Help!

Forum veranderen of niet? Je antwoord graag ook even toelichten.

• Ja

Votes: 0 0.0%
  • Misschien

• Nee

• Total voters
    0

Lost

Administrator
Ik heb jullie hulp nodig.

Wat is het geval? Op dit moment is het niet mogelijk om de portal te integreren met het forum, althans niet zoals ik het voor ogen heb. Hierdoor moeten jullie apart inloggen op de portal en het forum. Ik begrijp dat dit niet ideaal is en ben dus op zoek gegaan naar een mogelijke oplossing. Deze oplossing denk ik te hebben gevonden, maar hiervoor is het noodzakelijk om over te stappen op andere forumsoftware. Als we overstappen is een aparte inlog voor de portal verleden tijd, wat meer mogelijkheden met zich meebrengt. Ik begrijp dat jullie (net zoals ik trouwens) niet staan te springen om van forumsoftware te veranderen. Toch wil ik jullie vragen om eens te kijken wat jullie van de nieuwe software vinden.

Ik heb hiervoor een testomgeving van de nieuwe situatie gemaakt. Jullie gebruikersnamen en wachtwoorden zijn samen met de berichten overgezet, dus jullie kunnen gewoon inloggen. De testomgeving draait op een ander domein, maar als we besluiten over te stappen dan blijven we gewoon het domein XPdite.net gebruiken. Om te testen, ga je naar: [site verwijderd, test is afgelopen].

Laat me weten hoe jullie er over denken!

Hmm, is wel even wennen!!!, maar dat gebeurt vast vrij snel.

Als het hetzelde adres blijft, en men geregistreerd blijft (dus alleen opnieuw inloggen?), dan zullen we ook geen leden verliezen denk/hoop ik?
Op zich vind ik het ook niet zo erg, apart in loggen op portal. Zo veel/vaak hoeven we daar toch niet op?

Ach, maakt mij niet zo veel uit :)

Hij is ff wennen, maar ik denk dat het wel een goede stap is. Iedere verandering kost ff wat tijd om te wennen.

Wat mij betreft kan het omgezet worden. :wink:

Ik toevallig net wat tegen.
Ik de berichten staat het IP nummer vermeld van de persoon die post. Het lijkt mij mooier en beter om dit niet in het bericht weer te geven.

Misschien kan daar nog wat mee worden gedaan ? In phpbb wordt die alleen in het administratie panel weergegeven.

Raar, als ik als gewone gebruiker klik op "ip-logged" dan krijg ik de melding dat alleen moderators en admins dat kunnen bekijken. Als je je eigen berichten bekijkt, dan kun je wel de ip-adressen zien. Zou je nog eens willen testen?

Ik heb hem nog ff getest en het was inderdaad mijn eigen IP die naar voren komt.

Foutje van mijn kant :lol:

Van mijn kant uit een "JA".

Toelichting.

Het is mooi een een geintregreerde frontpage te hebben met je forum.
Voor iedereen wordt het makkelijker om ook op de frontpage toevoegingen te doen en daarvoor niet appart meer hoeft in te loggen.

Ha Louw,

Wat mij betreft stappen we over op de nieuwe omgeving. (Al vind ik de huidige omgeving ook prima!). Wat ik vooral leuk vind zijn de extra stats... :mrgreen: Ik hou van cijfertjes... ;)

Ik denk dat iedereen snel genoeg zal wennen aan de nieuwe omgeving. Ten slotte blijft het principe hetzelfde.

Sander

Ha Louw!

Ik zie dat het nieuwe forum de bekende kleuren heeft gekregen, het ziet er goed uit!

Eén klein puntje, de buttons voor 'reply' en 'reply with quote', etc ... vind ik niet enorm duidelijk. Natuurlijk is dit ook een kwestie van wennen en als je het eenmaal weet is het geen issue meer. Ik weet ook niet of je die kunt veranderen?! Nou ja, het is ook slechts een kleinigheidje! :)

Sander

Ik was daar zelf ook niet al tevreden over :wink:. Ik was wat aan het stoeien met de nieuwe software en voordat ik het wist was ik het uiterlijk van dit forum aan het namaken :D. Ik weet nu i.i.g. dat er veel mogelijk is, dus ook het recreëren van het uiterlijk van dit forum.

Zijn er trouwens mensen gehecht aan het huidige uiterlijk van het forum? Anders kan ik namelijk gelijk overstappen :wink:.

Lost said:
Zijn er trouwens mensen gehecht aan het huidige uiterlijk van het forum? Anders kan ik namelijk gelijk overstappen :wink:.

Het huidige forum ziet er prima uit!! Ik zou overstappen op het nieuwe forum op het moment dat het jou het beste uitkomt / makkelijkst is, dus nu of later... :)

Sander

Ik heb ook 'ja' gestemd, maar ik kan het niet motiveren. Wel wil ik het volgende er over kwijt:

Het huidige forum kan nog een mooi poos mee, er is niets mis mee; simpel & duidelijk. Het nieuwe forum is even wennen; de symbolen voor de topic kan ik nog niet thuis brengen. Een simpele aanduiding van nieuwe berichten is denk ik al voldoende (zoals hier). Mij is altijd KISS geleerd (Keep It Simple Stupid) en trekt mij aan in dit forum. Afgezien daarvan; als het forum je interreseert, dan leer je het forum snel.

Ik zou (persoonlijk) hier niet te veel over in discussie gaan; je moet doen wat jouw het beste lijkt, het is jouw forum. Dus do bist baas!

Back