Help! advies gevraagd!

j.m.

New Member
Hoi!

Wij (janneke en jeroen) willen in september naar australie vertrekken. Het doel is Sydney (evt later naar Brisbane).
Nu zit ik in dubio vanwege het volgende; onze hond gaat mee en moet dus een maand in quarantaine. De planning was om hem ongeveer tegelijk met ons te laten gaan zodat we hem daar vaak kunnen bezoeken. Maar nu hebben we een aanbod gekregen van een collega van jeroen;die heeft een Landrover in Perth staan die hij graag in Sydney wil hebben, en hij heeft ons gevraagd of wij die auto in Perth op willen halen om daarmee naar Sydney te rijden. Een supergave trip dus, lijkt ons helemaal te gek om zo ons Ozzie-avontuur te beginnen.
Maar je raadt het denk ik al; wat doen we met ons hondje?
-of hij gaat in Sydney in quarantaine maar kunnen we hem dus niet bezoeken omdat wij naar Perth vliegen en hem na 4 weken ophalen in Sydney.
-of hij gaat in Perth in quarantaine en wij komen hem na een maand ophalen en gaat met ons mee die trip maken (maar dat betekent dus ook een maand niet bezoeken en ik denk niet dat zo'n reis van west naar oost leuk is voor een hond)

wat zouden jullie doen? het is een te gek aanbod (nog niet helemaal zeker maar ik lig er nu al wakker van...) maar ik vind het verschrikkelijk dat het betekent dat we de hond een maand niet kunnen opzoeken. Ik had ook een horror verhaal gehoord over de quarantaine stations dat je hond alleen uit zijn kennel mag naar een speciaal veldje als jij hem komt bezoeken. Maar dat zou wel erg zijn, onze hond is super actief en heeft veel beweging nodig, die wordt gillend gek als hij 4 weken in die kennel moet blijven.

Hopelijk hebben jullie wat goede tips voor ons!
Groetjes janneke

Hoi

Wij zitten in Cairns en onze honden zijn in Sydney in quaranteine geweest.
Nu zijn ze hier zonder dat wij ze bezocht hebben en ik moet eerlijk zijn ze zijn geen van beide verandert.
Ik denk wel dat er daar goed voor gezorgd word.
Persoonlijk denk ik dat het vliegen het ergste is.

succes met je beslissing

Kees

Bedoel je dat in optie twee je zelf ook een maand in Perth blijft om je hond te bezoeken?

Uiteraard mag je hond niet het quarantaine gebied verlaten ,want de hond is in quarantaine.

Wij vonden het quarantaine station in Perth, Byford, super.
Wij gingen wel dagelijks de honden bezoeken, en ja je hebt
een veldje voor jezelf. Maar de hond krijgt hier genoeg beweging
in als je jezelf tenminste ook een beetje moe maakt.
Wat wij erg zielig vonden waren de honden die geen bezoek kregen.
Deze kropen tegen de draad omhoog en hun janken ging door merg
en been. De meiden die er werken zijn super maar hebben niet de
tijd om alle honden die geen bezoek krijgen uit te laten. Dus aub zeg
niet dat de honden dit niet merken, een maand zonder de baasjes.
Wij hebben genoeg gezien en kan niet begrijpen dat je zoveel moeite
doet om de stap te zetten en je maatje zo gemakkelijk een maand
aan de kant schuift. Sorry onze mening. In ieder geval veel succes.

Nee maar het is wel even anders als je naar Cairns gaat en je hond in sydney zit.
Elke dag of weekend er naar toe is ook geen optie.

Is het niet een optie om je hond na te sturen??
Als je kennissen of familie hebt die je hond goed kennen, misschien zouden die hem hier in NL nog wat kunnen verwennen.
Dan zouden zij hem later op het vliegtuig kunnen zetten, zodat je hond pas aankomt als jij er al bent?
Kan je hem in ieder geval meteen bezoeken als hij in den vreemde zit.
Dat lijkt me dan in ieder geval voor je hond een betere oplossing.

Ik zou zo alleen niet durven zeggen of dat ook mag, qua regelgeving?

Bart

Hi Tekkel,

Goed idee, dit hebben wij toendertijd ook gedaan, om de quarantaine
zo kort mogelijk te houden. Was voor mijn ouders toen erg fijn,
konden ze toch nog even iets van ons bij zich houden. En alles is goed
verlopen. Wij hadden toen DTC, zij hebben de honden bij mijn ouders
opgehaald een nachtje bij hun in de kennel gehouden omdat dezelfde
dag vliegen te veel stress zou zijn. Chapeau DTC alles ging vanzelf.

Moeilijke keuze hoor.

Uit ervaring weet ik dat een maand (of in ons geval zelfs iets langer) bij familie blijven en dan pas vliegen en dan nog eens een maand in quarantaine ook erg stressful is voor een hond. Persoonlijk zou ik de belangen van het beestje voorop zetten en die trip van Perth Sydney even uitstellen.

Succes met het maken van deze lastige keuze.

