Helft Australiërs vindt land te vol

Dat artikel vermeldt wel niet dat het grootste deel van Australie woestijn en dus (bijna) onbewoonbaar is. Geeft dan wel een vertekend beeld.
En ik kan me er wel bij aansluiten. Het is beangstigend in wat voor sneltreintempo hier gebouwd wordt. Overal worden bomen platgegooid, overal kale stukken land en als je er een maand later voorbijrijdt staat er gewoon een nieuw dorp. En de stukken grond worden steeds kleiner en de huizen komen steeds dichter bij elkaar te liggen. Op sommige plaatsen is er minder dan een meter tussen de huizen. Het is bijna als wonen in een appartementsblok, maar dan op de begane grond ipv in de hoogte. Weinig privacy, ik hoor als het raam hier openstaat de telefoon van de buren en het antwoordapparaat. En overal zijn er buren, links, rechts en achter je. Onze tuin grenst aan 5 verschillende tuinen. Dan zwijg ik nog over de honden.

Nee, ik hoop dat ze hun bouwbeleid hier toch eens goed onder de loep nemen, want Australie wordt er niet mooier op...
 
Even wachten op Jack........
Ha, Jack is busy building his own peace piece of paradise. Die zul je niet horen klagen over te kleine huizen of buren te dichtbij.

Veel dingen in Australië hebben overeenkomsten met issues die in Nederland een paar decennia terug speelden. Ik hoor ook vaker geluiden dat naar Australië gaan eigenlijk net zoiets is als naar Nederland 30 jaar geleden gaan. Er is ruimte genoeg in Australië, maar de big bucks liggen meestal in de steden, en die zijn vol, dus worden de randsteden steeds groter (ten koste van de natuur), de prijzen rijzen de pan uit, waardoor bezuinigd wordt op oppervlakte... Wat volgt is meer infrastructuur met hogere capaciteit en over 30 jaar beginnen ze met thuiswerken. (als de data-infrastructuur goed genoeg is)

Relax,.... You're in Oz
 
over 30 jaar pas? nah ik heb vanmorgen al vast ff thuis gewerkt hoor. Gaat prima met adsl2 lijntje.
 
Dit is hetzelfde als die "survey" onder de Australiers over de rego sticker.
"75% wil de sticker terug"
Nou ze hebben mij niets gevraagd en ik hoef het niet terug.
Gewoon de rego betalen wanneer de rekening binnenkomt en klaar, kan je het niet vergeten.
Flauwe kul allemaal.
 
Wij emigranten weten hoe het werkt.
Je wilt het beter hebben dus je neemt de stap om te emigreren naar Australia of NZ.
Wil je het in je nieuwe "home" country beter hebben wat je voor doel had ..dan moet je hard gaan.
Genieten van de heerlijke zon , mooie terrasjes en al het andere moois wat beauty Australia te bieden heeft is mooi maar dan zul je moeten presteren anders blijf je in de category van die zeikende kakkers die roepen....."het land is te vol".
Die zeurpietjes van , "het land is te vol" offe....ik kan dit niet want de competitie en concurrentie is te groot.
DAMNED....wat een stelletje slappe zakke....ouwe wijve praat.

GO HARD ...HARDER and even more HARDER in life.

nu ga ik weer verder met bouwen want mijn 10minuten pauze zijn om.

Cheers,

Jackth_smiley-38.gif

ps; wat doet die grootste zeikerd van Australia lullo Rudd in het kabinet.
Dat ze die maar buite schoppe..........
 
[off-topic]

Dit is hetzelfde als die "survey" onder de Australiers over de rego sticker.
"75% wil de sticker terug"
Nou ze hebben mij niets gevraagd en ik hoef het niet terug.
Gewoon de rego betalen wanneer de rekening binnenkomt en klaar, kan je het niet vergeten.
Flauwe kul allemaal.
Wij hebben de rego sticker nog hier in Tasmanie hoor. Wat een onding. Gelukkig lijkt het erop dat die hier binnenkort ook afgeschaft gaat worden.

[/off-topic]
 
Ja hier in NSW ook lekker een ouwerwetse sticker op je autoruit, tja ken er niet mee zitten, gewoon een kwestie van een grote auto kopen met een mega voorruit :D
Ook grappig als je gaat verhuizen, moet je aan de RTA doorgeven (binnen twee weken geloof ik ander ben je in overtredink) en dan sturen ze je een velletje met stickertjes op die je dan over je rijbewijs pasje moet plakken, wie verzint dat dan! Ik kreeg bijna m'n postpakketje niet mee omdat mijn ouwe address nog op m'n rijbewijs stond, wist ik veel. Nou ja het staat wel op je rijbewijs in kleine lettertjes, maar wie leest dat. Anyway Jack groot gelijk: werkuh voor je geld! En aussie is nog groot genoeg. Het is niet eens een issue of 'het volk' vind dat Aus te vol wordt. Als de Australische Economie immigraten nodig heeft, zullen er immigraten komen.
 
