Help... welke procedure? waar te beginnen?

Maxx

Member
Ik ben door mijn Australische vriend ten huwelijk gevraagd en wil nu snel naar Australie emigeren. Ik heb geen idee waar ik moet beginnen, welke procedures hiervoor in aanmerking komen en welke het snelst is. Is het beter vanuit Australie aan te vragen of vanuit Nederland? Kan iemand mij snel op weg helpen misschien? Alvast bedankt.

Maxime

Hai Linda,

Dank je wel voor jouw reactie. Ik heb al een beetje gekeken op deze site voor procedures. Ik zou het liefst naar Australie vertrekken en daar mijn visum afwachten omdat ik zo snel mogelijk bij mij verloofde wil zijn. Hij kan me zonder problemen sponsoren en we willen zo snel mogelijk trouwen. Maar mag dat allemaal wel op een toeristenvisum van 3 maanden? Ik heb verder iets gelezen over een procedure in Berlijn. Staat die procedure ergens goed uitgelegd? Heb je enig idee hoe lang e.e.a. in beslag neemt? Goh wat een vragen allemaal ... Alvast bedankt voor het op weg helpen..

gr
Maxime

Hoi Maxime!
Als ik jou was zou ik gaan voor het prospective marriage visum (tenzij je al langer dan 12 maanden samenwoont, dan kom je in aanmerking voor een defacto spouse visum), en gebruikmaken van de snelle service in Berlijn. Als je aan alle voorwaarden voldoet en je alle benodigde documenten bij je hebt, krijg je je visum op dezelfde dag. Zie http://www.germany.embassy.gov.au/beln/acc%5fpartner.html.

Er zijn mensen die met een toeristenvisum of WHV naar Australië en dan daar een spouse visum aanvragen. Maar als ze bij de douane vermoeden dat je niet gewoon toerist bent maar eigenlijk van plan bent om in Australië te blijven, dan kunnen ze je toegang tot Australië weigeren.

Succes!
Ak

Hai Anke,

Bedankt. Ik denk dat je gelijk hebt. Enige bezwaar is dat we dus nu al huwelijk moeten gaan regelen (is geen probleem maar we dachten eerst papieren regelen, dan trouwen binnen 9 maanden). Blijkt nu dus dat je eigenlijk je hele huwelijk al moet regelen (data, plek en zo) voordat je de papieren kunt indienen.
Weet jij misschien hoe lang het duurt voordat je een afspraak krijgt in Berlijn? Moet je samen daarheen?

groetjes
Maxx

Back