HELP heb nog maar 2 weken!

Eric Sydney

XPdite Sponsor
Weet niet of er al iets over geschreven is ( vast wel) kon zo snel even niets vinden en we hebben thuis nog geen internet.

Onze container komt over 2 weken in Sydney aan en we zoeken een agentschap die onze container kan inklaren en naar ons huis kan vervoeren.

Nu hebben we een paar bedrijven gevraagd maar die komen allemaal met prijzen van 2000aus dollar+, dit zijn volgens mij wel allemaal verhuisbedrijven omdat gewonen bedrijven geen "personal effect"  mogen inklaren. Wij dachten meer aan een paar honderd dollar? Of vergissen wij ons nu erg?

Heeft iemand ervaring met bedrijven in Sydney?

Thanks for urgent reply!!

Eric
 
Hiya!

Het is wel een eeuwigheid geleden maar wij hebben het 'customs' gedeelte destijds grotendeels zelf gedaan. Geen idee of dat nu nog kan (bovendien hadden wij maar weinig laten verslepen en konden het met een aanhang wagen ophalen van de haven).  misschien heb je hier iets aan: http://www.customs.gov.au/site/page.cfm?u=4491

Nog wat gevonden (voor het zelf inklaren....als je dat wilt :)) http://www.australia-migration.com/page/Importing_Personal_EffectsHousehold_Goods/227 even door "scrollen" naar punt 5.

Succes
Syl
 
Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik dat allemaal in Nederland heb geregeld, was 5000 euro, maar heb er totaal geen omkijken naar gehad, werd keurig ingepakt, verscheept, alle douane en quarantaine handelingen en hier in West Beach weer door de verhuizers op zijn plaats gezet en uitgepakt, verpakkingsmateriaal werd weer opgeruimd. Valt dan al met al nog erg mee. Het is altijd wel goed te horen dat je spullen eraan komen !! succes !!

Willem
 
Ben inmiddels iets verder gekomen en heb iemand gevonden die het voor 1400$ kan regelen.

De container moet worden opgehaald bij de terminal, naar een quarantaine aproved terminal gebracht worden en daar helemaal worden uitgepakt en geinspecteerd worden door customs en quarantaine.

Daarna moeten we zelf de spullen ophalen en naar ons huis brengen, gelukkig hebben we een paar contacts die een vrachtauto hebben dus dat scheelt weer.

Al met al zijn we dan ongeveer 2600Euro kwijt.

Als iemand nog tips heeft........


Eric :up:
 
Hoi Eric,

Ik ben ook wezen zoeken naar een "Broker Service" voor Melbourne...maar je kijkt inderdaad al snel tegen zo'n 1600 AUD aan (dat is de "gebruikelijke" fee).  :-(

We gaan nu met WFL in zee, deze heeft ons een schappelijke offerte gestuurd van deur (AMS) tot deur (MEL).

Groet,

Marco
 
Misschien dat dit iets meer informatie geeft. Voor het op Australische bodem neerzetten van mijn goederen moest ik AUD 960, betalen. Voor de Aqis-verklaring  AUD 49,40. De customs verklaring was gratis. Het transporteren van de goederen van de haven naar mijn woonadres AUD 260,--. Voor het opruimen van de verpakking AUD 100,--. Al met al kosten waar geen rekening mee was gehouden door de  verhuizer in Nederland. Het inklaren van de persoonlijke goederen moet jezelf doen. En op zich was dat wel weer een leuke ervaring, om al je spullen nog weer eens onderzocht te zien door een AQIS-ambtenaar. En dankzij de tips van xpdite.net kwam alles positief door de inspectie heen, zelfs mijn drum uit India :music:. Mijn ervaring is van 3 dagen geleden.
 
[quote author=Mieke link=topic=2791.msg31741#msg31741 date=1129465219]
Misschien dat dit iets meer informatie geeft. Voor het op Australische bodem neerzetten van mijn goederen moest ik AUD 960,
[/quote]

Waarvoor was die 960$ precies?
 
De kosten van AUD 960 en nog wat  zijn de  Port Service Charge, in mijn geval  AUD 720,--  plus belastingen. Het zijn de kosten voor het op Australische bodem neerzetten van je goederen. De Australiers noemen het Port Service Charge.
 
Ok alles is uiteindelijk goed gekomen, de spullen staan in ons huis !!!!  :lol:

Hebben toch besloten om alles zelf te regelen omdat het gewoon heel veel geld scheelt en het is echt goed te doen. ( als je een beetje tijd hebt )

Korte samenvatting, als mensen vragen hebben hoor ik het wel.

Stap 1: Op zoek een vervoerder die een lege container voor je deur zet, hem 2 uur laat staan en die hem voor je inlevert bij het schip.
            ( in ons geval MSC). Ze maken de douane papieren op en geven een BILL OF LOADING af.  Schip vervoert container (20ft)
              naar Sydney en zet hem op de kant. Kosten zover 1850 €

Stap 2: Verder was ervanuit NL niets geregeld dus dat doen we zelf, eerst naar MSC in Sydney voor een DELIVERY ORDER. Kosten 69$aus.
             Gelijk door naar Customs op Syd airport (kan pas 48uur voordat schip aankomt) aanvraag invullen voor personal effect
             en  afgevenen bij customs die niets hoefde te zien en voor die paar flessen wijn hoefde we ook niets te betalen. Makkelijke mensen
             en erg vriendelijk en behulpzaam.  Dit alles is kostenloos. Als de container is ingeklaart gelijk door naar Quarantine (bali er naast).
              Hier bekijken ze de lijst en willen graag de HELE container zien. Geven lijst met adressen waar ik de container heen kan brengen.
              In Syd. zijn er ongeveer 6 Depots waar altijd mensen van Quarantine aanwezig zijn. Kosten 95$ Niet helemaal duidelijk
              waarvoor want later moeten we weer voor Quarantine betalen????

