help, vraag laatste stap verhuizing kat

rens

Active Member
Help, wie kan ons duidelijkheid geven over de laatste stappen van het verhuizen van een kat.

Wij laten het door VCK doen, en hebben alle stappen doorlopen, nu zijn we aangekomen bij de stap dat onze dierenarts in de vier dagen voor vertrek cert. A in moet vullen, een check moet doen en nog een behandeling tegen vlooien etc.

Nu dachten wij dat we daarna op de dag van vertrek door de VWA op schiphol, B konden laten invullen en Cert A konden laten stempelen en tekenen, alsmede de importpermit, laboratory report etc. Maar de VWA schiphol zegt dat de VWA in onze regio (Utrecht) alles moet afstempelen, dus dat we daar eerst heen moeten na onze eigen dierenarts. En dat zij (VWA schiphol) op de dag van vertrek alleen B doen en het verzegelen van de crate.

Het is wel raar, want op cert B staat dat degene die dat invult, verklaart A en alle bijbehorende documenten te hebben gezien en getekend.

Verder willen we weten of het laboratory report ook door de VWA moet worden gestempeld? Zij zeggen van niet, we hebben de import permit ook zonder gekregen.

En moet de VWA alle pagina's in het paspoort afstempelen die door de dierenarts zijn ingevuld?

We weten het niet meer, kan iemand ons helpen?

Bedankt, Rens

Hoi Rens,

Ik kan j helaas niet helpen met je vraag. WIj zijn net pas bij de inentingen begonnen.
Ik zou het even vooleggen bij VCK...die zullen daar vast een antwoord op hebben.

Laat het even weten als je het antwoord hebt, dan weet ik het ook voor straks
wink.gif

Succes
afro.gif

Groeten Steven

HI Rens

Ik kan je abso" fucking" lutely helpen. Het gaat wel over mijn honden maar als ik je verhaal lees komt het overeen.

Klopt je dierenarts keurt je dier+wormen+vlooien en vult A in en ook alles goed ingevuld in het paspoort dubbel checken, zelf!! in binnen 4 dagen voor vertrek dan race je met je documenten naar Utrecht VWA, dus let op dat je tijd hebt want weekends zijn ze dicht. Dus beste dag is maandagochtend keuren, dinsdag Utrecht en woensdag vliegen heb je 1 reserve dag als je dieren toch 1 dag later vliegen(zoals bij ons)

Nou dan heeft VWA Utrecht alles gestempeld, behalve 2e labreport, daar komt ie, die volgens Utrecht niet gestempeld hoefde te worden, eerst ook niet van VWA Schiphol, maar op aandringen van Quarantaine Officer , toch gedaan moest worden Vraag naar Dr F. Jansen op VWA Schiphol die moet het nu echt kunnen bevestigen. Dus naast B gedeelte moet VWA Schiphol voor de vlucht controleren of alles van A klopt ENNNNN ook stempel zetten op labreport 2, want het eerste labreport Rabies was met zo een apart formulier gevalideerd.

Als je twijfelt over vluchtdatum en 4 dagen bel VWA Utrecht om te checken. Ik heb afspraak van te voren gemaakt, of ze er waren en tijd hadden, want Drenthe Utrecht was fkes rijden.

Succes Simone

Hartstikke bedankt voor je inbreng,

We hebben inmiddels gebeld met VWA en jou verhaal klopt helemaal. Zij zeiden ook de het lab report niet gestempeld hoeft te worden, wij hebben (ze is twee keer geent en getest) wel van allebei een door de vwa ingevulde rnatt declaration.

Dus als we straks naar WVA utrecht gaan, dan vragen we of ze het lab report ook wil stempelen en anders moet het op schiphol gedaan worden. Wie bedoelen jullie met de Quarantaine officier? Was die er bij op schiphol of hebben jullie die gebeld? Het quarantainestation of aqis zelf?

Is jullie vlucht van de hond dan gecanceld en uitgesteld? Want wij vliegen woensdag en zij de dag ervoor.

het is nogal een gedoe, maar we willen het gewoon goed doen!

Rens

Hartstikke bedankt voor je inbreng,

Dus als we straks naar WVA utrecht gaan, dan vragen we of ze het lab report ook wil stempelen en anders moet het op schiphol gedaan worden YES. Wie bedoelen jullie met de Quarantaine officier? Was die er bij op schiphol of hebben jullie die gebeld? Het quarantainestation of aqis zelf?

Is jullie vlucht van de hond dan gecanceld en uitgesteld? Want wij vliegen woensdag en zij de dag ervoor.

het is nogal een gedoe, maar we willen het gewoon goed doen!

Rens

hoi, nee onze honden waren godzijdank al toegelaten tot quarantaine station, toen we van de veternairy officer Angus Curry, die hoort bij AQIS en die blijkbaar na aankomst alle papieren controleert en goedkeurt bij het quarantiane station, een mail kregen dat onze honden niet VET Ok kregen. Dit omdat er 1 stempeltje mistte op dat 2e labreport, niet de Rnatt maar die je 30 dagen voor vertrek moet krijgen na testen bij t lab.( als katten dat ook hebben?). Dus na mijn div pogingen om bij VWA stempel te krijgen, mochten onze honden pas na 10dgn ipv 7 uit hun hokken op het uitlaatveldje.NIET leuk voor de boys. Maar katten mogen toch niet uit hun hok dus dat scheelt,maar moet wel binnen 30 dagen zo'n stempel hebben.

