Help

AustralianKelpie

New Member
Hallo,
Na mijn 2korte maanden durende trip naar Oz was ik helemaal overtuigd. Dat was ik natuurlijk al voor de reis maar je moet er toch eens geweest zijn hé (tenminste dat zei iedereen die op de hoogte was van mijn wilde plannen). Ik moet en zal (proberen) te verhuizen naar Oz. Mijn 1e poging is sinds vandaag goed mislukt. Ik volgde de opleiding stukadoor om zo binnen te raken maar dit is niets voor mij. Mijn docent veronderstelt dat vrouwen niet aanvaard worden in de bouw dus dit is geen optie meer.
Mijn studies in de middelbare school waren dierenzorg, ik ben dus afgestudeerd als professioneel dierenverzorger. Dat doe ik ook het liefst, bezig zijn met dieren. In België is daar geen vraag naar, we hebben bijna geen dierentuinen en ik heb in een dierenwinkel gewerkt maar het is ook een beetje onderbetaald.
Nu zag ik net op de CSOL lijst dat ze Dogtrainers/handlers aanvaarden. Honden zijn mijn specialiteit dus misschien is dit DE weg voor mij? Nu is mijn vraag: wat is de CSOL lijst? Wat is het verschil met de SOL en hoe werkt het? Is er een kleinere kans om in aanmerking te komen voor een visum via de CSOL dan de SOL?
Ik dacht dat jullie met eigen ervaringen beter op de hoogte zijn dan sommige emigratiebureaus en dat ik sneller antwoord zal krijgen via deze weg :)

http://tristannatachainaustralie.skynetblogs.be/
http://yooranahkelpies.weebly.com/

Hallo,
Mijn 1e poging is sinds vandaag goed mislukt. Ik volgde de opleiding stukadoor om zo binnen te raken maar dit is niets voor mij. Mijn docent veronderstelt dat vrouwen niet aanvaard worden in de bouw dus dit is geen optie meer.
Wat is dat voor BS, het is hier niet zo achterlijk als Europa!!

Bart

Voor een visum zou het in principe niet uit hoeven te maken. Als jij met dat diploma, zonder werkervaring, genoeg punten hebt.. Voor sommige beroepen is werkervaring echter wel verplicht volgens mij maar dat zou je dan eens uit kunnen zoeken.

Verschil csol en sol weet ik ook niet :$

Het kan soms lastig zijn zonder werkervaring aan voldoende punten te komen. Maar als je sowieso voldoende punten hebt heb je de werkervaring voor je visum inderdaad niet nodig. Echter vragen de meeste assessment bureaus, waar ze gaan kijken of jouw opleiding voldoet aan de Australische eisen, vaak wel een bepaalde periode aan werkervaring. Dit (en de hoeveelheid werkervaring doe vereist is) verschilt per assessment organisatie! Wel goed om dit na te kijken daar je een positieve assessment nodig hebt voor je visum!

Ik ben het met Catkin eens, voor een positieve assessment heb je bij de meeste beroepen minimaal 3 jaar werkervaring nodig inclusief de benodigde diploma's. Anders krijg je sowieso je punten niet en meestal zijn die essentieel om een totaal score van minimaal 60 punten te halen.

Voor niet alle beroepen is dit echter zo (bv Social Work). Dus goed uitvragen bij de organisatie die jouw diploma assessed.

Wat is dat voor BS, het is hier niet zo achterlijk als Europa!!

Bart

Inderdaad, ik zie genoeg vrouwen met de handen werken! Houdt er rekening mee dat een afgestudeerde professional een Bachelor of Master degree minimaal een 4 jarige studie is. Ik zie veel Belgen met een 3 jarige Bachelor Degree die hier dus niet erkent worden.
Erkende papieren zonder meerderjarig werkervaring maakt het nog lastiger om een baan + sponsorship te vinden.

Er was nog een dame hier op het forum die als dierenarts assistente aan de gang wou, met ervaring en papieren, die kon geen baan vinden, en dat was nog in de goede tijden van de economy.

Ik denk dat je meer kans maakt om is naar Australië te komen op een WHV en het werken hier ervaart. Door je netwerk op bouwen lokaal kan je er een sponsorship uit probeert te halen.

Vakantie is een droom in Australië maar het leven in werkelijkheid kan voor sommige heel anders uit pakken. Ik vind persoonlijk vakantie niet al te spannend in Australië, maar mijn carrier is de carriere waar ik altijd al van droomde.

Tja ik zou een assessment doen bij een gerenommeerd bureau, dan weet je hoe je kansen zijn.
200 euro bij M2A en je weet wat je te doen staat. Succes! Let wel, je moet doorzettingsvermogen hebben om er te komen. It took me 20 years!!!

Ik ben ook met een bekent Nederlands gerenommeerd bureau begonnen, bekent hier op het forum vanwege de 'goede' service. Met de 'kans' beoordeling boden ze mij alleen een meerder jarige traject aan, waar ik dan met hun een contract moest tekenenen. Ook ik heb me hierin mee laten slepen, maar eindelijke heb ik het contract verbroken, boete betaald en zelf alles in Australië geregeld met een lokaal migration agent - 6 maanden later was mijn PR granted. Nu ik terug kijk, weet niet elk gerenommeerd bureau in Nederland alle wegen naar Rome, terwijl mensen die daadwerkelijk hier wonen het vaak wel weten.

Ik ben Mr Stephen Hawker erg dankbaar voor mijn extraodinary leven in Australië - http://www.freemanmigration.com.au

Tja vlekkeloos is het bij ons niet geweest, maar uiteindelijk moet je het resultaat voor ogen blijven houden. Ieder heeft een vrije keus om een bureau in de arm te nemen of niet, feit is wel, dat het vaak op kleine dingen mis gaat. Maar er zijn genoeg mensen die het op eigen kracht hebben gedaan en gered!
Garantie....dat krijg je helaas nooit.

Back