HELP! SKIPPY IS WEG GEVLOGEN

WickedBrigitte

New Member
Voor iedereen die in Brisbane woont: gisteren middag is mijn veel geliefde regenboog lorikeet Skippy ( zie foto ) weg gevlogen.  :cry:

Als iemand haar vind wil je mij dan bellen? 0415 501237

Ik probeer zoveel mogelijk mensen te laten weten, misschien meer kans dat we haar terug vinden. Ik heb de RSPCA ook al laten weten dat ze is weg gevlogen.
 
Is niet leuk als je dier ontsnapt. Ik hoop voor je dat je hem/haar terug vindt, maar is dat niet moeilijk, omdat er al vrij veel lorikeets zijn? Of heeft ze/hij een apart kenmerk?
 
woon zelf nu in de buurt van rotterdam maar zal goed rondkijken.
nee, is niet leuk als je huisdier verdwijnt, hoop voor je dat ie terugkomt!
 
JAJA leuke reacties maar ondertussen zit er iemand met de handen in het haar.......
hoop dat het allemaal goed komt brigitte...zeker met de aankomende verhuizing...

sterkte meid an laat ff weten of het goed is gekomen..


voor alle anderen....zeker nog nooit een geliefd huisdier kwijt geraakt he...wankers
 
Ik hoop ook dat je hem sel terugvind, tis zwaar klote als zo'n beestje wegvliegt.
Mijn fretje is ooit 3 hoog uit t raam ontsnapt, en gelukkig heb ik hem na 3 dagen teruggevonden,maar ik heb 3 dagen gejankt,
ik zal voor je duimen..

groetjes Lin
 
Sara, helaas is ze nog niet terug gekomen. Ik heb haar als vermist op gegeven bij de RSPCA en flyers uitgeprint om in de brieven bussen in de buurt de stoppen.

Marco en Lin bedankt voor jullie support!

Annemiek, ze heeft een blauwe ring om haar linker poot, dus kun je zien dat ze geen wilde vogel is. En ze praat ook.

Jack en Hans, het zijn mensen zoals jullie dat ik blij ben dat ik niet meer in Nederland woon. Jullie hebben duidelijk nog nooit een huis dier verloren.
 
Wij zijn ook ooit onze kat kwijtgeraakt .... is echt een vreselijk gevoel. Veel sterkte hoor! Wij duimen mee voor je!!

Sara
 
Laten we hopen dat iemand haar vindt. Als ze inderdaad een ring om haar poot heeft is dat voor andere mensen ook duidelijk dat ze geen wilde vogel is.

Zal voor je duimen!
 
[quote author=WickedBrigitte link=topic=4942.msg63576#msg63576 date=1150892214]
Jack en Hans, het zijn mensen zoals jullie dat ik blij ben dat ik niet meer in Nederland woon. Jullie hebben duidelijk nog nooit een huis dier verloren. [/quote]

Beste Brigitte,

Bij mij is nog nooit een huisdier weggelopen wel overleden.
Verder zou ik geen dier op aarde pijn kunnen doen.....dieren zijn onschuldig mensen niet.

Weet je wat leuk is, je bent een vogel kwijt die in Nederland direct zou opvallen.
In Australia zou niemand ervan omkijken.
Je vraagt op een site "emigratiesite" om mee te helpen zoeken.
De meesten zitten in Nederland achter de computer op dit forum.
Veel kans dat iemand je zou kunnen helpen is minimaal.
Zou zo'n lieve vogel wegvliegen in Nederland dan zou hij wel opvallen en gevonden worden  door mensen of anders door Mr. kat.
In Australia niet, daar valt hij niet op en heeft hij het veel beter dan in zo'n kooitje.

Vind je het erg voor jezelf dat je lieve vogel weg is of ben je bang dat hij het niet zal overleven in zo'n land waar er 1000-den van rondvliegen.
Ik denk dat het beestje nu echt zo vrij is als een vogel.

Misschien heb je er al dezelfde rond zien vliegen en zit jouw lieve vogel er heerlijk tussen.

Excuses voor mijn duivelse opmerkingen maar een land met zo'n vrij en groot natuur en dan nog een vogel in een kooitje stoppen vind ik een beetje egoistisch.

Cheers,
 
euh Jack: meeste mensen in NL? Kan, maar er zitten heel veel Dutch Aussies op dit forum. Zo woon ik bijvoorbeeld een paar minuten van Brigitte vandaan. En er zijn meer NL-ers die in de buurt wonen.

Ook ik vind dat de kans klein is dat iemand 'm ziet maar ik kan me voorstellen dat Brigitte de oproep doet. Als ze niets doet weet ze (bijna) zeker dat ze haar pet niet meer terug ziet.
 
[quote author=Jack link=topic=4942.msg63590#msg63590 date=1150915540]
[quote author=WickedBrigitte link=topic=4942.msg63576#msg63576 date=1150892214]
Jack en Hans, het zijn mensen zoals jullie dat ik blij ben dat ik niet meer in Nederland woon. Jullie hebben duidelijk nog nooit een huis dier verloren. [/quote]

Vind je het erg voor jezelf dat je lieve vogel weg is of ben je bang dat hij het niet zal overleven in zo'n land waar er 1000-den van rondvliegen.
Ik denk dat het beestje nu echt zo vrij is als een vogel.

Misschien heb je er al dezelfde rond zien vliegen en zit jouw lieve vogel er heerlijk tussen.

Cheers,

[/quote]

Het probleem  is dat een tamme vogel nooit geleerd heeft om ETEN TE ZOEKEN en dus helemaal niet WEET wat ie moet doen in het wild. Je hebt soms van die idioten die handgekweekte vogels uit kooien laten vliegen; nou .... dat is dus MOORD want die vogels weten niet waar eten te zoeken. Het is voor een tamme vogel dus helemaal niet zo leuk in de vrije natuur, hij weet ni wat er te doen. Ze verhongeren of laten zich vangen door roofdieren omdat ze niet WETEN dat het een gevaar is.

Ik duim dat je lorrie bij een ander gezin is terechtgekomen en dat die jouw flyer zien, Brigitte.

IK zeg niet dat ik voor gekooide vogels ben, maar je moet wel de gevolgen ervan dragen.

Sara
 
het is niet mn bedoeling iemand te kwetsen. tuurlijk is het erg maar ik mag er ook wel van uitgaan dat dit niet
je leven zodanig beinvloed dat deze zinsloos is geworden. Zoals ik al in het begin schreef hoop ik dat deze mooie vogel terugkomt maar de kans is eerlijk gezegd minimaal.
door ons ben je blij dat je in australie woont, zouden er daar geen verkeerde opmerkingen gemaakt worden.
sorry, hans
 
Back
Top