Heeft er nog iemand interesse om naar ACT/Canberra te gaan?

Covey

New Member
Wie o wie gaat er ook naar Canberra?
Wij zijn bezig een visum te verkrijgen om naar Canberra te gaan.
Zijn er nog meer mensen die deze kant op gaan???

Groetjes!

Tanja.
 
Hi Tanja,
Volgens mij ben je een van de weinige die naar Canberra gaan.
ik woon er nu sinds 30 April 2006, en t bevalt me prima :)
Ik hoop dat alles goed gaat met ja Visum , Success. ( ik kreeg toevallig vandaag mijn permanente visa binnen :)
groetjes Linda
 
Oeiiii Canberra is een prachtigen stad.
Niet zo onwijs groot en ziet er gezellig uit. Ondanks dat het een nieuwe stad is vind ik er heel veel cultuur in zitten. Niet zoals Adelaide recht toe recht aan stad. We zijn er in november 1 week geweest voor cursus en hebben het, "tot onze verbazing?!" erg naar ons zin gehad. Viel alleen op dat de huizen erg duur! zijn. We gaan snel weer terug voor een week, weer voor cursus maar ook met het oog van "kunnen wij hier wonen?.." Samen met Cairns en Tassie staan deze op mijn verhuis lijstje. Stuk voor stuk lijkt het totaal niet op elkaar. Ben alleen het droge, drukke en veel te warmen Adelaide meer dan zat...... 

Cheers
 
Ha Bear,

Jij bent dus al in Canberra geweest !, Weet jij misschien uit eigen ervaring wat een "goede" leuke buurt is om te wonen?  Wij zijn straks (volgend jaar) op zoek naar een huurhuis.

Groetjes.....
 
Het ligt eraan of je graag dicht bij het centrum (civic) wilt wonen of niet. De afstanden zijn hier echt enorm, ondanks dat het een vrij kleine stad is qua inwoners is het zeer ruim opgezet. Ben hier pas net komen wonen, maar aangezien wij alles met de fiets doen vielen veel van de buitenwijken af (>10km en vaak heuvel op). In de buitenwijken zijn de huizen wel goedkoper en groter.
 
Wat leuk dat er nog meer nederlanders in Canberra wonen! :smile:
Wel een goede tip van je! Ik dacht inderdaad dat het niet zo uitgestrekt was......maar wel dus!
Hoe is je eerste indruk van Canberra? Of was je er al is geweest?
 
Ook hier iemand die naar Canberra gaat en ik had toevallig ook de vraag wat leuke en minder leuke wijken zijn. Al weet ik dat dat natuurlijk erg afhankelijk is van ieders wens.

Wij vertrekken hopelijk begin 2010 met z'n drietjes die kant op en zijn ons aan het orienteren op oa wijken, activiteiten, festivals, musea etc.
We zijn een aantal jaar geleden een paar dagen in Caberra geweest en hebben niet zo veel van de stad gezien en we proberen er nu een beetje een beeld bij te vormen. Wijken zijn ons onbekend.
Alle tips zijn welkom!
 
Tot nu toe bevalt het erg goed! Op het eerste gezicht lijkt het saai, maar er is eigenlijk behoorlijk veel te doen. Qua plekken om te wonen,  ben hier dus pas net, woon zelf in Lyneham, vlakbij Dickson waar winkels en heel veel aziatische restaurantjes zijn, erg leuk! Heb ook even in Campbell gewoond, dat is een erg mooie buurt, maar wel vnl een villa wijk. Aranda is ook zo'n wijk, erg mooi groen, maar waarschijnlijk wel vrij dure huizen. Verder zijn Braddon en Turner heel gewilde wijken voor mensen die of bij de overheid of bij ANU werken, veel nieuwe appartementen complexen daar. Ben ook wel eens in Belconnen geweest, is bijna een dorp op zich, met een groot winkelcentrum en busstation.
Groot voordeel van Canberra is dat het erg groen is, geen files en mooie natuurgebieden dichtbij!
Kijk ook eens op http://www.liveincanberra.com.au
als je je daar inschrijft als nieuwe inwoner, krijg je allerlei uitnodigingen voor evenementen en sportwedstrijden.

groet,
Lyanne
 
Hi Lyanne,

Bedankt voor de tips! Ik heb vanmorgen snel even gekeken naar die site en ziet er goed uit. Ze doen er wel alles aan om het mensen naar de zin te maken, goed teken. Morgen ga ik er eens goed voor zitten.
Goed dat je het er naar je zin hebt. Heb je al een baan, of ben je alles nog aan het verkennen? Hoe ben je zo in Canberra terecht gekomen? Voor veel mensen niet de eerste keuze.

Groetjes, Dijnnas
 
[quote author=Marie en Dan link=topic=9683.msg135154#msg135154 date=1237926119]
Fijn om te lezen, die positieve berichten over Canberra.
Wij zijn er nog niet uit.................... :|
[/quote]

Hey, wat lees ik? Nog aan het dubben? Ik dacht dat jullie er toch maar niet voor gingen. Waarom de twijfels?
 
Mijn aanvraag voor een sponsorship door ACT is ook de deur uit!  :smile:
Mijn 176 was eigenlijk al de deur uit, maar vanwege de berichtgeving dat het allemaal wel erg lang zou gaan duren vanwege de economische ontwikkelingen, deze maar toegevoegd aan de aanvraag.
Het plan is om in augustus / september 2009 daar te vestigen! Exciting  :lol:
 
Nog iemand die de zelfde keuze heeft gemaakt, leuk.
Ik heb wat info verzameld over de regio en er wordt echt heel veel georganiseerd, helemaal voor nieuwelingen. Misschien heb je het al gedaan, maar bekijk die link eens die in een eerdere post is vermeld.

Dacht eerst dat je ook een IT-er zou zijn, maar zie dat Vetassess je heeft geassessed, dus dat zal dan wel niet.

Succes met wachten  :up:
 
[quote author=Dijnnas link=topic=9683.msg135211#msg135211 date=1237979084]
[quote author=Marie en Dan link=topic=9683.msg135154#msg135154 date=1237926119]
Fijn om te lezen, die positieve berichten over Canberra.
Wij zijn er nog niet uit.................... :|
[/quote]

Hey, wat lees ik? Nog aan het dubben? Ik dacht dat jullie er toch maar niet voor gingen. Waarom de twijfels?
[/quote]

Ja, om gek van te worden.
We zijn zo bang dat we anders helemaal geen visum gaan krijgen.
Canberra trekt ons niet zo, ziet er allemaal wel leuk uit en zo, maar toch............'t is geen Perth!
Ik hoorde trouwens dat ze de grenzen van ACT ook dicht gaan gooien, dan zijn jullie net op tijd!
 
Tja, ach... Als je nou heeeel graag wilt emigreren, wat maakt het dan uit om op een andere plek te starten dan waar je je zinnen op hebt gezet?
Je kunt beter de tijd die je anders in NL zit te wachten op een visum (als die al komt) in Australie doorbrengen en je avontuur beginnen, dan in onzekerheid zitten en afwachten. Wij zijn inmiddels wel enthousiast geworden, puur door te focussen op de positieve punten. Je staat er nog van versteld hoe snel die omslag kan gaan.

Waar hoorde je dat ze de grenzen van het ACT dicht gaan gooien? Wij zijn nl nog niet door het proces heen en wanneer er nu een stop zou komen hebben we toch echt een nieuwe uitdaging...
 
Er stond vorige week een berichtje over op de site (door rob). Over dat per 31 maart de regels veranderen oid voor ACT
 
Back
Top