Help! Covering letter en CV

Jens

New Member
Beste forumleden,

Wat sneller dan verwacht ben ik uitgenodigd om te solliciteren op een wetenschappelijke function in Brisbane. Nu weet ik alleen niet wat men verwacht van een covering letter en (wetenschappelijk) CV in Australie. Kan iemand mij helpen?

Groeten,

Jens
 
Een cover letter is niets anders als jouw verkoop praatje over jezelf. Waarom jij zo geweldig bent en helemaal op deze functie past en wat je motivatie is, eigenlijk niet veel anders dan een ouderwetse Nederlanse sollicitatie brief.
 
Hi Jens,
ik heb nog wel file met wat info hoe een australische coverletter en resume er uit kan zien.
Vaak willen ze weten wat voor ervaringen je in je vorige banen zijn en wat je bereikt hebt.
Stuur even een mailtje naar johanmosch@internode.on.net, dan kan ik je de file oversturen.

groeten Johan
 
De 'job description' heeft vaak Key Accountabilities en Selection Criteria. In je coverletter beschrijf je je ervaring relevant aan de Key Accountabilities en beantwoord je de selection criteria. (als het er veel zijn kun je in je coverletter refereren aan een extra document waarin je een voor een beantwoord aan alle selectie criteria. Je coverletter hoeft geen 13 in een dozijn standaard letter te zijn, maar hou het bondig en relevant en ga niet je hele levensverhaal vertellen.
 
Zo, probleem opgelost. Ik heb in 1 keer een baan.... dus nu ipv een de facto partner visum een ander visum aanvragen :p
 
Back
Top