helemaal nieuw hier

Annelies

XPdite Sponsor
Ben net geregistreerd en wil me ook graag ff voorstellen. Ik heet Annelies,
50 jaar en getrouwd met Jan, 52 jaar. Zul je denken "pfffff, wat moet
zo'n belegen juf nu nog met Australie""""", maar we zijn al 11 jaar helemaal
gek van dat land, net als jullie.
Ik volg jullie belevenissen al een paar jaar via dit en andere forums om voldoende
informatie op te doen voor ONZE grote stap :up:.
Wij vertrekken 26 november op een jaar-visum naar Brisbane en willen dan gaan
voor een Permanent Recidency op basis van onze spaarcentjes. We hebben altijd
hard gewerkt en gespaard en hebben nu alles wat we bezitten te koop staan.
We hopen dat we mogen blijven omdat niemand ooit voor ons hoeft te gaan betalen
en willen dan zo'n 10 jaar met 4 WD en caravan rondreizen. Zijn er misschien al ervarings-
deskundigen onder jullie, dan hoor ik het graag, maar alle andere ervaringen en foto's zijn
ook geweldig.

Heerlijk vooruitzicht! Ik zou graag op mijn motor het hele land rondreizen. Lijkt me fantastisch. Maar eerst wil ik me vestigen en een bedrijfje opbouwen.
Ik heb in 2000 een jaar alleen rondgereisd, ook door de outback. Een ervaring om nooit te vergeten.
In die tijd heb ik ergens gelezen dat het zo makkelijk is om rond te reizen, dat zelfs een kleuter alleen z'n weg vindt. Dat is ook wel zo. Volgens mij komt dat vooral door de relaxte bevolking.
Een paar tips die ik in de outback heb meegekregen voor het geval je toch verdwaald of strandt: Ga terug naar de plek waar je voor het laatst mensen hebt gezien. Als dat niet mogelijk is, blijf bij je auto en ga niet aan de wandel. Een auto is vanuit de lucht makkelijker te vinden dan een persoon. En zorg er natuurlijk voor dat je véél water bij je hebt.

Ik hoop dat dat jullie dromen uitkomen!
succes :up:

Welkom Annelies en Jan!

Wat een geweldig vooruitzicht hebben jullie zeg! Moet toch een droom van een hoop mensen zijn om lekker 10 jaar rond te gaan reizen in het land van je dromen! En nee in mijn boekje is dat helemaal niet leeftijd gebonden!! Ik wens jullie heel veel geluk! En klets gezellig mee de komende maanden! Wie weet wat voor leuke kontakten je er nog aan over houdt straks in Australie!  :up:

Groetjes Linda

Welkom op het forum :up:

@Ozzygirl: Als je op de motor gaat rond toeren geef dan eventjes een gil, dan heb ik hier nog twee mensen die graag met je mee willen toeren. Maar "same here" eerst het eea op bouwen :up:

Hiya

Welcome op dit forum & have fun! Valt een hoop te lezen hier in ieder geval.... :)

Groetjes
Syl

Hallo Annelies en Jan,

Welkom op dit forum.

Eh, wat nou belegen juf. Als je 50 bent, ben je in mijn ogen nog hartstikke jong (90 DAT is belegen) en ............... je bent zo oud als je je voelt.

Genieten van het leven, dat is wat jullie doen. Ik wou dat mijn ouders zulke plannen hadden gehad toen ze 50 waren. Tof, cool, gaaf.

Veel succes met alles en .................... als jullie gezelschap nodig hebben op die 10-jarige rondreis dan hou ik me aanbevolen  :wink:.

Groetjes,
Erna

Hoi Annelies en Jan,

Geweldig zeg, die plannen van jullie!!! Geniet lekker van de voorbereiding en van het plannen.

Groetjes Miranda  :)

Allemaal hartelijk dank voor jullie warm welkom en adviezen.

