Henk wil zich voorstellen:

skippyman2005

New Member
Hallo luitjes,

Ik ben een paar weken geleden in Australie aangekomen. Ik moet zeggen dat alles hier redelijk vriendelijk en relaxed lijkt. De temperaturen echter zijn wat hoger dan ik in geachten had toen ik mij voorbereidde voor de reis. Het is in Brisbane echt smoorheet!

Het doel van mijn reis was om mijn vriendin in Brisbane te bezoeken. Het is een verhaal op zich waarom zij in Brisbane woont en ik in Nederland:

Ruim een jaar geleden ben ik haar toevallig op een eiland tegengekomen tijdens een trektocht door Thailand. Omdat ik op doorreis was met een vriend had ik maar een paar uur de tijd om met haar te converseren. Ze bleek Thaise te zijn, alleen op vakantie in haar eigen land. Ze werkte al enige jaren op een groot constructieproject in de buurt van Hong Kong. Ik was redelijk ondersteboven van haar verschijning, en besloot per E-mail contact met haar te onderhouden.

Aldus geschiedde, niks bijzonders, gewoon een E-mail contact om ervaringen uit te wisselen, zonder bijbedoelingen. Wat wel werd afgesproken was dat we met elkaar zouden afspreken als een van ons redelijk in de buurt van de ander zou komen.

Na een een paar pogingen om elkaar te zien besloot ik in oktober vorig jaar maar kort naar Thailand te gaan, ten eerste omdat ik nog een flink aantal vrije dagen had staan en ten tweede omdat Waranat (ja, zo heet ze) terugkwam van haar project in China. Vanaf het moment dat we elkaar zagen op de luchthaven van Bangkok is alles in een stroomversnelling gekomen, We hebben twee geweldige weken gehad voordat ze naar haar volgende werkgever moest gaan in... juist ja: Brisbane. Terug thuisgekomen leek het alsof het allemaal niet echt gebeurt was, alleen de telefoongesprekken elke avond deden me realiseren dat er echt iemand was waar ik veel van hield. Ik wilde haar absoluut weer binnen een paar maanden zien.

Dank zij JAL die nog een paar open plaatsen had tijdens het Kerstseizoen zit ik nu hier. Ik ben me nu voorzichtig aan het orienteren of er mogelijkheden zijn om hier werk te vinden. Ik heb nog geen flauw idee hoe alles werkt, eerst maar eens kijken of er vacatures zijn.

Ik hoop via deze website wetenswaardigeden uit te kunnen wisselen met andere "lotgenoten" Gisteren hoopte ik al een aantal van hen te kunnen ontmoeten. Ik ben naar cafe Brussels gegaan. Echt een goede tent, maar Nederlandstaligen heb er niet ontmoet.

Hopelijk tot horens of tot ziens,

Henk

We waren er wel hoor! We zaten in het achtergedeelte bij de straatkant. We waren gisteren met ons 8-en, maar zijn niet overduidelijk NLs, als dat al bestaat. Volgende maand zijn we er weer, met waarschijnlijk een iets grotere groep. Kom je het dan nog eens proberen?

Welkom in scorching Brisbane in ieder geval! Ik hoop dat het je lukt een leuke baan te vinden. Succes!

Annemiek

En ook van ons een Hartelijk Welkom.

Je bent in ieder geval al wat aan het oriënteren over hoe het is in Oz. Het warme weer heb je in ieder geval al mee gemaakt. en nu de rest nog.

We wensen je in al je dwalingen in en rond dit Forum nog veel sux6.
Houdt ons op de hoogte!!

Rene

:hi: op het forum.

Weet je al hoelang je vriendin in Brissie blijft? en hoe lang jij daar kan blijven? Wat voor visum heb je op dit moment? een toeristen of een ander visum??

Suc6 in iedergeval en ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.  :up:

Gr.Koen

Back