HELP!!! Tra geld overmaken

Moekie

New Member
Hallo

Wij zijn nu bezig met het aanvragen van een assessment bij de TRA.   Nu moeten wij een cheque meesturen van AUS 500.   Alleen kan ik nergens een cheque vinden die wij zelf mee kan sturen met onze papieren.

Van de Postbank moesten wij nu een internationale overschijvingskaart invullen en naar de postbank opsturen,  en dan sturen zij een cheque
op naar oz.  
Nou, onze papieren is al een week geleden met Fedex opgestuurd, zo ook  de overschrijfkaart naar de postbank.  Alleen lagen er vanochtend een bericht van de postbank in de brievenbus, dat de cheque niet verstuurd kan
worden naar oz.  :x  
Een reden ervoor gaven zij niet alleen dat het niet mogelijk is.   Wij zitten nu met onze handen in onze haren, want nu gaat de assessment
mooi niet door. :cry:
Weet iemand a.u.b.  hoe wij die AUS 500 in Oz kan krijgen.  Zij aanvaren geen creditcards en geen contant, alleen een international bankcheque.  Daar moet toch een manier zijn.....

Groetjes
Marijke

De Postbank is inderdaad een beetje 'moeilijk' met zulke dingen. Wij hebben destijds een bank cheque bij de ABN Amro 'gehaald'. Dit duurt wel een dag of 10 omdat ze centraal (in Amsterdam) worden aangemaakt.

Hoi Jeroen

Bedankt voor je reactie.  Heb jij zelf een rekening bij de ABN?  Ik heb een beetje rondgebeld en de Rabo zei dat ik een bankcheque kan krijgen, als wij een rekening bij ze openmaken.  En niet een spaar rekening, maar een betalende rekening.  Dus moeten wij nu helemaal van bank verander, want de salaris van mijn man moet nu op de rabo gestort worden... moeilijk moeilijk moeilijk.  Ongelooflijk hoeveel pech wij al hadden en wij beginnen nu pas..  Maar het komt heus wel goed.  :lol:
Groetjes
Marijke

Hoi Marijke,

is het misschien mogelijk dat een familie-lid of goede vriend/kennis zo'n bankcheque voor je kan regelen? Volgens mij gaat er TRA erom dat ze het geld ontvangen en het maakt denk ik niet uit van wie. Scheelt weer rompslomp.

[quote author=Jeroen link=topic=890.msg6807#msg6807 date=1104396726]
Hoi Marijke,

is het misschien mogelijk dat een familie-lid of goede vriend/kennis zo'n bankcheque voor je kan regelen? Volgens mij gaat er TRA erom dat ze het geld ontvangen en het maakt denk ik niet uit van wie. Scheelt weer rompslomp.
[/quote]
Sterker nog, op een bank cheque staat niet waar het geld vandaan komt, alleen waar het naar toe gaat.

Back