Stap 3 : Bellen met alle depots voor beste prijs (3 van de 7 willen het zowiezo niet doen) prijzen lopen uiteen van 1500$ tot
             de goedkooste van 500$ (ANJ in Sydneham). Voor die 500$ halen ze alle spullen uit de container en doen die op palets en zetten het
             klaar voor Quarantine. Ze verzorgen het papierwerk met ze en hebben ruimtes om dingen schoon te maken of te verhitten of vernietigen.
             Voor 250$ extra boeken een zogenaamd "time slot"halen ze de container en brengen de lege container weer terug. De meeste spullen
             waren in orde behalve dat we vergeten waren de stofzuiger leeg te halen   :eek:ops!:  en de fietsen moesten even worden schoongespoten
             de tent erg schoon alle haringen waren netjes schoon alleen was de binnekant nietschoon genoeg. :oops: zaten nog wat 
             dennennalden in. Een aantal kerstversieringen mochten het land niet in dus die moesten worden vernietigd.
             Hetzelfde moest gebeuren voor alle thee
             met citroen erin ???? De rest van de thee en eetenswaren waren geen probleem. Alle houten meubels, rieten manden enz. waren ook geen
             probleem.

DSCN8020.jpg



Stap 4 : Zelf vervoer regelen naar je huis. Gelukkig kennen we wat mensen die dan weer andere mensen kennen die een vrachtwagen te leen
              hadden dus kosten : 6 pack VB's  :cool:


Stap 5: Vervoer regelen van parkeerplaats naar huis. ( niet bereikbaar per auto ) Barge geregeld  voor 4 uur. Kosten 300$. Waren in 2 uur klaar.
           
DSCN8034.jpg

DSCN8037.jpg


Kosten overzicht  :  Container vervoer :                1850€
                                Vervoer in Sydney :                150€
                                Div. papier werk Sydney:        95€
                                Quarantine en uitpakken:       390€
                                Vrachtwagen:                          0€
                                 Barge:                                    180€
                                                          Totaal:        ----------
                                                                                2665€
 
Mooie foto's, en bedankt voor je overzichtje. Veel plezier met uitpakken  :) :) :)
 
Inderdaad mooie foto's.
Leuk om te zien hoe het bij jullie is gegaan, zelfs met beeldmateriaal  :up:.
Heel veel plezier en succes met uitpakken.

Groetjes,
Mel
 
[quote author=willem-lenie link=topic=2791.msg31302#msg31302 date=1129124918]
Als ik dit zo lees ben ik blij dat ik dat allemaal in Nederland heb geregeld, was 5000 euro, maar heb er totaal geen omkijken naar gehad, werd keurig ingepakt, verscheept, alle douane en quarantaine handelingen en hier in West Beach weer door de verhuizers op zijn plaats gezet en uitgepakt, verpakkingsmateriaal werd weer opgeruimd. Valt dan al met al nog erg mee. Het is altijd wel goed te horen dat je spullen eraan komen !! succes !!

Willem
[/quote]

Hoi Willem,

Klinkt oke? Hoeveel kuub hebben jullie laten verschepen en met welk verhuisbedrijf?
Wij zijn momenteel ook bezig met het regelen van de verscheping van onze inboedel.
We willen dat ook allemaal van tevoren hier in NL geregeld hebben.

Groetjes,
Brit
 
20FT 30M3 met Voerman International www.voerman.com. Ik ben echt heel, heel erg tevreden, mensen werken erg netjes, ze hebben alles keurig ingepakt (behalve sommige dingen die ik liever zelf inpakte, maar dat was eigen keus) Contact was erg goed, werd steeds keurig op de hoogte gehouden, het bedrijf wat in Australie het van Voerman overnam was precies hetzelfde, supernetjes, hebben uitgepakt wat we wilden, bedden, tafels, fietsen, alles at voor vervoer gedemonteerd was werd weer keurig in elkaar gezet, papier/karton etc werd weer meegenomen en oor de dingen die ik nog niet wilde uitpakken zijnj ze later teruggeweest om karton/papier weer af te voeren. Heb niets verder hoeven doen, Douane, Quarantaine, niets niets niets. Heerlijk. je hebt al genoeg zorgen/genoeg te doen.  Op http://willem-lenie.blogspot.com/ staan ook wat foto's van de verhuizing. Oh ja, op een ( oude) vaas na was dus ook alles heel/goed aangekomen. Ook was er een redelijke hoeveelheid contant geld ingepakt ( ja lag ergens tussen toen ze gingen inpakken!!) , tot op de laatste cent ook aangekomen. Heel betrouwbaar dus ook nog.  Al met al vond ik de kosten meevallen ( 4870 euro om precies te zijn). Succes  :up:

Willem
 
Dit is een verademing tov sommige verhalen die je hoort, over mensen die totaal niet tevreden waren, teveel betaald, dingen kapot etc.
Goed te horen dat er ook firma's zijn die goed werk afleveren.

En nu nog het settelen met al jullie spullen. We horen wel hoe alles afloopt.

Veel sux6
Rene
 
Hoi Willem,

Bedankt voor je uitgebreidde antwoord.
Lijkt me ontzettend fijn, wanneer je geen omkijken hebt naar de verhuizing, inklaring, douane etc. van je spullen.
A.s. vrijdag komt de verhuizer bij ons nog een keer langs, omdat er het e.e.a. gewijzigd moet worden.
Ik denk dat ik dan ook wel een gerust gevoel heb als we vertrokken zijn, dat we naar de spullen geen omkijken meer hebben en dat alles geregeld wordt.

Groetjes,
Brit
 
Back
Top