heerlijk!

Chrissy

New Member
Hallo Allemaal.
Ik vind het heerlijk ten eerste in perth te leven en ten tweede in een nederlands forum te zijn.
Ik ben van geboorte nederlandse.geboren in groningen en opgegroeid in Arnhem.
Woonde tot miin 19e in nederland en daarna in zwiterland in de omgeving van basel.
Daar leerde ik mijn man kennen en we werden een gelukkige family met twee kids en nog een hond en een poes a la garfield erbij.
Voor 6 maanden zijn we naar perth geemigreerd en zijn ons nu aan het integreren en assimileren van het nieuwe.
We wonen in quinns rocks 400 meter van de kust vandaan!hebben nu ernog  een puppy en een babypoes erbij! :p :smile: :smile:
Van beroep ben ik lerares en psychologe.Ik ben momentaan aktief bezig als lerares en begin met klienten .Concentreer me in het begin op nederlands en duitssprekende  klienten  daar mijn aussie engels nog niet perfekt is

Van mijn hart uitgezien voel ik me toch lekker nederlands( hoewel ik ook zwitserse ben) en vind ik heerlijk met jullie in kontakt te zijn.Als ik kan dienen met infos nog zo graag.Ik ken me zeer goed uit met quarantäne voor de dieren!!
Tot  hoors en have a good night mate :wink:

Welcome Chrissy!

en zoals vaker terug te vinden op het forum....

de koffie/ biertje staat(n) klaar... :smile:

groetjes en een fijn weekend

Monja

Hallo Chrissy,

Welkom  :hi: op het forum.  Gaat goed zo te horen in Perth.  Veel succes daar, met werk en alles.

Groetjes,
Susan

hartstikke bedankt voor jullie hartelijk welkom!  :up: :up: :up: :up:
wens jullie allemaal een super dag en een heerlijke avond,
chrissy

Hoi Chrissy,

Ik ben een tijdje niet actief op het forum geweest maar wel veel gelezen. Hoe staat het met de recessie in Perth?
Wij willen nml ook graag naar Perth emigreren maar hoor van verscheidene bronnen dat er geen baan te krijgen is en dat de Australiërs voor gaan.
Wij hebben in Nederland een eigen bedrijf(horeca) maar willen eerst in horeca gaan werken om ons beter te orienteren op de behoeftes in Perth.
En uiteindelijk een eigen bedrijf starten.
Maar als het zo is dat er geen banen te vinden zijn dat gaat het geld snel op en dat is niet de bedoeling.
Hoop iets wijzer te worden hoe het in Perth is.
Groeten Frijni

Hallo Frijni,

Als je alles over Perth wil weten dan moet je bij onze eigen Perth promoter zijn PerthPete  :lol:

Groetjes,
Kathren

oei ... ik denk dat de recessie hier wel wat minder is/was dan elders, maar toch ook wel merkbaar. Over werk in de horeca durf ik eigenlijk niets te zeggen, daar heb ik geen verstand van ... Vanuit onderbuik gevoel gesproken zal het oongetwijfeld ook in de horeca wel wat minder zijn dan een jaar geleden, maar of je er echt bang voor moet zijn... Geen idee...

[quote author=perthpete link=topic=10203.msg142979#msg142979 date=1247492141]
oei ... ik denk dat de recessie hier wel wat minder is/was dan elders, maar toch ook wel merkbaar. Over werk in de horeca durf ik eigenlijk niets te zeggen, daar heb ik geen verstand van ... Vanuit onderbuik gevoel gesproken zal het oongetwijfeld ook in de horeca wel wat minder zijn dan een jaar geleden, maar of je er echt bang voor moet zijn... Geen idee...
[/quote]
Nog een PSje: Check ook het topic van Ramon op deze site. Hij is nu als kok aan het werk in Perth, en dat heeft wel effe moeite gekost.. (Maar geen idee wat jullie nu in de horeca zouden willen gaan doen natuurlijk.... een beetje breed begrip denk ik ;-))

Hallo Perthpete,
Wij hebben sinds 20 jaar een eigen horeca bedrijf en willen dat uiteindelijk ook graag in Perth opstarten, maar zouden toch eerst graag ergens gaan werken zodat je meer te weten komt over locaties en behoeftes. Dus mijn man zou als chef kok gaan en ik als restaurantmanager, maar ik zou  het ook niet erg vinden om iets anders te moeten doen. Ik kan mijn talen, Nederlands natuurlijk, Duits, Engels en Frans iets minder goed.
Over Ramon heb ik al iets gelezen en begreep daaruit dat het heel moeilijk is om als chefkok werk te vinden.
Weet je als je geen werk krijgt door recessie dan raakt je spaargeld snel op en als we eenmaal in Australië zijn dan willen we graag niet meer terug!

Alvast bedankt voor je vorige reactie, misschien zijn er nog andere Perthinwoners die me iets wijzer kunnen maken
Groeten Frijni

[quote author=Frijni link=topic=10203.msg142962#msg142962 date=1247483241]
Hoi Chrissy,

Ik ben een tijdje niet actief op het forum geweest maar wel veel gelezen. Hoe staat het met de recessie in Perth?
Wij willen nml ook graag naar Perth emigreren maar hoor van verscheidene bronnen dat er geen baan te krijgen is en dat de Australiërs voor gaan.
Wij hebben in Nederland een eigen bedrijf(horeca) maar willen eerst in horeca gaan werken om ons beter te orienteren op de behoeftes in Perth.
En uiteindelijk een eigen bedrijf starten.
Maar als het zo is dat er geen banen te vinden zijn dat gaat het geld snel op en dat is niet de bedoeling.
Hoop iets wijzer te worden hoe het in Perth is.
Groeten Frijni

[/quote]hoi frijni
ik weet niet zeker hoe het in het restaurantwezen is. maar ik weet wel dat het moelijker is als ook al die baan te krijgen die je wilt.Als je bereid bent eerst iets anders te doen ( zaols ik ziektevervangster van leraren en will eigelijk weer als psychologin werken)dan zouden jullie wel werk moeten vinden,Ik hoorde van vrienden in melbourne en brisbane  dat het daar ook niet makkelijker is... :|
Wat ik wel realiseerde dat het gaan uiteten erg duur is in perth.Ik weet niet wat dat voor invloed heeft vanwege de rezessie dat de mensen minder gaan uiteten.
ik las wel al in de krant dat ze hier geloven dat het ergste voorbij is :smile:weet niet hoe echt dat te geloven is.
hoop dat jullie kunnen komen want het is echt mooi hier .
een heerlijk weekeinde,
chrissy

Back