heimwee

hanshertsens

XPdite Sponsor
:cry:
hallo iedereen

ik vroeg mij af of er nog mensen waren die na een reis naar down under, met een leeg gevoel hier rond dwalen.
ikzelf had nooit begrepen dat mensen heimwee hadden, verdriet omwille van een plaats.
maar je kan het je al inbeelden, wij kwamen terug van ons huwelijksreis en ja hoor, heimwee ten top.
elke dag mis ik down under, de zon de regen, de aussies, de natuur, wallabi's,kookaburra's, flying foxes,het mooie overweldigend landschap, etc. ik kan zo nog een tijdje voort gaan.
ik had altijd een gevoel van ik moet australie is bezoeken, maar dat dit zo'n effect had op mezelf had ik nooit verwacht, ik heb mijn hart en ziel achter gelaten als ik in sydney op het vliegtuig stapte richting brussel.
een geluk dat ik en mijn vrouw enkele jaren terug besloten om een permanente visum ( we wilden weg uit belgie en australie stond nummer 1 op ons lijstje)aan te vragen voor australie, en deze verleden jaar behaalden. met als gevolg dat we beslist hebben om mei/juni te verhuizen naar alice. ik vertrek een maandje eerder omwille van de honden( quarentaine, papierwerk). wij zien er zo naar uit om daar een leven op te bouwen en onze kinderen groot te brengen.

nog negen maanden wachten en dan
:-D :-D :-D :-D :-D :-D

no worries
hans
 
[quote author=hanshertsens link=topic=2398.msg25255#msg25255 date=1124884235]
:cry:

ikzelf had nooit begrepen dat mensen heimwee hadden, verdriet omwille van een plaats.
[/quote]

ik denk ook dat het meer het verdriet is vrienden en familie (veel) minder te zien (in mijn geval dan)
 
Fritsie, ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Hanshertsens heeft heimwee naar Australie en ja dat gevoel hadden Jeroen en ik ook heel sterk toen we de eerste keer terugkwamen van vakantie uit Oz. Dat was voor ons ook een reden om er nog eens heen te gaan. Na de tweede keer was het heimwee nog erger en een half jaar na die vakantie besloten we de knoop door te hakken en een visum aan te vragen. Dat visum hebben we inmiddels en op 22 september vertrekken we.
 
Erna, je hebt helemaal gelijk. Mijn berichtje zegt ook meer (zo niet alles) over waar ik me nu mee bezighoud dan het een reactie is op het bericht van Hans (natuurlijk niet lullig bedoeld Hans, maar soms lees je al berichten 'gekleurd'). Ondanks dat het nog wel even duurt voor we over gaan ben ik al veel met het afscheid bezig. Zal voortaan beter lezen (en nu moet je zo'n gezichtje met een bordje blont bij denken).

p.s. Hans, ik ken dat gevoel nog niet. Ik ga in december voor het eerst naar Australie (vakantie en natuurlijk orientatie of ik daar wel zou wilen wonen, al maak k me daar niet te veel zorgen over). Ik laat je in 2006 horen of ik heimwee heb.
 
Geloof me, Fritsie, het zal je leven veranderen. Toen wij terugkwamen uit Oz, voelden we ons een ander mens. We hebben een plek gevonden waar we thuishoren en kijken al uit naar ons vertrek volgend jaar.
 
eerst en vooral, voor erna en jeroen
de grote dag nadert :dance:
ik wens jullie veel plezier met jullie leven in australie! En waar trekken jullie heen, als ik zo vrij mag zijn het te vragen?

voor fritsie
zoals mijn lief vrouwtje 'sara baes' al vermelde, het zal je leven veranderen, ik kende dat gevoel ook niet.Het is een land van extremen ,men staat in een miljoenenstad en het volgend uur kan je in de bush zitten.
en ik denk dat men nooit afscheid neemt van familie en vrienden, oke men zal niet meer wekelijks bij hun thuis gaan, of dergelijke. Maar de vriendschap/band blijft en in deze tijd van alle communicatie middelen , kan je bij wijze van spreken praten met de vriend aan de andere kant van de wereld ( webcam / internet)
En fritsie, laat ons zeker weten hoe je Oz gaat vinden.
 
Hi Fritsie.

Ben het draadje een beetje kwijt, maar waar gaan jullie ookweer wonen als je eenmaal
in Aus bent?


Gr Ineke.
 
Hoi Ineke,

Voor ons duurt het helaas nog wel even voor we overgaan. Waar we gaan wonen is niet echt duidelijk. Ik, die nog nooit in Australie geweest ben heb op dit moment een sterke voorkeur voor de omgeving Perth-Fremantel-Albanie (in die richting gaat onze vakantie ook) of Adelaide. Nicole is in Melbourne (Prahran) geboren dus die lijkt dat ook wel wat. Eigenlijk sluiten we gewoon nog niets uit. We moeten maar eens goed de tijd nemen om het land te gaan verkennen en kijken waar we neer willen strijken.

Groetjes
 
Hanshertsens, Jeroen en ik zijn van plan in (de buurt van) Adelaide te gaan wonen. Ons verhaal kun je lezen in de 'Stand van zaken' op dit forum onder het kopje 'Erna & Jeroen'; hoe origineel.

Groetjes,
Erna
 
Back
Top