Ok alles is uiteindelijk goed gekomen, de spullen staan in ons huis !!!! :lol:
Hebben toch besloten om alles zelf te regelen omdat het gewoon heel veel geld scheelt en het is echt goed te doen. ( als je een beetje tijd hebt )
Korte samenvatting, als mensen vragen hebben hoor ik het wel.
Stap 1: Op zoek een vervoerder die een lege container voor je deur zet, hem 2 uur laat staan en die hem voor je inlevert bij het schip.
( in ons geval MSC). Ze maken de douane papieren op en geven een BILL OF LOADING af. Schip vervoert container (20ft)
naar Sydney en zet hem op de kant. Kosten zover
1850 €
Stap 2: Verder was ervanuit NL niets geregeld dus dat doen we zelf, eerst naar MSC in Sydney voor een DELIVERY ORDER.
Kosten 69$aus.
Gelijk door naar Customs op Syd airport (kan pas 48uur voordat schip aankomt) aanvraag invullen voor
personal effect
en afgevenen bij customs die niets hoefde te zien en voor die paar flessen wijn hoefde we ook niets te betalen. Makkelijke mensen
en erg vriendelijk en behulpzaam. Dit alles is kostenloos. Als de container is ingeklaart gelijk door naar Quarantine (bali er naast).
Hier bekijken ze de lijst en willen graag de HELE container zien. Geven lijst met adressen waar ik de container heen kan brengen.
In Syd. zijn er ongeveer 6 Depots waar altijd mensen van Quarantine aanwezig zijn. Kosten 95$ Niet helemaal duidelijk
waarvoor want later moeten we weer voor Quarantine betalen????
Stap 3 : Bellen met alle depots voor beste prijs (3 van de 7 willen het zowiezo niet doen) prijzen lopen uiteen van 1500$ tot
de goedkooste van 500$ (ANJ in Sydneham). Voor die 500$ halen ze alle spullen uit de container en doen die op palets en zetten het
klaar voor Quarantine. Ze verzorgen het papierwerk met ze en hebben ruimtes om dingen schoon te maken of te verhitten of vernietigen.
Voor 250$ extra boeken een zogenaamd "time slot"halen ze de container en brengen de lege container weer terug. De meeste spullen
waren in orde behalve dat we vergeten waren de stofzuiger leeg te halen
ops!: en de fietsen moesten even worden schoongespoten
de tent erg schoon alle haringen waren netjes schoon alleen was de binnekant nietschoon genoeg.
zaten nog wat
dennennalden in. Een aantal kerstversieringen mochten het land niet in dus die moesten worden vernietigd.
Hetzelfde moest gebeuren voor alle thee
met citroen erin ???? De rest van de thee en eetenswaren waren geen probleem. Alle houten meubels, rieten manden enz. waren ook geen
probleem.
Stap 4 : Zelf vervoer regelen naar je huis. Gelukkig kennen we wat mensen die dan weer andere mensen kennen die een vrachtwagen te leen
hadden dus kosten : 6 pack VB's
Stap 5: Vervoer regelen van parkeerplaats naar huis. ( niet bereikbaar per auto ) Barge geregeld voor 4 uur. Kosten 300$. Waren in 2 uur klaar.
Kosten overzicht : Container vervoer : 1850€
Vervoer in Sydney : 150€
Div. papier werk Sydney: 95€
Quarantine en uitpakken: 390€
Vrachtwagen: 0€
Barge: 180€
Totaal: ----------
2665€