Help! Application resident return..

Maheno2014

New Member
Hallo everyone!

Momenteel woon ik in Nederland.
Maar ik wil heel graag terug naar Australia.
Ik ben bezig met het aanvragen van een resident return visa. Daarvoor heb ik een aantal documenten die vertaald moeten worden.
Mijn vraag is.. Heeft iemand ervaring hier mee?
- Moet het beëdigd worden? (ik had gebeld en de een zegt van wel de ander van niet!)
- Heeft iemand een goede tip voor een goedkope vertaal bureau?
- Zijn er andere mensen die een Resident return aan het aanvragen zijn? Misschien kunnen we hierover ervaringen delen.

Help zou fijn zijn!!

Fijn weekend en feest dagen iedereen.

.Je moet van elke 5 jaar, 2 jaar in Australie wonen om in aanmerking te komen voor een RRV..

En waarom moet je documenten vertalen??

Welcome! Ik kan je helaas niet van antwoorden op je vragen voorzien, maar er moet toch iemand te vinden zijn op het forum die je verder kan helpen? Ik neem aan dat je al op immi.gov hebt gekeken wat betreft gecertificeerde kopieën? Succes :)

Hallo everyone!

Momenteel woon ik in Nederland.
Maar ik wil heel graag terug naar Australia.
Ik ben bezig met het aanvragen van een resident return visa. Daarvoor heb ik een aantal documenten die vertaald moeten worden.
Mijn vraag is.. Heeft iemand ervaring hier mee?
- Moet het beëdigd worden? (ik had gebeld en de een zegt van wel de ander van niet!)
- Heeft iemand een goede tip voor een goedkope vertaal bureau?
- Zijn er andere mensen die een Resident return aan het aanvragen zijn? Misschien kunnen we hierover ervaringen delen.

Help zou fijn zijn!!

Fijn weekend en feest dagen iedereen.
Een RRV is voor mensen die in Australie wonen en tijdelijk het land uit willen. Als jij nu in Nederland woont nadat je permanent visa is verlopen (en geen AU citizen bent) dan heb je je residence opgegeven en zul je weer door de gewone visum molen moeten gaan. Geen uitzonderingen voor mensen die spijt hebben gekregen.

Elke resident moet een RRV aanvragen voordat je het land uit gaat. Meeste mensen die PR hebben krijgen er automatisch een 5 jaar RRV bij zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken totdat ze Citizen worden (4 jaar meestal) en een paspoort aanvragen. Vraag je geen RRV aan als PR of Temp Resident en je gaat het land uit, dan kan de toegang geweigerd worden. Heb al meer verhalen gehoord dat mensen met een PR het land niet meer in kunnen.

5 jaar geldig RRV. Ik heb zelf niet mee gemaakt en ben een paar keer uit Oz geweest. Volgens mij $110 en dan kan je weer 5 jaar onbeperkt in en uit. Althans ben nooit gestopt.

Ik heb hier wat over zitten opzoeken aangezien wij ook zo'n RRV willen aanvragen vooraleer we weggaan. Volgens mij is het zo dat je niet verplicht bent het aan te vragen vooraleer je het land uitgaat. Dat leid ik in ieder geval hier uit af:
If you think your current visa may expire while you are outside Australia, you should obtain a new Resident Return visa before you leave, although you may apply at an Australian Immigration office outside Australia. If your application is successful and a Resident Return visa is granted, any time remaining on your current visa will be lost.
Wij willen dit mss doen omdat we anders meer dan een half jaar verliezen van het visum dat we nu hebben.

Er is blijkbaar ook verschil naargelang je voor of na 1987 naar Australië geëmigreerd bent.
If you migrated to Australia before 1987 or travelled overseas between 1 March 1976 and 31 December 1986, you may have been issued with an Authority to Return (ATR) or a Return Endorsement (RE).

De prijs voor een RRV start trouwens vanaf $ 345 ....

Hi we hebben vorige week RRV online aangevraagd met paspoortnummer en visagegevens. Inderdaad 345 dollar per persoon betaald. Onze visa zijn meer dan 5 jaar oud en als mijn man voor zijn werk naar het buitenland moet, wil hij wel weer terug kunnen komen, Wij dachten echter dat t een paar weken zou kunnen duren en daarom maar alvast aangevraagd. Echter 1 dag later was het visum granted via het online aanvragen. Dus wie weet hadden we kunnen wachten, totdat een reis gepland was, maar wie weet kan de aanvraag ook wel eens langer duren.
Volgens mij om de vijf jaar vernieuwen voor weer 345 dollar pp tenzij je citizen wordt.

Back