SYDNEY - Ongeveer de helft van de Australiërs vindt dat hun land geen immigranten meer moet toelaten.

Dat blijkt uit een onderzoek onder 2000 Australiërs !
Lijkt mij dat ze dan 11,5 miljoen australiers hadden moeten ondervragen als ze willen weten hoe de de helft van de australier erover denkt:rolleyes:

Ik ben het helemaal eens met de dingen die hier boven gezegd zijn ,maar soms kan ik ze niet helemaal ongelijk geven en het merendeel is de schuld van de overheid. Misschien afhankelijk van waar je woont, maar in veel area's zijn bepaalde nationaliteiteiten(veel uit asia) in grote aantallen aanwezig. Veel geld vanuit het buitenland wordt geinvesteerd in voornamelijk Real estate en alles wordt opgekocht en de prijs omhoog gedreven. Veel Australiers komen daardoor moeilijk of niet meer aan een huis in die gebieden. Zelf een jaar in het westen van Melbourne gewoont in een grote en wat duurdere estate(350 m2 blokken grond vanaf $400000) en alleen in onze straat al was 90% bewoond en owned door mensen van asiatische kom af. Bedrijven worden opgekocht enz. Je kan hen geen ongelijk geven of ze iets kwalijk nemen, maar wel het feit dat het allemaal kan. Zelf weten we allemaal hoeveel moeite we moeten doen voor dat fel begeerde visum. Alleen de IELTS al... die zou voor iedereen verplicht moeten zijn die in Australie gaat wonen, gewoon zodat iedereen met elkaar op een verstaanbaar manier kan communiceren. Anyway dit is hoe veel Australiers er tegen aan kijken of over denken die ik iig ken. In dat opzicht kan ik me wel voorstellen en begrijpen dat ze het wel een beetje genoeg vinden zo. Overheid laat wat dat betreft veel toe...
 
Ik ben het eigenlijk wel eens met die stelling; en dan niet in ruimtelijk opzicht (die is er in theorie genoeg), maar in economisch opzicht.

Elk jaar komt er een stad als Canberra (qua inwonertal) BIJ - en dat terwijl er nog zo verschrikkelijk veel geregeld moet worden qua infrastructuur ....

Afgezien van de tijdelijke werknemers die in de mijnbouw (remote) aan de slag zijn en daarna weer terug gaan, heeft AU immigranten in de eerste plaats nodig om de economie draaiende te houden. Al die extra vraag naar huizen en binnenlandse bestedingen met 'vers' buitenlands geld houdt de kwakkelende economie in leven.

Maar dat gaat zeker ten koste van de kwaliteit van leven van de gemiddelde Australier ... als je woont op een recent uitgegeven woonblok nabij de grote stad zou een mens spontaan claustrofobie ontwikkelen. Het klinkt misschien raar, maar een gemiddelde Vinex wijk in NL is leefbaarder dan zo'n nieuwe estate. De hoeveelheid nabij toegankelijk groen is in NL ook groter dan in AU - voor een wandeling of fietstocht door een stukje natuur zonder uitlaatgassen ben je aangewezen op het strand of moet je een flink eind rijden om bij een officieel park te arriveren. 'Gewoon' een wandeling of fietstocht in de buurt kan eigenlijk niet; tenminste niet in een semi-verstedelijkte omgeving waar 90% van de mensen in AU woont. Dat is in NL echt beter geregeld.

Vroeger (pakweg 10 jaar geleden) waren de woonblokken in AU ruim genoeg voor elk huis om zelf een flinke achtertuin te hebben en op die manier had een ieder zijn 'eigen' groen om te relaxen. Maar in nieuwe estates is die ruimte er helemaal niet, en eindig je met het slechtste op 2 fronten: geen groen rondom je huis, en geen toegankelijk groen in je woonwijk (misschien wel een spreekwoordelijke wipkip, maar geen significante groenstrook geschikt voor recreatie).

AU 'verkoopt' in feit indirect visa via het onderwijs-systeem aan rijke Aziaten - en dat kan allemaal omdat vanuit Aziatisch perspectief het in AU beter toeven is dan in Azie.

