Here we come!

Khun Jean

New Member
Hallo Australiëgangers,

Ik ben Jean, net 41 geworden, getrouwd met de liefste vrouw van de wereld Karn (33), en twee eigenwijze kids Jennifer 3 jaar en Alec 2 jaar.

Op dit moment woon ik in Thailand op het eiland Koh Samui. Verleden jaar april uit nederland vertrokken om de bekende redenen denk ik. Het bevalt hier uitstekend maar na een jaartje hier wonen kom je steeds meer te weten over hoe alles in zijn werk gaat. Nu is het nog zo dat de kinderen klein zijn en zich hier natuurlijk utstekend kunnen vermaken, zodra het schooltijd wordt dan wordt het een stuk lastiger.
Als ouders wil je natuurlijk het beste voor je kinderen en bot gezegd is de scholing in Thailand gewoon kl*** eh... ik bedoel niet goed.

Er spelen natuurlijk andere dingen zoals bijvoorbeeld:
Onmogelijk om land te bezitten (via juridische trucjes wel maar wie zit daar nu op te wachten)
Het is erg vervuild.
Iets opbouwen erg moelijk omdat zelfs als je een bedrijf begint je maximaal 49% mag bezitten.
Geen "zones" waardoor je het risico loopt als je een leuk huisje hebt dat er een metaalbewerker of zo naast je begint.
en nog meer natuurlijk

Hoe gek het ook klinkt, er zijn in Thailand gewoon niet genoeg regeltjes, en als ze er zijn dan worden ze aan de laars gelapt zonder consequenties.

Eén van de redenen om uit Nederland te vertrekken was nu juist die enorme hoeveelheid regeltjes, maar natuurlijk ook omdat ik het eigenlijk gewoon geen leuk land vind. Dit gevoel heb ik zelf al vanaf dat ik 12 was!

Mijn vrouw komt uit Thailand en dat gaf ons de mogelijkheid om het daar uit te proberen. Het is daar echt geweldig hoor maar om bovenstaande redenen niet het juiste land om een toekomst op te bouwen.

Australië ziet er dan erg aantrekkelijk uit. Ik zit zelf in de IT. De mogelijkheden in Thailand zijn beperkt, je kunt je dan niet echt ontplooien. In Australië lijkt me dat geen probleem. Ik ga dan ook via de Skilled visa de aanvraag plaatsen. In october is er een Expo over emigratie naar Australië. Mooie gelegenheid om veel te weten te komen.

Ik zit al met een schuin oog naar de omgeving Brisbane te kijken. Een grote stad aan zee in een sub tropisch klimaat. Volgens mij is dat alles wat ik zoek.

In Nederland heb ik samen met 2 compagnons een internet bedrijf. Dit geeft mij de mogelijkheid om vanaf elke plek te kunnen werken waar een internet aansluiting is. Ik heb ook 3 kleine appartementen, 1 in Amsterdam en 2 in Zandvoort die ik verhuur. Dit levert ook wat inkomsen op zodat ik mij niet meteen druk hoef te maken als ik in Australië niet snel werk zou kunnen vinden.

Mijn vrouw verkoopt op kleine schaal juwelen, voornamelijk goud met en zonder edelstenen. Dit meestal op bestelling en via mond tot mond reclame. Dit is wel een erg "lokaal", je hebt immers een netwerk nodig om leveranciers, fabrikant en klanten te hebben. In Australië zal ze het zeker willen voortzetten met de wetenschap dat het erg moeilijk zal zijn om te starten.

Zo nu weten julllie wie ik ben, hopelijk kan ik ook bijdragen aan dit forum en ik denk wel dat ik hier ook wat antwoorden kan vinden op mijn vele vragen.
Ik heb de "search" knop al gevonden.

Groetjes,
Jean

welkom, van een jaloerse Rob. Thailand stond bij mij ook hoog op het lijstje, maar ja, de scholing van de kids inderdaad............. waar zit je op samui, lamai , chaweng ????  :up:

[quote author=rob & jeanine link=topic=2395.msg25231#msg25231 date=1124878440]
welkom, van een jaloerse Rob. Thailand stond bij mij ook hoog op het lijstje, maar ja, de scholing van de kids inderdaad............. waar zit je op samui, lamai , chaweng ????  :up:
[/quote]

NU op dit moment in Nederland op familiebezoek.

