heel veel vragen

patty

New Member
Hoi wij zijn vanavond voor het eerst.Wij zijn al een tijdje aan het denken om dit land te verlaten.Australie heeft altijd getrokken maar ik zeg eerlijk mijn vriend zou ook graag naar canada willen.Onze plannen zijn nog pril.Ook weten wij niet naar welke gedeelte we willen.Wie iemand de leukste?Het liefst met strand.Ook heb ik nog me twijfels. Namelijk me kinderen.Ik heb twee kinderen een jongen en een meisje.Van 5 en 8.Je jongste zeg wel dat hij in een warm land wil wonen want dan kan hij lekker buiten spelen en de oudste wil dat ook wel maar ze wil niet van haar school af.En daar heb ik me twijfels over.Zijn er mensen met kinderen die de stap hebben genomen om te emigeren?Hoe is het met jullie kinderen vergaan op school?Ik vind het toch wel zielig om me kinderen van hun school te halen en op een school doen waar ze met vreemde kinderen komen die ook nog een andere taal spreken.Hoe zit het met werk?Moet je een baan hebben voor dat je daar heen kan?Kan je daar een eigen bedrijf beginnen?Ik ben hier een huismoeder en mijn vriend zit in de landbouw.Namelijk in de ijsberg sla en paprika's.Is daar ook iets in dat werk?Nog veel vragen dus en veel twijfels.Maar dit land zit me niet echt lekker meer.Nou hebben we ook haast geen familie meer.Dus voor familie hoeven we niet te blijven.Zitten op deze site ook mensen die daadwerkelijk al in australie wonen?Nou ik zou jullie niet langer meer vervelen.Nog een fijne avond en misschien hoor ik wat van jullie.Groetjes

Hoi Patty,
Ik ben zelf ook nieuw op deze forum.  Wij gaan wel, mijn man komt uit australie en zodra het huis verkocht is en de kinderen deze schooljaar hebben afgemaakt dan gaan wij (hopelijk rond September).  Ik ben zelf opgegroeid in australie en kwam naar nederland toen ik 13 jaar was (sprak geen woord nederlands).  Ik vindt australie (vooral juist voor kinderen geweldig).  De ruimte, weer en natuur.  De scholen doen juist veel met sport (binnen school tijden) organiseren zij veel sportdagen ook met andere staten.  Hier sporten ze ook maar bijna altijd binnen.  Onze kinderen zijn 12 en 9, verstaan heel goed engels en spreken het redelijk dus ik heb geen twijfel dat na een paar maanden zij zich helemaal thuis zullen voelen.  Kinderen zijn erg flexibel en zullen gauw wennen (vaak sneller dan volwassenen).  Mijn kinderen hebben er erg veel zin in maar zullen hun vrienden best missen maar gelukkig bestaat er nu email en internet.  Eerlijk gezegd verwacht ik dat hun vriendschappen zullen verwateren maar zij zullen weer veel vrienden daar krijgen, net zoals jouw kinderen.  Veel sterkte met jullie beslissing en mocht je vragen hebben, dan hoor ik het wel.  Het is natuurlijk een grote stap.
Groetjes,
Angela

Hoi Patty, welkom op het forum!

Het eerste wat je moet doen is kijken of je in aanmerking komt voor een visum. En dat is echt niet makkelijk helaas.

www.immi.gov.au staat alle info over verschillende visa. Er is ook een business visa, waarbij je een eigen bedrijf op moet starten, en binnen bepaalde tijd ook 2 australiers in dienst moet hebben volgens mij.

Kinderen zal normaal gesproken geen probleem zijn. Ik wil wedden dat ze binnen een paar maand zo ongeveer vloeiend engels spreken :D Hoe ouder ze zijn hoe moeilijker het kan zijn, maar die van jou zijn nog erg jong.

succes!
groetjes
Simone

Back