Helaas moeten we nog 2 jaar wachten.

E

elvis

Hallo allemaal.

Voor mij is dit de eerste keer dat ik dit forum bezoek en zal dit ook zeker de komende 2/3 jaar blijven doen.Ik zal even wat vertellen over ons.De afgelopen 6/7 jaar hebben mijn vrouw en ik het altijd gehad over emigreren,eerst hadden wij het over Canada.Mijn zwager woont daar al vanaf 1993 en in de loop van de jaren waren mijn vrouw en ik daar ook al meerdere malen geweest en het land sprak ons erg aan,tot dat mijn schoonvader 4 jaar terug zijn spullen pakte en vertrok naar Brisbane.3 jaar terug zijn wij daar op bezoek geweest met onze dochter die toen 4 maanden was en vanaf dat moment hebben we het eigenlijk alleen nog maar over Australie gehad.Aangezien de stap om te gaan best groot en moeilijk is(huis verkopen,werkgever waar ik al 14 jaar werkzaam ben opzeggen,fam en vrienden die je achter laat),kwam het maar niet tot een besluit.Nu hebben we dit dus wel gedaan,we gaan,samen met mijn vrouw linda,Iris(3 jaar)en Amber(6 maanden).Van beroep ben ik offset-drukker en op de lijst krijg je hier ook het max.aantal punten voor,en volgens 2 verschillende immigratie buro's is het ook geen probleem om meteen voor een permanente visum in aanmerking te komen.Het enige wat ons op dit moment tegen houd is dat we 2 jaar terug een huis hebben gekocht en dat als je het nu zou verkopen je nooit je kost en koper er al uit krijgt,dus moeten we nog 2/3 jaar wachten(hadden we het besluit maar 2 jaar eerder genomen)In ieder geval zou het leuk zijn om de komende tijd over en weer ervaringen en e.v.t tips uit te kunnen wissellen.

Groetjes uit Hoorn-nh

Sander en Linda
 
Hoi Elvis,

Ik begrijp je huis-probleem (en ken het uit ervaring), maar vergeet niet dat je over een paar jaar misschien wel meer geld krijgt in NL, maar dan in Australie ook meer moet betalen voor een huis. Kortom, je moet goed onderscheid maken tussen de psychologische winst en de totale economische winst op de lange termijn.
In de praktijk is het altijd een gok. Misschien gaan de NL prijzen niet omhoog, misschien stort de Australische markt in... Je weet het toch niet.

Dag,

Juul
 
juul said:
Hoi Elvis,

Ik begrijp je huis-probleem (en ken het uit ervaring), maar vergeet niet dat je over een paar jaar misschien wel meer geld krijgt in NL, maar dan in Australie ook meer moet betalen voor een huis. Kortom, je moet goed onderscheid maken tussen de psychologische winst en de totale economische winst op de lange termijn.
In de praktijk is het altijd een gok. Misschien gaan de NL prijzen niet omhoog, misschien stort de Australische markt in... Je weet het toch niet.

Dag,

Juul

Meeens

soms geld is niet alles.... :D
 
Back
Top