heel nieuwsgierig aan welke eisen je moet voldoen

jvtiel

New Member
Hallo,

Ik ben heel nieuwsgierig aan welke eisen je moet voldoen wanneer je wilt emigreren naar Austr.Al jaren wil ik dat en het is er nooit van gekomen.
Ik ben nu 50. Mijn kinderen zijn al groot. Dus begint het weer te kriebelen.Mijn zoon van 22 wil met me mee als zijn studie af is.
Groetjes,
Jeannette
 
Hoi Jeannette,

Ten eerste welkom op het forum. Helaas kan ik je verder niet helpen
want het visum dat wij hebben 'telt' tot 45 jaar. Maar er zijn genoeg
andere forumleden die je meer info kunnen geven denk ik.

groetjes Miranda  :smile:
 
Er is hier wel iemand op het forum die vertrokken is naar Australie en volgens mij was zij ook al 50. Haar naam is Annelies. Als je zoekt met de zoekfunctie op haar naam, vind je denk ik heel wat. Misschien dat je aan haar informatie wat hebt.
 
Hallo Jeannette,

Annelies is een uitzondering: heel veel doorzettingsvermogen én een beroep, waar in Australië een groot tekort aan is; ik zou mij dus niet aan haar spiegelen....

Verder: de leeftijdsgroep tussen 45 en 55 jaar valt zo'n beetje tussen wal en schip. Je komt voor bijna geen enkel visum in aanmerking. Als je 55 of ouder bent, is er het zgn. Investment Retirement visa (subclass 405), maar hier heb je behoorlijk wat geld voor nodig.

Succes met je speurtocht naar de mogelijkheden.

Zilver (in Oz op een visum 410, het oude retirement visum)
 
Het kan altijd handig zijn om haar topic door te lezen natuurlijk. Helemaal, zilver, omdat Jeannette helemaal niets verteld heeft over haar beroep, dus wie weet heeft zij ook wel een beroep wat veel gevraagd is.
Ik heb haar topic zo af en toe eens bijgehouden, maar er staat onwijs veel info in :)

Zoals je zelf onder je berichtje hebt staan: Niet geschoten, altijd mis ;)
 
De zoon maakt wel een kans,mits hij een gevraagd beroep heeft.Mijn ouders zijn 59 en komen ook niet in aanmerking,ik hoop dat als het mij lukt,ik ze dan binnen kan halen.Ze wonen nu in Indonesie.
 
Hallo,

Als Jeannette toevallig getrouwd is met iemand jonger dan 45jr kan ze mee reizen om zijn visa. Ik ben 35jr en mijn vriendin is 46jr, die net overal buiten viel. geen kans dus. Maar wat blijkt als wij kunnen aan tonen dat we langer een relatie hebben dan 1jr of getrouwd zijn is het geen enkel probleem. Trouwen wilde we toch al, alleen vlak voordat we gaan emigreren mits we mogen natuurlijk. Nu trouwen we wat eerder, trouwakte als bewijs en ons probleem is opgelost. maar als je die mogelijkheid niet heb kan je een probleem hebben. Maar dit is in ieder geval een van de mogelijkheden om naar Oz te gaan zonder problemen terwijl je ouder bent dan 45jr, gr Pat
 
Er is ook nog een Nieuw-Zeeland route. Daar mag je wel tot je 55-ste naar binnen en na 3 jaar kun je dan geloof ik, ik weet niet helemaal zeker wat de exacte regels zijn, de zee even oversteken. Misschien is het een optie om te overwegen.
 
Volgens mij en hou me ten goede bestaat deze route ook via Engeland, heb daar wel eens iets over gelezen. maar dat was op een engelse site dus kan het verkeerd begrepen hebben. Gr Pat
 
Er is hier een bekend forumlid op dit forum met de naam Rene-L.

Hij is 63 jaartjes en kan je denk ik alles vertellen...

succes,

Jack :evil:
 
Back
Top