heeft iemand ooit Leonidas-pralines meegenomen naar Oz?

Jerden

Active Member
wij vertrekken binnen 2 weken naar Brisbane, en gaan de eerste maanden logeren bij Jeroen zijn neef. Ik wil graag Leonidas-pralines meenemen voor hen, dat zijn chocolaatjes met verse room en zo. Maar ik kan nergens vinden of dit mag of niet. Heb het nagevraagd bij Quarantaine, en zij hebben me een hele lijst doorgestuurd met allemaal dingen die niet mogen, maar ik kan er niet echt uithalen of die pralines nu mogen of niet. Bij Leonidas zelf weten ze het ook niet. Ik zou het zo erg vinden als ze die hele doos in de vuilbak kegelen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb ze wel eens meegenomen. Was toen geen probleem. Wel aangegeven bij customs als chocolade maar er niet specifiek bijgezegd dat er room in zat. Uiteraard is dit geen garantie dat ze bij jou niet moeilijk gaan doen.

Absoluut verboden, we moeten hier natuurlijk wel die kompleet overgeprijsde industrie beschermen...LOL

Maar nu even zonder gekheid, je kunt die chocolaatjes gerust meebrengen want het is allemaal 'processed'. Zelfs die room, anders zou je het wel in de koelkast moeten bewaren.

Zelfs die room, anders zou je het wel in de koelkast moeten bewaren.

Euh.... je moet ze ook in de koelkast bewaren :huh:

Voorverpakte chocolade is idd geen probleem, maar hier gaat het om verse pralines die binnen de 8 dagen moeten opgegeten worden. En dat is nu net wat ik niet kan terugvinden. Mss dan toch maar de methode van Lost gebruiken en aanduiden als chocolade....

Heb jaren in een ambachtelijk bonbon fabriekje gewerkt. Weet dus dat je ze niet in de koelkast moet bewaren! Weet ook dat we ze zelf meerdere malen mee hebben genomen naar NZ. Verse bonbons dus, in een doosje verpakt. Was nooit een probleem! :smile: Betty

Neem ze gewoon mee, mag je ze niet invoeren eet ze lekker op met de border security mensen! Tis maar een idee :wink:

Back