De constante stroom relatief vermogende immigranten is (en met name hun geld) is misschien nodig voor de economie, maar beter wordt het er niet op qua leefbaarheid.
 
Jeezzzz... wat een hoog PVV gehalte, white immigrant style. Ik ben het eens dat er infrastructuurproblemen zijn in en rondom de grote steden (ik ben daarom zelf verder weg van de stad gaan wonen), maar om dat allemaal in de schoenen van een bepaalde immigrantenstroom te schuiven vind ik echt buiten alle fatsoen :mad: . Vooral de suggestie dat aziatische immigranten geen enkele moeite hoeven te doen...blaagh. Maar ik zal het verder maar niet gaan beargumenteren, want dan zal ik het allemaal wel weer uit de context trekken :confused:.
 
Jajaja, gaan we weer.... Ik zit op een Tafe instituut in een klas vol met emigranten net als ik. Heb niets op aan te merken of commentaar op te geven. Maar wat mij ook opvalt is dat een aantal studenten heel erg slecht Engels praten, bijna niet te verstaan. De meeste van die mensen zijn hier op een spouse visum binnengekomen. En dat is dus geen IELTS test. Ik vind dat ook erg jammer. Want ik ben zelf emigrant en mijn engels is niet perfect maar ik kan me wel prima verstaanbaar maken. Van alle Australische vrienden en klasgenoten weet ik dat ze dat het meest frustreerd, het feit dat ze niet verstaanbaar zijn. En dat heeft niets met PVV gehaltes te maken..
 
Jeezzzz... wat een hoog PVV gehalte, white immigrant style. Ik ben het eens dat er infrastructuurproblemen zijn in en rondom de grote steden (ik ben daarom zelf verder weg van de stad gaan wonen), maar om dat allemaal in de schoenen van een bepaalde immigrantenstroom te schuiven vind ik echt buiten alle fatsoen :mad: . Vooral de suggestie dat aziatische immigranten geen enkele moeite hoeven te doen...blaagh. Maar ik zal het verder maar niet gaan beargumenteren, want dan zal ik het allemaal wel weer uit de context trekken :confused:.
Oke gaan we weer.....of toch niet...... Nee toch maar niet, verspilde moeite!!! Hahaha laat me niet lachen zeg!
 
Het is zoals het zijn moet: knokken voor je plekje.
Da's niet zo erg, alleen zou het fijn zijn als het overzichtelijk en eerlijk was.
Het lijkt me logisch dat je er moeite voor moet doen om er te komen, dat filtert de doorzetters er uit.
Taal goed beheersen is een eerste vereiste, hoewel ik me afvraag hoe hoog de lat werkelijk ligt, gezien de ervaringen hier op het forum (ik ben nog niet aan de IELTS toe).

Ruimte is er genoeg in Australië en veel immigranten noemen dat als een reden voor emigratie. Maar wat hebben ze dan te zoeken in een drukke stad? Ik wil ook een leuk plekje om te wonen, dus ga ik het zoeken in dunner bevolkte gebieden.

Tenslotte:
Maar dat gaat zeker ten koste van de kwaliteit van leven van de gemiddelde Australier
De kwaliteit van het leven kunnen we maar het beste zoeken in de omgang met mensen.....
What's more to say?
 
Ruimte is er genoeg in Australië en veel immigranten noemen dat als een reden voor emigratie. Maar wat hebben ze dan te zoeken in een drukke stad? Ik wil ook een leuk plekje om te wonen, dus ga ik het zoeken in dunner bevolkte gebieden.
Da's een mooi plan, maar het probleem is een universeel probleem; het meeste werk zit toch in/om de grote steden.
Veel mensen zullen dus om de grote steden gan/willen/moeten wonen.

Bart
 
Da's een mooi plan, maar het probleem is een universeel probleem; het meeste werk zit toch in/om de grote steden.
Veel mensen zullen dus om de grote steden gan/willen/moeten wonen.

Bart
Natuurlijk hoeft dat niet per see! Het ligt er ook aan waar toe je bereid bent! 60 Kilometer of een 45 minuten tot een uur rijden naar je werk is in Australie geen extreem en iets en vrij gewoon. Heb je hier nog nooit gewoont dan klinken die afstanden of tijden pretty heavy:rolleyes: maar dat is het voor australische begrippen echt niet. Sterker nog het is hier heel gewoon die afstanden of reistijden. Wil of kan je die reistijden niet opbrengen dan zit je idd vast aan CBD of de suburbs :)
 
Back
Top