Help! Nature of the Houshold? Evidence?

Annely

New Member
Er zijn 4 categorieën van bewijzen die je moet kunnen aantonen:

  • Natuurlijk the history of our relationship :) - deze is zonder moeite in te vullen
  • Financial aspects - Heel duidelijk, alles wat met onze gezamenlijke financiën te maken heeft.
  • The nature of the household - brief van huurbaas of... Iemand verder nog tips??
  • Social context of the relationship - Heel duidelijk. Alle vakanties samen, kaartjes, uitnodigingen, feestjes, festivals etc. waar onze beide namen op staan.
  • The nature of the comitment to each other - Elkaars achtergrond kennen, dit leg ik heel duidelijk uit in History of Relationship... dus overlapt elkaar?! Iemand verder nog tips voor ander materiaal??


Ik heb het idee dat veel dingen elkaar overlappen? Zoals gezamelijke bankrekening hebben valt onder financiële aspecten, maar ook onder Nature of the Houshold lijkt mij?!
 
Commitment to each other heeft ook te maken met de toekomst. Zet hier je plannen in. Bv. of je aan het sparen bent voor een huis samen, of je kinderen wilt etc. Dat heb ik er tenminste in gezet. Zijn dingen waar in principe natuurlijk niemand een reet mee te maken heeft, maar ja, ze willen nog net je pincode niet weten ;)
 
Wij hebben destijds ook "statements" over onze relatie van mensen gevraagd die we kenden en die wat titels konden rondgooien zoals artsen/directeuren/managers etc. Nu ik er zo over nadenk, volgens mij moesten we die zelfs toevoegen...
 
Via deze link kun je zien wat ik allemaal heb opgestuurd: http://xpdite.net/forum/threads/tips-gevraagd.12125/#post-179398

Veel succes!



Aaah many many thanks Kikker :)

Je hebt een soortgelijke situatie dan dat wij hebben!

Enige is, is dat wij afgelopen mei pas een gezamenlijke bankrekening geopend hebben en daarnaast hebben we een GBA uitdraai, dit zijn onze enige officiële documenten met beide namen erop. Maar aan de andere kant, we hebben zoveel ander bewijsmateriaal en niets te verbergen, dus het moet wel goed komen.

Ook wij hebben geen officiële bewijzen van ene huur contract, dus zijn oude huisbaas een brief laten schrijven, ook mijn huisbaas nu een brief laten schrijven en ondertekenen. Zal vast genoeg zijn?!

En door wie heb jij een kopie van je paspoort laten onderteken?
 
Kopie paspoort kan je gecertificeerd bij de gemeente krijgen voor een paar euro
 
@Annely
Misschien heb je een samenlevingsovereenkomst om mee te sturen. Behalve het huurcontract kunnen andere rekeningen op gezamenlijke naam ook helpen, denk aan energierekening of een contract of abonnement.
 
Back
Top