Heimwee naar Oz

meis1004

New Member
Hallo allemaal,

In 1998 gingen we voor de eerste keer naar Australie, 6 weken honeymoon. Toen een working holiday van een jaar in 2000 tot 2001 (Superjaar!)
Emigreren, ja of nee?
Wat een moeilijke beslissing! Ondertussen een eigen zaak opgebouwd, 2 kleine kinderen (bijna 6 en 3). Alle familie in de buurt.
Al die jaren al vreselijke heimwee naar dat geweldige land, 30-12-2009 beslissing genomen, we willen ervoor gaan!
Maar kunnen we nu nog wel na al die veranderingen in de regelgeving?

Ik wil de uitdaging aan gaan om het zelf te doen, ook al is de TRA (electrician) niet de gemakkelijkste.
Nu maar hopen dat we op de SOL blijven staan.

We willen het liefst in WA (Broome, Exmouth of ergens tussenin) wonen, maar Darwin heeft ook ons hart gestolen, ondanks de WET.

Nu ga ik verder op zoek, talk to you later!

Meis

We willen het liefst in WA (Broome, Exmouth of ergens tussenin) wonen, maar Darwin heeft ook ons hart gestolen, ondanks de WET.

Hoi,

Welkom op het forum...
afro.gif

Leuk om te horen dat jullie Darwin overwegen, wij willen ons daar ook gaan vestigen.

Het liefst zouden we naar Broome gaan, maar dat is ivm ons werk niet echt interessant helaas.
sad.gif

Ik heb goede hoop op de nieuwe sol...en ben bijna wel zeker dat jullie beroep erop zal staan, zeker als je richting NT wilt!
30 April zal het uitsluiten!

Succes met jullie aanvraag!

Greetz,

Steven

Welkom op het forum! Wanneer jullie inderdaad de aanvraag gaan doen, kan een statesponsorship van WA zeker geen kwaad. Toevallig is een aantal dagen geleden de kogel door de kerk gegaan om in Broome een groot deel verder te gaan bouwen, dus jouw expertise zal dan als geroepen komen!

Heel veel succes met alles!

Sacha

Hey hallo,

Welkom!
Bijzonder om te horen dat Australie zo blijft trekken na al die jaren....herkenbaar ook! Zelf ben ik ook eerst zes weken naar oz geweest, daarna een jaar met een working holiday visum en nu heb ik ook besloten om te emigreren naar Australie....Spannend!!

Gaan jullie een kansberekening doen bij een bureau of echt alles zelf doen? En weten jullie al voor welk visum jullie gaan?
Ik doe ook alles zelf en zie wel hoe ver ik kom!(ben wel serieus hoor
smiley.gif
en zou heeeel erg balen als het niet zou lukken!)
Op dit moment heb ik 120 punten voor skilled visa dus hopelijk gaan ze niet te veel veranderen in hun beleid!
In ieder geval succes met alle voorbereidingen!!!

groetjes janita

Weet je dat zeker van Darwin..!!
Want daar gaan toch vreemde verhalen over.
Persoonlijk zou ik daar nooit gaan wonen....

Jack :evil:

Welkom op het forum en succes bij jullie aanvraag!
Ze hebben iets gevonden op de WET hoor. Vraag maar aan Jack, de oplossing is DROGE humor!

Welkom op het forum! Wanneer jullie inderdaad de aanvraag gaan doen, kan een statesponsorship van WA zeker geen kwaad. Toevallig is een aantal dagen geleden de kogel door de kerk gegaan om in Broome een groot deel verder te gaan bouwen, dus jouw expertise zal dan als geroepen komen!

Sacha

Geweldig, dat is goed nieuws!

Hey hallo,

Welkom!
Bijzonder om te horen dat Australie zo blijft trekken na al die jaren....herkenbaar ook! Zelf ben ik ook eerst zes weken naar oz geweest, daarna een jaar met een working holiday visum en nu heb ik ook besloten om te emigreren naar Australie....Spannend!!

Gaan jullie een kansberekening doen bij een bureau of echt alles zelf doen? En weten jullie al voor welk visum jullie gaan?
Ik doe ook alles zelf en zie wel hoe ver ik kom!(ben wel serieus hoor
smiley.gif
en zou heeeel erg balen als het niet zou lukken!)
Op dit moment heb ik 120 punten voor skilled visa dus hopelijk gaan ze niet te veel veranderen in hun beleid!
In ieder geval succes met alle voorbereidingen!!!

groetjes janita

Hallo,

We willen inderdaad alles zelf doen.
Waarschijnlijk skilled visa sponsored.
We wchten het even af met alle veranderingen.

Groetjes,

meis1004

Hi!

Waar in SA willen jullie vestigen? Wij wachten met de aanvraag voor TRA zodra de nieuwe SOL er is. En ik ben ook beniewd naar de nieuwe regelingen vanaf juli. Superspannend! Heb je eindelijk de beslissing gemaakt om te gaan, kan het misschien niet eens meer...
Voor welk beroep gaan jullie?
Ik vind 3 jaar ook wel heel erg lang om te wachten, de kinderen worden steeds ouder, misschien is het nog een idee om het via een employer sponsering te proberen, heeft daar iemand ervaring mee?

Waar zijn we nog niet helemaal over uit.
Adelaide of toch ergens anders.
Eigenlijk waar werk voor onze plasterer is. ;-)

Sacha

Off topic....
Dat vind ik nou echt zo zonde dat ze verder gaan bouwen in Broome, Het word straks net zo druk als aan de oost-kust
cry.gif

Tja, zo werkt het nou eenmaal. We willen allemaal in de auto maar zonder file. We willen allemaal op dezelfde plek wonen maar wel rustig en goedkoop.

Ik vind 3 jaar ook wel heel erg lang om te wachten, de kinderen worden steeds ouder, misschien is het nog een idee om het via een employer sponsering te proberen, heeft daar iemand ervaring mee?

Onze ervaring met Employer Sponsered is erg positief. Wij zaten binnen 4 maanden in AU (op 457 visa). Nu, precies 2 jaar later hebben we Permanent Residency binnen (856 visa).

Nadeel van tijdelijk visum:

>Vind maar eens een employer die je wil sponseren (wij zijn wetenschappers, life science is erg internationaal georiënteerd)
>Je hebt met een tijdelijk visum geen recht op o.a. kinderbijslag en tegemoetkoming kosten kinderopvang. Met name dat laatste is erg belangrijk als je beiden wilt werken en niet absurd veel verdient
>In sommige staten moet je hoge school fees betalen voor public schools als je op een tijdelijk visum zit
>Als je contract wordt beëindigd moet je binnen 30 dagen het land uit zijn

Als compensatie voor financiële nadelen kun je LAFHA aanvragen (belastingvoordeel), maar er is geen garantie dat je het krijgt. In ons geval wou de werkgever niet meewerken, dus wij hebben het zonder moeten redden.
Gelukkig is de werkgever ons wel erg terwille geweest met het regelen van de visa :smile:

Back