Help?? in testament; welk visum???

Familie S

XPdite Sponsor
Stel: wij emigreren naar Australie.
Daar komen wij als ouders om het leven.
Kan iemand dan een visum krijgen zodat mijn kids in Australie kunnen blijven??
Zo, ja... welk visum???
Ik kan hem niet vinden, maar ik moet het wel weten voor we morgen bij de notaris zitten.....
 
Kan je helaas niet een nummer ofzo geven, maar misschien wel een handige tip:

WIj hebben er voor gekozen om de eerste tijd nog ons testament uit Nederland geldig te laten zijn en dat betekent dat de kinderen dus terug zouden gaan naar nederland als er met ons beiden iets gebeurd. Reden: Juist dan hebben ze vooral familie nodig.

In de komende paar maanden (we zijn hie rinmiddels langer dan 1 jaar en laten een huis bouwen) gaan we uitzoeken hoe we hier het testament op moeten laten maken en wie er dan voor onze kinderen gaat zorgen.
 
Over het algemeen kun je alles in je testament zetten wat jij zelf bepaalt.
Het is wel belangrijk dat je een testament opmaakt met de belanghebbenden uiteraard vermeld.

Betreffende je kinderen, het ligt eraan hoe oud ze zijn , maar je kunt b.v. bepalen dat ze (mits onder 18 jr) terug moeten naar NL en bij die en die ouders of grootouders moeten verblijven, ofwel als je goede kennissen of andere familie in OZ hebt en je hebt hun toezegging, dat dan de kinderen bij die bepaalde mensen blijven.
Het e.e.a. is allemaal te regelen en je kunt je testament het beste op laten maken door een sollicitor, kost je wellicht zo,n 150 dollar.

Er bestaan ook van die doe het zelf kits van 50 dollar, maar ik vind het meer comfortabel om naar je solliccitor te gaan, daar krijg je ook meerdere adviezen.
Jan
 
Probleem is dat we juist niet willen dat de kids terug naar Nederland gaan. :wink:
We emigreren vooral om hen.
We willen graag dat de voogd een visum kan krijgen, maar we willen dat graag goed op laten nemen in het Nederlandse testament. :up:
 
mmm misschien dat het helpt als de kinderen een australisch paspoort hebben. Kan de voogd dan op een Family visum overkomen?
 
Het is wel de bedoeling dat zij en ik na 5 jaar Australiër worden.
Echter is de voogd geen familie in de eerste graad, dus familie visum gaat het denk ik dan niet worden..... :|
Ik blijf zoeken.... :up:
 
Mmmmm,,, lastig!

Zowiezo dat je je met dit soort dingen moet bezig houden, maar dat het ook zo nodig is dat je het allemaal heel goed geregeld hebt.
Besef nu opeens dat wij hier ook goed over na moeten denken en ook al willen wij zo ontzettend graag dat onze kindjes in Oz opgroeien, hoe zal het voor ze zijn, ziels alleen, als wij er niet meer zouden mogen zijn.

Mmmm... lastig!

Heel veel sterkte met het uit vissen van hoe en wat mogelijk is.

:smile: Betty
 
hahahaha! Dat hebben we gisteren dus net geregeld!
(Great minds think alike! :grin:)
Maar we wilden kijken op watvoor visum ze dan na haar studie eventueel kan blijven.
En of we daarvoor nog extra dingen in het testament moeten zetten.
Nu staat haar beroep nog op de SOL en de voorlopige SMP van SA, maar blijft dat zo??

@ Martens73: Het zijn rotdingen om te regelen, maar het is nog vervelender als onze guppen daar lekker in hun vel zitten en terug naar "trauma Nederland" moeten nadat pappa en mamma zijn dood gegaan. BRRRRR moet er niet aan denken!!!
(Heb er serieus slapeloze nachten van.....:oops:)
Better safe than sorry....:up:

In het ergste geval is er misschien wel een echtpaar uit NT, WA of SA die de kids onder hun vleugel neemt! :grin:
 
Dan moeten jullie eerst maar eens hier naartoe komen op vakantie. Is wel leuk als we de kinderen eerst leren kennen voor we "ja" zeggen op dit voorstel :grin:
 
Back
Top