Ik woon ten zuide van Lamai. Tegen het plaatsje Hua Thanon aan.
Huisje met tuin direct aan het strand. Voor 180 eurootjes per maand. Kan niet veel beter. Als je geen schoolgaande kids hebt is het zeker aan te raden. Ik heb nog ff tijd (2-3 jaar) voordat die van mij naar school moeten. Het hele immigratie proces duurt ook wel ff, tot die tijd zit ik in Thailand uitstekend.
Ben het lekkere weer nu ook echt gewend, sommige vinden het te warm maar ik vind het heerlijk, lekker buiten leven in plaats van vaak binnen zitten. Het weer maakt echt een groot verschil. Nederland is ook heel erg anders als het zonnetje schijnt, vrolijke mensen terassjes, fietsen, enz...
Ik heb nu deze zomer meegemaakt, tjonge jonge wat een doffe ellende.

Hoi &  :hi: op dit forum.

Wat je zegt ja Doffe ellende deze zomer, maar daarom gaan we ook zo graag naar Oz.

In ieder geval heel veel plezier nog in thailand en suc6 met de aanvraag van het visum.

Greetz,
Koen & Katrina

Welkom! Wat een geweldige introductie!

Heel veel succes met jullie plannen in ieder geval :up:

Groetjes
Syl

[quote author=Khun Jean link=topic=2395.msg25228#msg25228 date=1124878214]
getrouwd met de liefste vrouw van de wereld
[/quote]

Dat kan niet, want die heb ik al aan de haak geslagen :wink:. Toch welkom.

:hi:
Op dit forum! Altijd leuk om avonturiers te horen! Ik zelf ben ook erg verslaafd aan Thailand. Ik ben stewardess bij de KLM en probeer zo veel mogelijk naar Thailand te vliegen. We hebben vrienden in Phuket die een duikschool hebben dus daar zijn we dan ook vaak te vinden.

Hans en ik (Jacqueline) hebben vorig jaar ons permanente visum voor oz gekregen en hebben direct een huis gekocht in Brisbane. De temperatuur in de zomer lijkt op die van Thailand, heerlijk warm en vochtig. Je zult het daar zekers naar je zin hebben! En wat leuk dat je vrouw iets voor haarzelf wil gaan beginnen! Ikzelf maak tassen en  sieraden en heb hier in Nederland een eigen winkeltje gehad. Ik zou zelf ook graag iets op willen zetten in Brisbane. Hans is ook IT-er en hoopt in oktober in Amsterdam een werkgever tegen het lijf te lopen.

Wie weet tot ziens in Amsterdam ( is je vrouw er dan ook bij?)

hans & Jacqueline

Is dat niet dat eiland waar ze die film The Beach opgenomen hebben?Dat ziet er inderdaad een prachtig eiland uit!

Kimmeke

Kimmeke,

Nee hoor dat is niet DAT eiland. :)

Helaas is dat eiland (Koh Phi Phi) nogal hard getroffen door die Tsunami. Daarvoor werd het helemaal plat gelopen door allemaal backpackers. Niks tegen backpackers hoort, ben er zelf ook één, maar de aantallen waren belachelijk.
Koh Samui is aan de andere kust en daar is gelukkig niets gebeurt. Moet wel zeggen dat ik erg veel mazzel heb gehad toen. Ik had een reisje geboekt naar Burma. Je moet nu eenmaal in Thailand je om de zoveel tijd je visum "verversen". Wilde graag op zondag de 26ste december gaan. Antwoord van het reisburo was, dat kan niet we gaan niet op die dag is zaterdag de 25ste ook goed. Dat was geen probleem gelukkig. Op die 25ste zat ik dus op een heel klein bootje tussen de grens van Thailand en Burma. en 1 dag later, brrr.... Ga je wel ff van nadenken.

Ben nu op dit ogenblik in Amsterdam voor mijn werk, mijn vrouw en kids komen ongeveer half september en we blijven tot ongeveer begin november. Dan wordt het toch echt te koud.  Oma zal het prachtig vinden om haar achterkleinkinderen te zien.

Ik denk dat jullie ons wel tegen het lijf zullen lopen in Amsterdam. :) Misschien allemaal een Smiley op onze jas prikken. Lijkt me wel  :cool:.

Back