Groetjes Marjet

[quote author=shelley2 link=topic=8948.msg119452#msg119452 date=1213506361]
Wij vonden het quarantaine station in Perth, Byford, super.
Wij gingen wel dagelijks de honden bezoeken, en ja je hebt
een veldje voor jezelf. Maar de hond krijgt hier genoeg beweging
in als je jezelf tenminste ook een beetje moe maakt.
[/quote]

In Spotswood (Melbourne) mag je je hond maar 2x per week bezoeken....... da's mooi balen voor mijn hond :cry:

Ineke

Hoi Janneke en Jeroen,

Wel een mooie gelegenheid om OZ te verkennen met de auto Perth-Sydney.
Maar toch ook een moeilijke keus wat betreft je hond.
Ook wij gaan eind sept. naar Sydney en nemen ook onze hond mee. Onze hond (bouvier)
vliegt een paar dagen eerder is de planning, als wij er aan komen dan gaan we haar zeker bezoeken.
Want een paar dagen zonder haar vind ik al een ramp.
Het zal ook wel moeilijk zijn om een huis te vinden waar ook een hond in mag dus dat hopen we
wel voor elkaar te krijgen in de periode dat zij in het quarantiane station zit.
Wanneer vliegen jullie dan naar Sydney/Perth begin of eind sept.
Nou succes met alles.

Bedankt allemaal dat jullie zo goed met ons meedenken! Uit de verschillende reacties blijkt maar hoe moeilijk zoiets is, en dat vind ik wel fijn om te merken, want mijn gedachten vliegen van rechts naar links, van boven naar beneden :|
Langer dan een maand vakantie kunnen we ons financieel niet veroorloven helaas, en om hem nog een maand bij vrienden te laten vind ik ook weer zo wat; zadel je hen op met de bezoeken aan dierenarts en VWA, terwijl ik zelf dierenarts ben en die laatste bloedafnames en testen eigenlijk het liefst gewoon zelf wil doen (dat scheelt ook een hoop centen :smile:)
Ik laat het maar even bezinken, eerst maar eens zien wanneer dat *!@#!visum eindelijk eens komt, tot die tijd durf ik nog niets definitiefs te regelen.

Ik houd jullie op de hoogte, suc6 voor iedereen die het nodig heeft!
Janneke

Misschien even heel off topic, maar waarom moeten de honden in quarantene  :shock:?
Ik heb zelf geen hond, maar vroeg het me af.
Ben echter wel van plan er een te kopen als ik over paar jaar in aussie woon.
xx gwen

Hoi Gwen,

het kan zijn dat de hond ziektes bij zich draagt die in australie niet gewenst zijn. Door de hond (en kat en andere dieren eventueel) een maand te observeren, in combinatie met de testen, kunnen ze die ziektes zo veel mogelijk uitsluiten. Er is al zat geintroduceerd in OZ, wat heel veel schade aanricht, ze willen niet nog meer introduceren.
Als je in Australie zelf een dier koopt, dan hoeft die uiteraard niet in quarantaine.

Vandaar,

groeten

Marijke

Wauw.. Australië is streng maar wel heel slim zeg. Ze doen er alles aan om hun landje mooi te houden :D Vandaar dat wij allemaal ook zo verliefd zijn natuurlijk ;)
Thanks voor de uitleg.
Had er echt nog nooit van gehoord.
xx gwen

Hoi! Nou, ik vind het ook niet kunnen om je hond een maand lang niet op te zoeken! Onze Zara heeft in Sydney in quarantaine gezeten maar ze was echt dolblij als we kwamen, gingen we even lekker naar het veldje met haar, namen wat lekkers voor haar mee en zo kwamen we die periode wel door.

De hond naast haar kreeg nooit bezoek en dat arme beest was dolblij als wij kwamen! Kon hem niet eens aaien maar hij bleef ons maar aankijken en kwispelen...had zo met hem te doen! De eerste week mocht Zara haar hok niet uit maar de andere 3 weken (na een resevering gemaakt te hebben) mocht ze lekker even mee naar het veldje.

Het is afzien voor je hond maar maak het verblijf daar voor hem/haar zo prettig mogelijk door te laten merken dat je er bent!

Ik vind dat idee van Bart eigenlijk een hele goeie, wat je ook kunt doen, als je je hond ECHT niet kunt bezoeken, is de uitlaatservice, die speciaal daar werkt, vragen om je hond te leten rennen. Dat kost je ongeveer 25 dollar per keer, maar het is de moeite waard.

Het quarantaine station in Sydney vertelde niemand daarover, maar ze zijn er wel! Vraag het maar aan de balie, alleen als je er om vraagt vertellen ze het je daar.

In de weekenden mogen ze hun hok helemaal niet uit, helaas! Dan mag je ze ook niet opzoeken.

Ik zou voor Sydney kiezen en die uitlaat service inschakelen!

nee die trip zou ik niet maken, je beestje moet alles wezen, en veel belangrijker dan die auto.. aldus mijn mening..

Back