De dag vertraging was omdat de transportboxen niet goed genoeg waren en honden voor vertrek uit vrachtruim werden gehaald, geen idee wat daar gebeurt is, misschien hebben ze wel los gelopen en over wat koffers heen gepist :huh: Maar dag later gevlogen met verstevigde transportboxen.

Dus als zij dinsdag vliegen, haal dan maandagochtend bij je vet alle ingevulde papieren en keuring, wormenen vlooien enz ga s middags naar Utrecht, dan heb je 2 dagen reserve tijd bij evt. vertraging.

Ik heb trouwens de permit A voor onze dierenarts al vooraf neergelegd en gedeeltelijk laten invullen anders wordt het maandagochtend zo een gehaast.

Overigens kregen ze tijdens hun verblijf nog een teken/vlooienbehandeling in quarantaine. Mi geheel overbodig, hadden binnen 30 dagen er 2 gehad, bij navraag of de nederlandse behandeling niet goed was geweest, bleek dat ze het maar voor de zekerheid hadden gedaan. Maar misschien bij katten niet omdat die daar niet naar buiten gaan.

Ik had ook alles van te voren uitgespeld en nog....maar jij bent in ieder geval gewaarschuwd voor """de stempel"".Succes Simone

hi rens wat bedoel je met het tweede lab report ik heb maar rabies uitslag?

HI Rens

Ik kan je abso" fucking" lutely helpen. Het gaat wel over mijn honden maar als ik je verhaal lees komt het overeen.

Klopt je dierenarts keurt je dier+wormen+vlooien en vult A in en ook alles goed ingevuld in het paspoort dubbel checken, zelf!! in binnen 4 dagen voor vertrek dan race je met je documenten naar Utrecht VWA, dus let op dat je tijd hebt want weekends zijn ze dicht. Dus beste dag is maandagochtend keuren, dinsdag Utrecht en woensdag vliegen heb je 1 reserve dag als je dieren toch 1 dag later vliegen(zoals bij ons)

Nou dan heeft VWA Utrecht alles gestempeld, behalve 2e labreport, daar komt ie, die volgens Utrecht niet gestempeld hoefde te worden, eerst ook niet van VWA Schiphol, maar op aandringen van Quarantaine Officer , toch gedaan moest worden Vraag naar Dr F. Jansen op VWA Schiphol die moet het nu echt kunnen bevestigen. Dus naast B gedeelte moet VWA Schiphol voor de vlucht controleren of alles van A klopt ENNNNN ook stempel zetten op labreport 2, want het eerste labreport Rabies was met zo een apart formulier gevalideerd.

Als je twijfelt over vluchtdatum en 4 dagen bel VWA Utrecht om te checken. Ik heb afspraak van te voren gemaakt, of ze er waren en tijd hadden, want Drenthe Utrecht was fkes rijden.

Succes Simone
[/quote]

HI Rens

Succes Simone

topic is al weer een jaartje oud, maar volgens mij is er niet veel veranderd. Wel nog een vraag.

Moet VWA Utrecht alleen deel A stempelen of ook deel B???

deel B wordt door VWA te Schiphol gestempeld vlak voor vertrek, tezamen met controle vd dieren. Althans 1 jaar geleden.

groetels Simone

En eigenlijk nog aanvullende vraag. Hoe gaat het eigenlijk op de dag van vertrek.

Leveren wij hem gewoon af aan de vervoerder, en de vervoerder regelt het verder met VWA schiphol of moeten we dat zelf nog doen? Volgens de offerte moeten we hem om 07:00 aanleveren op het kantoor van de vervoerder, dus ik ga er van uit dat zei het doen...

deel B wordt door VWA te Schiphol gestempeld vlak voor vertrek, tezamen met controle vd dieren. Althans 1 jaar geleden.

groetels Simone

thanks, maar ook op schiphol dus ingevuld neem ik aan. Want je moet ook het seal nummer enzo opgeven.

volgens mij vulde onze vervoerder al veel vooraf in op het Bformulier en ook met vrachtbrief ed naar de VWA Schiphol, maar in je offerte moet dat vast staan of zij dat doen, want dat kost natuurlijk ook geld. Zeker weten even de vervoerder bellen.

heb het nog even goed nagekeken en verwacht dat ze dat doen. Staat namelijk kosten verzegeling op. Maar ga het voor de zekerheid nog wel even vragen als ik de kennel ophaal.

snel antwoord van vervoerder:

Het is inderdaad nodig dat u Jaydee komt aanleveren op ons kantoor om 07:00 uur.
Wij moeten 4 uur voor vertrek aanleveren bij de airline, en daarvoor moeten we langs de VWA om de kennel te laten verzegelen en het stempelen van Certificaat B.

Back