia.com gevonden daar staat ook een hoop informatie maar nog meer info is altijd welkom

Beste Tijtje,

Ik snap dat je door de bomen het bos niet meer ziet, maar probeer rustig te blijven.
De meesten van ons doen er minimaal een jaar over, dus raak niet te snel gestressd. Heel het grapje gaat je trouwens met z'n tweetjes gauw 4000 euro kosten, vooraleer je een visum hebt.
Dus zoek nog niet naar een verhuizer, dat is het paard achter de wagen spannen.

Als je man op basis van een skilled visum wil gaan, moet je minimaal op de SOL lijst staan. http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf
Ik zie hier bij categorie 4421-11 Painter Decorator staan (kijk onder het rijtje Asco code), dat lijkt me aardig van toepassing. Je krijgt 60 punten voor deze categorie, dat is het maximale. (je hebt er in totaal 120 nodig)

Voor het assessen van dit beroep moet je naar de TRA (trades recognition Australia) www.workplace.gov.au/tra

Je kunt op hun site kijken wat je voor paperassen nodig hebt. In de tussentijd kun je een cursus Engels doen en een IELTS examen.
Misschien zou het niet verkeerd zijn om een bureau in de arm te nemen, die jullie de goede weg op kunnen sturen. Ikzelf werk met een bureau in Oz, maar dat lijkt me voor jullie niet zo handig (hun Nederlands is niet zo best). Ergens op dit forum staat een topic over verschillende bureaus.

Succes

Bart

Tijtje,

Wij kijken regelmatig BBC en luisteren naar Australische radio via internet,zo kan je je ook voorbereiden op het Engels.Succes met alles!

Clair.

kijk ook even onder de search button en toets ielts in dan krijg je een aantal gratis sites om te oefenen dat kan zeker geen kwaad.
Ja en inderdaad de second installment ,het kost je een lieve duit maar dan ben je iets zekerder.
Misschien een idee om te beginnen met het lezen van kinderboeken en kijken van kinder programma's op de bbc deze kun je ook ondertitelen (in het engels) met teletekst of als je een schotel hebt zoals wij met het ondertitelings knopje.Australische kinder t.v. op de computer is ook erg leuk.
Rob breumelhof van Move2Australia lijkt me ook een goed bureau die kan je in het nederlands begeleiden.

groetjes Manja :)

de 120 die je moet halen zijn die per persoon of is dat samen?[voor de kenners een hele domme vraag natuurlijk]
nu heb ik nog een vraagje
ik /wij willen in Australie nar een plaats gaan waar de behoefte groot is
ik bedoel hiermee het volgende wij zijn Jehovah's getuigen en wij willen in Australie graag ergens gaan prediken[langs de deuren gaan]waar er nog niet zoveel predikers zijn
mijn vraag is dan ook of er op dit forum ook broeders en of zusters zijn die hier ervaring me hebben dan zou ik dat graag horen

De 120 pnt voor een skilled independent gelden alleen voor de aanvrager
voor het tweede gedeelde van je vraag zou ik adviseren om het ook eens via sites in Australie na te checken.

[quote author=linda link=topic=4349.msg54560#msg54560 date=1144152286]
een plaats met veel behoefte: Nimbin!

tijntje, probeer alsjeblieft 1 stap te nemen voor je jeezelf voorbij holt...
[/quote]

:-D :-D

Ik was al eens in Nimbin, van een rielekste sfeer was niet zo veel te bekennen....
Binnen 5 minuten kon ik een A-track radio (wie wil dat nou??) kopen van iemand op straat, en verderop stonden ze een potje te matten. Het leek er op dat de meesten van wiet waren overgeschakeld op wat sterkers...

Probeer eerst maar eens binnen te komen Tijntje... doe rustig aan.... je kunt nog altijd kijken of je wat zieltjes kunt redden daar.
De Australische gemeenschap staat open voor alle godsdiensten...... zolang je er maar niemand mee lastig valt.

Succes, Bart

Hoi Tijtje,
Ik denk dat je hier op het forum niet echt veel gelovige mensen tegen zult komen. Hoe dat komt weet ik niet, maar zover ik weet zijn ze er niet veel.

de IELTS (International English Language Testing System... dan weet je dat ook alvast ;) ) biedt dacht ik ook cursussen aan en sowieso oefenmateriaal. Je moet als meeliftende partner op alle onderdelen een 4.5 halen (lezen, schrijven, luisteren en spreken). In de kletsdoos staat een topic http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2886.0 waar je alleen engels 'mag' praten. Niemand vind het erg als mensen fouten maken, maar je kunt wel oefenen. Ook kinderboekjes uit de bieb bijvoorbeeld kunnen uitkomst bieden om je engels wat op te krikken.

Verder is niemand hier te beroerd om je te helpen als je ergens niet uitkomt, want daar zijn we tenslotte hier voor met z'n allen. Om ervaringen en verhalen uit te wisselen en om elkaar te helpen! :)

Back