helemaal onwetend...

paula86

New Member
Hallo mensen met dezelfde droom.
Ik ben helemaal nieuw hiermee. Het enige dat ik weet is dat wij dezelfde droom hebben als jullie. Zoals ik me al had voorgesteld zijn we met zn drietjes (zoontje van 10 weken nu) en een stel huisdiertjes.
Ook wij willen dus heel graag naar australie. Ik heb nog geen idee waar...en al helemaal niet hoe ik dit moet aan pakken en waar te beginnen. Wij zijn niet super hoog opgeleid, mbo niveau, wel spreken we aardig goed engels.
Hebben jullie misschien tips die me al een eindje op weg kunnen helpen?

Hoi Paula, er zijn veel wijzigingen qua visa deze maand doorgevoerd. Dus heel veel ervarings deskundigen met de nieuwe situatie zijn er (nog) niet.

Waarom begin ik over het visum. Nu, het wel of niet kunnen verkrijgen van een visum is uiteindelijk wel bepalend.
Lees hier maar eens lekker weg zo ik zeggen ;) http://www.immi.gov.au/skills/skillselect/

Waarom je naar Australie zou willen is ook een vraag die je jezelf wel even moet stellen. Het is aan de ene kant een paradijselijk oord (vind ik) maar aan de ander kant is het gewoon een land waar je moet werken voor je geld en de gebraden kippetjes echt niet je mondje invliegen ;)

Nou als je die twee dingen duidelijk hebt heb je waarschijnlijk weer tientallen andere vragen. Maar hoe concreter je je vraag stelt des te beter kunnen 'we' je helpen :up:

Hoi Paula, er zijn veel wijzigingen qua visa deze maand doorgevoerd. Dus heel veel ervarings deskundigen met de nieuwe situatie zijn er (nog) niet.

Waarom begin ik over het visum. Nu, het wel of niet kunnen verkrijgen van een visum is uiteindelijk wel bepalend.
Lees hier maar eens lekker weg zo ik zeggen ;) http://www.immi.gov.au/skills/skillselect/

Waarom je naar Australie zou willen is ook een vraag die je jezelf wel even moet stellen. Het is aan de ene kant een paradijselijk oord (vind ik) maar aan de ander kant is het gewoon een land waar je moet werken voor je geld en de gebraden kippetjes echt niet je mondje invliegen ;)

Nou als je die twee dingen duidelijk hebt heb je waarschijnlijk weer tientallen andere vragen. Maar hoe concreter je je vraag stelt des te beter kunnen 'we' je helpen :up:

het visum...ja dat is natuurlijk het belangrijkst. Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar move2australia voor meer info en hulp hierover, want dat dit een groet papier rompslomp inhoudt wist ik inmiddels. Ik heb bijna mijn mbo diploma logistiek teamleider op zak. Maar ik vraag me dus af of dit goed genoeg is om daar aan het werk te kunnen?

Waarom we naar Australie willen..ten eerst natuurlijk voor de schoonheid van het land. ten tweede omdat we helemaal klaar zijn met Nederland en graag opnieuw willen beginnen. De economie in Australie schijnt ook goed te zijn en de werkloosheid laag. De criminaliteit is er laag en dus een veilig land om mijn zoontje te laten opgroeien.

Economie is beter als in NL!
Zorg ervoor dat je je diploma hebt!, zorg dat je je diploma's laat vertalen of om laat zetten!
Australiers zijn gek op diploma's certificaten, zodra je ze hebt vraagt niemand er naar...
On the mainland, ik woon in Tasmanie, moet genoeg werk te vinden zijn!
In NL dacht ik ook dat de criminaliteit hier laag was, dat valt dus best een beetje tegen, wel lost de politie veel meer zaken op!
Moet wel zeggen dat ik in Drenthe ben geboren en getogen...

Back