HELP! IELTS preparation course

nesje

New Member
Hoi,

Ik zou heel graag een IELTS preparation course volgen (liefst 1 week in de zomervakantie).

De cursussen in het British Council van Brussek zijn afgeschafd vanaf 1 juli!!!!
In België kan ik nergens anders terecht.
Iemand een idee waar wel...?
Mag ook in Nederland zijn.
Bij IDP in Utrecht ook geen summercourse...

ines

Heb je al gekeken bij BLTC , ze zitten in Amsterdam. Niet echt in jou buurt misschien.....

@ skippie :
SUPER bedankt!
Daar geven ze inderdaad cursussen van één week.  Nu nog effe zien hoe ik het kan regelen en dan, go, go, go !!

Echt super bedankt  :up:

grtjes,
nesje

effe gecheckt of Amsterdam haalbaar is, maar ik denk het niet...
Spijtig, was wat ik zocht. :-(

Weet iemand een plek waar ik dit kan doen dichter bij belgië, bvb breda, Eindhoven, ...

ge moet eens kijken bij Duitsland, die hebben ook heel wat bureaus.. bij mij wa Keulen/Dusseldorf allemaal dichterbij dan Nederland..

ik weet nu niet vanwaar jij komt..

EDIT/

Pruefungsvorbereitung IELTS General Module - Crashkurs

Seminarform: Crashkurs
Teilnehmerzahl: mindestens 6
Dauer/Uhrzeit: Montag bis Freitag 14:15-18:00 Uhr (ggf. 9:15—13:00 bei Teilung der Gruppe)
Preis: 220 €
Daten: 31.08.2009, 02.11.2009

zijn het deze Crashcursussen die je bedoelt? deze is nu wel eind augustus zie ik..

http://www.britishcouncil.de/e/english/preparation.htm

@ pieter :
deze zijn het inderdaad, zijn ook wel goedkoper dan amsterdam, maar ook dusseldorf en keulen zijn ver rijden. :-(

boehoe, ... waarom moeten ze juist nu in brussel hun cursussen afgelasten.  Nu moet ik weer zeggen "arm België"! dat je dat hier nu nergens kan volgen is toch echt schandalig!!!  :cry:

toch bedankt voor de tip

Heb je al geinformeerd bij diverse universiteiten?
die hebben vaak ook dat soort cursussen.

@ gwen :
heb al geïnformeerd bij universiteit Antwerpen, maar doen geen cursussen specifiek op IELTS gericht.
Maar mss moet ik ook effe de andere unviersiteiten checken.

bedankt voor de tip  :up:

Aan de universiteit van Tilburg wordt een cursus 'English for IELTS' aangeboden. Ik weet niet of deze cursus open staat voor externen, maar je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met het talencentrum van de UVT. De cursus begint waarschijnlijk pas in September weer, dus da's misschien niet op tijd...

groet,
Pieter

@ Pieter :
ik had deze ook al gevonden, maar de cursus begint inderdaad pas in septemebre en duurt tot december.
Ik hoop dan al lang geslaagd te zijn, want ik vind het wel stressy zo...  :p

toch bedankt voor de tip

Ik moet eigenlijk zeggen dat ik het nut niet zo zie van die test.
Zoals je aan mijn signature kan zien, kan ik behoorlijk Engels verstaan :up:
Maar de helft van de tijd kan ik mijn collega's niet verstaan :|
Dat Aussie engels is heel wat anders dan het IELTS Engels.

Bart

[quote author=Tekkel link=topic=10151.msg141482#msg141482 date=1246007530]
Ik moet eigenlijk zeggen dat ik het nut niet zo zie van die test.
Zoals je aan mijn signature kan zien, kan ik behoorlijk Engels verstaan :up:
Maar de helft van de tijd kan ik mijn collega's niet verstaan :|
Dat Aussie engels is heel wat anders dan het IELTS Engels.

Bart
[/quote]

Maar je moet wel eerst een bepaald niveau halen voor je visum he... en dat is voor sommige echt niet makkelijk. Maar ik snap je opmerking wel hoor Bart.

Wat ik zou aanraden Nesje, is eigenlijk eerst gewoon leren zoals iedereen het doet ( boeken lezen, tv kijken met Engels ondertiteling, en veel oefenen op internet met de plenty sites die er zijn. Dan gewoon een keer de IELTS test doen. Ook al slaag je niet,pas dan weet ej precies waar je aan moet werken EN je weet hoe het in zijn werk gaat. Het valt meer mee dan je vooraf misschien denkt.
Had je deze al gevonden, weij hebben er heel veel aan gehad :

www.ielts-exam.net

@ Bart : ik ben het helemaal met je eens.
De IELTS heeft helemaal niks te maken met je echt kennis van het Engels.
Ik wilde me inschrijven voor een gewone Engelse cursus va, zeer hoog niveau aan de universiteit, maar er werd me gezegd dat dat niet veel zin heeft. 
Dus, tja, de test is waarschijnlijk om veel mensen te ontmoedigen om een visum aan te vragen denk ik.
Maar daar laten we ons niet door afschrikken hoor!

@ skippie :
ik denk wat dat de test moet lukken hoor, maar het is zo'n belangrijk onderdeel, dat ik er wel wat stress door heb...
Maar ja, we zullen het wel overleven hé.
De site kende ik al, maar toch bedankt!

Hoi Nesje

wij hebben bij Scotts Ielts het lessenpakket aangekocht en dat was echt wel de moeite. Zeker een aanrader als je het op je eentje wil proberen.

Succes  :up:
Jerden

www.scottsenglish.com

Hebben wij ook gebruikt, ideaal. Dan weet je precies wat je te wachten staat en je krijgt goede tips en trucs te horen.

Wij zijn beiden de eerste keer geslaagd met alles minimaal een 7.

Succes,

Sacha

Back