Wat betreft het meenemen van levensreddende zaken zoals
water en dergelijk, hebben we al vele maanden zitten puzzelen
hoe we extra watertanks in een caravan van maximaal 4.50 mtr.(binnenmaat) geplaatst krijgen
en extra dieseltanks in de auto.

We hebben de layout van de caravan zelf ontworpen en willen hem laten bouwen in Maroochydore.
Maar .... we zullen eerst ter plaatse een verblijfsvergunning moeten zien te krijgen,
anders heeft het ook geen zin om te investeren.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen.

Hi Annelies.

Ten eerste vind ik het heel dapper om op een touristen visa weg te gaan en dan pas te
proberen een Temp.visa te krijgen.
Ik dacht dat je Nederlandse zieken verzekering alleen maar door gaat voor 3 maanden,
en dat je daarna geacht wordt buiten NL te wonen.
En in Aus moet je een resident zijn om verzekerd te worden.
Hoe gaan jullie dat dan doen?

Groetjes Ineke.

Ik weet van de NL ziektekosten verzekering dat wanneer je jezelf particulier verzekerd in combinatie met een reisverzekering je dit rustig een jaar vol kan houden. Mijn vader heeft dat ook gedaan alvorens hij zijn permanent residence kreeg.

Ben verder ook erg benieuwd hoe dit allemaal afloopt!  :wink:

Groetjes Linda

Hoi hoi,

Door het reciprocal agreement tussen N'land en Australië is het zo (of het was in ieder geval zo bij het VGZ) dat je hier gedekt bent zolang je N'landse ziekenfondskaart geldig is. Wel is het een goed idee om een Overseas Traveller's Insurance af te sluiten. Moet je ook wel weer rekening houden met 'wachttijd' voor bepaalde vergoedingen.

Succes!

[quote author=Ineke link=topic=2171.msg21989#msg21989 date=1122491303]
Hi Annelies.

En in Aus moet je een resident zijn om verzekerd te worden.
Hoe gaan jullie dat dan doen?

Groetjes Ineke.
[/quote]

Hey Ineke

Op een of andere manier heb ik jouw reactie via deze topic gemist, dus heel onfatsoenlijk van mij om niet te reageren. maar gelukkig is dit onderwerp al weer behandeld op 50+ goes downunder.

[quote author=Eerainuh link=topic=2171.msg29469#msg29469 date=1127867222]
Hoi hoi,

Door het reciprocal agreement tussen N'land en Australië is het zo (of het was in ieder geval zo bij het VGZ) dat je hier gedekt bent zolang je N'landse ziekenfondskaart geldig is. Wel is het een goed idee om een Overseas Traveller's Insurance af te sluiten. Moet je ook wel weer rekening houden met 'wachttijd' voor bepaalde vergoedingen.

Succes!
[/quote]

Hallo Eerainuh

hartelijk dank voor je reactie. Jan heeft gisteravond de hele avond zitten surfen en kwam via www.cvz.nl op het verhaal van de verdragslanden. Ik was er al eerder in gedoken maar toen wilden we ons nog uit laten schrijven bij de gemeente vanwege de verplichting om ons te verzekeren in de basisverzekering. Rekening houdende met het feit dat we een flinke tijd in OZ door zouden moeten brengen zonder een permanent visum wilden we een OOMziektekostenverzekering en hebben ons huis te koop gezet. geen huis geen inschrijving in NL, toch?
Deze weg is nu afgesloten en daardoor kan de basisverzekering wel eens onze life-line blijken te zijn. MAAR: in et lijstje van VERDRAGSLANDEN 2006 komt Australie niet meer voor. Ik ga dus NU bellen met het College van Ziektekosten Verzekeraars !!

groetjes 

Lo,

Ik heb even geen tijd om die site te bezoeken, maar kijk 's hier:

http://www.dfat.gov.au/geo/netherlands/netherlands_country_brief.html

Zolang je ziekenfondskaart geldig is, heb je in ieder geval Medicare-dekking in Australië, maar vast en zeker weet je nu al meer, na je telefoontje aan de verzekeraars.

Vertel vertel!

Back