Hellooooooooooooo

Sil

New Member
Hallo allemaal,
Effe voorstellen... Ik heet Sylvia en woon sinds mei 2003 in Adelaide met mijn man Franz and twee zonen Mark (20) en Tom (14). Sinds twee weken weet ik van dit Forum en ik moet zeggen I LOVE IT  :smile:
Een collega van mij vertelde me ervan. We zijn Paas Zondag (via dit forum) voor Lunch samen gekomen met andere Nederlandse emmigranten in Belair National Park en dat was super leuk  :up:

Cheers Mates
Groetjes Sil  :lol:

OOOOOoooooooooooohhhhh, Hello  :smile:

Welkom op het forum Sil.

Jack :evil:

Hai Syl,

Jij bent dus geëmigreerd met kids op highschool, hoe was dat??
Wij hebben plannen en onze meiden zijn 11 en 12 en ik vraag me af hoe zwaar voor een kind dat is.

Ik krijg t idee dat er best wel een aanzienlijk aantal nederlanders in de buurt v Adelaide zit, wat voor werk doet jouw man, volgens mij zijn er IT banen overwegend in Sydney en Melbourne??

Voor de rest, welkom en je bent een bofkont dat je al lekker daar zit.

groetjes .Lizz.

[quote author=lizzyhas link=topic=8673.msg114994#msg114994 date=1206970056]
Hai Syl,

Jij bent dus geëmigreerd met kids op highschool, hoe was dat??
Wij hebben plannen en onze meiden zijn 11 en 12 en ik vraag me af hoe zwaar voor een kind dat is.

groetjes .Lizz.[/quote]

Hi Lizz,

De taal zullen ze zo onder de knie hebben.
Hopelijk hebben ze het niet te moeilijk net vriendjes en vriendinnetjes die achterlaten in NL.

Jack :evil:

Wow ... Thanks for all your welcome wishes. That's sweet  :smile:

Hi Lizz,

Mijn jongens vonden het best moeilijk in het begin. De jongste Tom was gewend in Nederland om na school buiten te voetballen met z'n vriendjes maar hier was dat niet, (ligt er natuurlijk aan waar je woont en ook aan de buurt of straat) De oudste Mark toen 15 was gewend om overal heen te lopen of te fietsen in Nederland en nu wist hij niet waar hij heen moest, en lopen was zeker te ver naar het zwembad en de Bioscoop enz. Maar ik moet zeggen het heeft allemaal tijd nodig want nu vinden ze het hier heerlijk. De jongste Tom is 14 en hij fiets met vrienden naar de beach en naar de shop enz. Mark heeft natuurlijk eerder zijn rijbewijs kunnen halen hier dan zijn vrienden in Nederland en dat vond hij wel cool. Kinderen maken gauw vrienden en zo gauw ze die hebben is alles veel leuker voor hun.

Ik wist het eerlijk gezegd niet dat er zoveel Nederlanders hier in Adelaide woonde. Wist wel van oudere Nederlanders, maar wist niet dat er zoveel jongere gezinnen woonde. Daar heb ik een paar van ontmoet Paas Zondag en dat was Harstikke Leuk !  :up:

Mijn man werkt hier op het Vliegveld in Adelaide als Security Guard.
IT banen hmmm ik denk dat die ook meer in Melbourne en Sydney zijn. Sydney is duur om te wonen.

Liefs Sil  :smile:

Hi Jack,

Tja, iedere verhuizing is moeilijk voor kinderen, mijn dochter zei iets heel wijs, : "mam het lijkt me moeilijker om naar Groningen te verhuizen , want dan weet je dat ze hier nog zijn en het is te ver weg om ze elke keer te zien, maar als je naar Australië gaat zijn ze er gewoon niet, klaar punt uit,  hahaha, kinderen logica.

Die ander is een natuur freak, nou eat your heart out , lijkt mij.

Ik zou sowieso de eerste tijd niet werken om ze te begeleiden, meld me wel aan als vrijwilliger op hun school ofzo.

SYL,

Bedankt voor je berichtje ook.

Dat Sydney duur is met wonen , hebben we gezien, jammer.

Melbourne is zeker een optie, mooie stad en volgens mij wel mogelijkheden in de omgeving om leuk te wonen.

Zou t toch gebeuren zeg dat ik dichtbij het strand woon, nou dan kan ik mijn geluk niet op.
Wij zitten in de oriënterende  fase , met het gevoel dat we echt willen gaan.
Ik hoop dat e.a snel duidelijk wordt.

Ik heb ook een leuk mailcontact opgedaan van iemand die ook al daar woont en das geweldig, kun je je vragen kwijt en das natuurlijk heel riant en boffen.

Als je googled op nederlanders in australie kom je veel mogelijkheden tegen hoor, van bijeenkomsten en ook speciaal forum van mensen daar.

Ik kwam zoiets tegen met surfen over t net, misschien iets voor jou.

lieve groetjes

Lizz

Back