heel veel vragen

armaru

New Member
Hallo. Ook ik heb zoals de meeste mensen op dit forum heel wat vragen.
Mijn grote droom is dus ooit in Oz te kunnen gaan wonen maar mocht ik voor een jaartje ofzo naar ginds kunnen trekken zou ik ook dik tevreden zijn.Toch is de grote droom kunne emigreren en me er vast kunnen gaan settelen.
Misschien eerst es mijn situatie schetsen. Ik ben een 23jarige single. Werk sinds mijn 16de als schrijnwerker.
Ik weet eerlijk gezegd nog niet zoveel over welk visum het best zou zijn voor mij en of het uberhaupt mogelijk zou zijn om in mijn situatie te kunnen emigreren.
Ben al es gaan snuffelen op de sites die jullie hier voorstellen maar ik word er niet echt veel wijzer van.
Weet zelfs niet of ik aan die 120 punten kan geraken :)
Dus alle tips zijn welkom!!!!
Dank bij voorbaat.Grtz.

Wat is een schrijnwerker?
Er van uitgaande dat je, als je op 16-jarige leeftijd bent begonnen, je geen HBO of universitaire opleiding hebt gevolgd. Dan mis je de 60 punten al voor de opleiding. Het wordt dan idd moeilijk om voor een Skilled Independent te gaan.

Maar als je zegt dat je ook al door 1 jaar daar naartoe te gaan ook al dik tevreden zou zijn, zou ik als ik jou was gaan voor een WHV (Working & Holiday Visa).

Ten eerste welkom op dit forum!

Het is wel even wennen om op dit forum te surfen, maar daarna heb je heel veel profijt van.

Mijn schrille advies is die booklet 6 downloaden en goed lezen, www.immi.gov.au, migration to Australia.

Veel succes.

[quote author=armaru link=topic=1034.msg7855#msg7855 date=1106684703]
Hallo. Ook ik heb zoals de meeste mensen op dit forum heel wat vragen.
Mijn grote droom is dus ooit in Oz te kunnen gaan wonen maar mocht ik voor een jaartje ofzo naar ginds kunnen trekken zou ik ook dik tevreden zijn.Toch is de grote droom kunne emigreren en me er vast kunnen gaan settelen.
Misschien eerst es mijn situatie schetsen. Ik ben een 23jarige single. Werk sinds mijn 16de als schrijnwerker.
Ik weet eerlijk gezegd nog niet zoveel over welk visum het best zou zijn voor mij en of het uberhaupt mogelijk zou zijn om in mijn situatie te kunnen emigreren.
Ben al es gaan snuffelen op de sites die jullie hier voorstellen maar ik word er niet echt veel wijzer van.
Weet zelfs niet of ik aan die 120 punten kan geraken :)
Dus alle tips zijn welkom!!!!
Dank bij voorbaat.Grtz.
[/quote]

Allereerst welkom op het forum.

Voor de skilled visa is het inderdaad van belang (zoals Maluka al aangaf) dat je een HBO of WO opleiding hebt. De enige uitzondering hierop is als je een beroep uitoefent dat op de MODL lijst staat en waarvoor je het benodigde diploma hebt.

Succes met je zoekttocht.

[quote author=Maluka link=topic=1034.msg7870#msg7870 date=1106724441]
Wat is een schrijnwerker?
Er van uitgaande dat je, als je op 16-jarige leeftijd bent begonnen, je geen HBO of universitaire opleiding hebt gevolgd. Dan mis je de 60 punten al voor de opleiding. Het wordt dan idd moeilijk om voor een Skilled Independent te gaan.

Maar als je zegt dat je ook al door 1 jaar daar naartoe te gaan ook al dik tevreden zou zijn, zou ik als ik jou was gaan voor een WHV (Working & Holiday Visa).

[/quote]
Het is een misvatting dat je alleen 60 punten voor HBO/UNI beroep kunt krijgen.  (vrijwel?) Alle Trades op de SOL krijgen 60 punten. Volgens mij staat er echter geen schrijnwerker tussen  :-(

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Zoals jullie al aangaven word het voor mij idd moeilijk om een skilled independent te krijgen.
Maar niet getreurd natuurlijk,heb besloten om voor een WHV te gaan.Voor een jaar naar Oz trekken is nog altijd beter dan helemaal niet gaan he. Heb eens goed de site  www.immi.gov.au overlopen en volgens mij moet ik aan de volgende criteria voldoen:jonger dan 30 en genoeg centen om mezelf ginds te kunnen onderhouden of tenminste een retourticket. Qua centen rekent men op zo'n 1000 AUS$ per maand.Klopt dit tot dusver? Of heb ik nog zaken over het hoofd gezien?

Armaru welkom op het forum .

Kijk ook eens op  http://expats.pagina.nl/ hier kun je ook een hoop vanaf halen.

Groetjes M5

Back