Help wanted with the ## papers...

Lilygirl

New Member
Hellup!!!! Who can help me????
Nog maar net begonnen en ik begin al in het engels te denken met al die formulieren in het engels..... :wink:

He, maarre, ik ben bezig de kinderen te registreren als 'citizin by descent' en daar kom ik een vraag tegen waar ik het 'visa label number used by the person to be registered on their last entry to Australia (if applicable)' moet noteren.
uuuhhhh,  :?
Laat ik dan effe dom doen, maar dat snap ik niet.  Ik weet, nou kan ik ook de ambassade bellen, maar dan moet alles in het engels, en ik ben zo bang iets fout te doen en alles overnieuw te moeten doen, dus doe ik het liever in het nederlands (ja, mijn engels is goed, maar als ik nerveus word maak ik fouten). Enne, ik weet dat hier oude rotten zitten , (niet letterlijk), dus vraag ik het hier maar even.

O ja, en nog één vraagje: ik ben ook nederlandse en nu staat er een vraag sinds wanneer ik dat ben. Nu denk ik dat dat sinds mijn geboorte is (nederlandse ouders, die geëmigreerd waren, maar nederlands zijn gebleven), maar wie helpt mij ook met deze vraag?

Enne, nu ik toch bezig ben, moeten de geboorte akten van de kinderen ook vertaald worden voor je die opstuurt?
Wat voel ik me nu dom....... :oops:

Alvast bedankt,
Pauline

Je eerste vraag is over de visa en geldt alleen als je voor de kids eerder een visum zou hebben aangevraagd zodat ze de gegevens kunnen checken. Als je dat nooit gedaan hebt is het niet van toepassing (Not applicable)

Als je sinds je geboorte Nederlandse bent moet je dat gewoon invullen. Is geen probleem als je het Nederlanderschap " gekregen" hebt. Het is anders als je bewust voor het nederlanderschap hebt "gekozen" voor 1-4-2003 of zo. Kennelijk heb je bij je geboorte een dubbele Nationaliteit gekregen?

Je kunt een internationaal geboorteakte halen bij de gemeente waar je kids geboren zijn. Die is in een aantal talen opgesteld waaronder engels en dus hiervoor te gebruiken.

Succes

Thanx a million Fletch, just the man I need in difficult times.... :up:

Dat van die internationaal geboorte akte wist ik niet, ik heb die al opgevraagd maar niet specifiek internationaal, ik hoop dat dat goed gaat. Ik heb er wel bij vermeld waarvoor ik ze nodig had.

Nogmaals, bedankt!!! :)

Back