Henk

Henk J

New Member
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag dit forum herontdekt en me meteen maar aangemeld, want ik denk dat dit toch wel heel handig kan zijn. Zoals ik al zei heb ik dit forum herontdekt, want iets meer dan een jaar geleden was ik bezig met de voorbereiding voor een working holiday naar OZ. Tijdens de reis was ik druk bezig met genieten van al het moois daar. En ja, dan zit ik ook niet vaak online.

Ik heb daar geweldige en 'minder leuke'ervaringen opgedaan. De eerste paar maanden lekker luieren op de stranden aan de oostkust (en natuurlijk feesten). Toen ik dta zat was, ben ik naar Nieuw Zeeland gegaan om dat [pachtige land te verkennen en iets actiefs te doen. Zwemmen met dolfijnen, gletsjer beklimmen, Tongariro Crossing lopen, noem het maar op.

Daarna terug naar Sydney en de zuidkust afreizen, omhoog naar Alice Springs en Ayers Rock en vervolgens naar Perth.
Nu ik in Nederland ben word ik hier gek. Te druk, te veel mensen, teveel gezeur enzovoorts. Ik wil weer terug naar Oz. Maar of het vanwege haar is of vanwege oz weet ik nog niet 100% zeker. Wel is het zo dat we nooit weer bijelkaar komen, dus vanwege haar hoef ik niet te gaan.  EN hoe het leven daar als student of als gewoon een inwoner is weet ik ook niet. Er zijn daar in ieder geval drie werelden. De OZ bewoner, de backpacker en de aboriginal wereld. In ieder geval is de leefstijl in alle drie de werelden veel relaxter dan hier in Nederland.

En hier wonen en werken.....nee. geen zin om met 300 anderen in de rij een opdrachteje proberen te bemachtigen. Oz klinkt veel beter en uitdagender. Als het kan, zou ik er nu meteen willen zitten.

Groet,,

Henk

:hi: op dit forum Henk en veel succes met alles :up:.

De relaxte sfeer en de ruimte zijn voor ons ook de voornaamste redenen om in Oz te gaan wonen. Over 12 dagen zitten we in het vliegtuig.

Groetjes,

Erna & Jeroen

Hoi Henk,

Indrukwekkend verhaal Henk. Kan je niet nog een keer terug om te kijken of het land bij je past. Heb je geen mogelijkheden als student, dat je je huidige studie daar uitbreidt of zo? Ik zit maar wat te verzinnen hoor. Dat biedt je de mogelijkheid om het land nog een keer te 'proeven', maar dan op een andere manier. Succes met alles,

groetjes Miranda (o ja en welkom hier natuurlijk)  :)

NB wat dacht je Henk, ik zet mijn verhaal een keer of wat erop dan weet ik zeker dat iedereen het leest???!!! (geintje)  :evil: :up:

Bedankt voor de warme welkom mededelingetjes allemaal.

Erna & Jeroen: suc6 over twaalf (11) dagen

Miranda: studie wil ik eigenlijk denk ik wel doen, als je ALLES tenminste wel goed gelezen hebt. Alleen het geld is ff lastig, maar niet onoverkoombaar. Ik kan natuurlijk ook even terug op toeristenvisum en dan nog even backpacken, maar dan is al het geld ook helemaal op en zit ik alsnog vast. Het is ook verwarrend. 7 maanden backpacken dus lang leve de lol, en ineens bats boem is het over en ben ik in nederland. Had ik nog maar even gebackpackt.... maar ja dat is achteraf...

Dus of nu naar OZ even backpacken en misschien een werkgever vinden voor een sponsorship visa ofzoiets of  paar maanden iets doen in NL en dan misschien studeren. Ik weet het niet. Wel weet ik ik na vijf weken Byron Bay het wel gezien had en wilde verder gaan. Dus daar wonen ...nee denk het niet. Ook weet ik dat het backpack leven heel anders is dan in OZ wonen op een plek. En daar is hetook vijf dagen werken en dan weekend. zelfde als hier, maar toch anders. Ik weet het niet precies.

Sfeer is wel veel relaxter, maar ook daar hebben de mensen geld nodig...

Interessant verhaal! Gezien je achtergrond moet je het nog eens in een romanvorm gieten :up:

Ik zou zelf ook zo gauw niet weten wat je kunt doen, maar in ieder geval succes met het bereiken van je doel. Met wat mazzel kunnen we allebei zo'n beetje in hetzelfde jaar over.

Back