hello :-)

michael

New Member
Hello all,

Even voorstellen: mijn naam is michael, 23 & belg, samen met micha, 22 & ook belg.
Ons plan is om ergens eind 2008, begin 2009 naar Australie te trekken.

Enkele maanden terug CDR afgewerkt & enkele weken nadien bericht gekregen dat alles in orde was en ik als professional engineer door het leven kan :). Momenteel wacht ik tot ik voldoende relevante werkervaring heb voor de aanvraag van het finaal visum. Heeft er iemand van jullie enig idee hoelang je gemiddeld moet wachten na aanvraag visum?

Moet ook nog een IELTS test opnieuw gaan doen, vorige test leverde drie 8'en en een 6 op, voldoende voor Engineers Australia (vier x 6 nodig), maar dus niet voor finaal visum (vier x 7 nodig). Weet er iemand van jullie mss of er ergens in BE / NL tests worden georganiseerd waar je de test op PC kan doen ipv op papier (ik heb een verschikkelijk handschrift ;))?

Groetjes,

michael

Welkom op het forum :up:

De wahcttijd voor een skilled independent visum (neem ik aan dat je bedoelt) ligt momenteel op ongeveer 9 maanden na indienen van je definitieve visum aanvraag.
En helaas, er zijn Engels testen die je online of via computer kunt doen, maar niet de IELTS, vervelend van dat ene zesje dus.
Succes, gaat allemaal wel lukken :up:

Groetjes Wilbert

Welkom hier en succes met je IELTS inderdaad is daar volgens mij ook geen andere mogelijkheid dan schrijven.

:hi: bij het forum.

Effe jullie tanden in de rest van de papierwinkel !

Succes met alles  :up:

The Roosters
Steef en Moon

[quote author=Yoog link=topic=7827.msg101729#msg101729 date=1193596977]
Welkom hier en succes met je IELTS inderdaad is daar volgens mij ook geen andere mogelijkheid dan schrijven.
[/quote]

Nou......punt 17 op het inschrijvingsformulier vraagt of je een "pen and paper test" of een "computerised test" wilt gaan doen?

Er moet dus een mogelijkheid zijn om de test met de PC af te werken, maar hoe of wat???????

Bart

Ten eerste welkom op het forum.
[quote author=Tekkel link=topic=7827.msg101741#msg101741 date=1193600772]

Nou......punt 17 op het inschrijvingsformulier vraagt of je een "pen and paper test" of een "computerised test" wilt gaan doen?

Er moet dus een mogelijkheid zijn om de test met de PC af te werken, maar hoe of wat???????
[/quote]

Nou ik heb navraag gedaan of dat deze keuze mogelijk was......Voor Utrecht bestaat deze keuze niet, daar hebben ze alleen de papieren versie. Hoe het in Amsterdam is weet ik niet, maar ik heb nog nooit vernomen dat iemand op dit forum een test op de PC heeft gemaakt. Wat betreft je handschrift is het enige dat van belang is dat het te lezen is.

Groetjes Chantal

Hoi Michael,

Ik+manlief hebben afgelopen april IELTS (general) in A'dam gedaan en ik kan bevestigen dat je toen alleen de papieren versie had...ik heb ze toen zelf namelijk ook gebeld met deze vraag!  :smile:

Gaat lukken hoor, beetje stijf polsje aan het eind, verder no worries  :lol:

En nog even ter aanvulling op Wilbert; de hier genoemde wachttijden hebben betrekking op de papieren visum-aanvraag route.
Sinds 1 sept. j.l. kun je het skilled independant nl. ook on-line aanvragen, aan jou dus de keuze.
De on-line wachttijden zouden beduidend korter moeten zijn....eerst was er sprake van slechts enkele weken, ondertussen 6 a 8 weken...waarschijnlijk!  :evil:
Het bewijs hiervoor heb ik nog niet, ik wacht "al"  5 weken op een reactie van DIAC.
Ons visum is nl. on-line aangevraagd...zie ook onderaan mijn post.

Dit even ter info, en voor t' overige veel succes!

groeten,
Tampet     

Back