herkanbaar, en nu maar afwachten!

ozzielovers!

New Member
hallo allemaal,

Al enige tijd lees ik op dit forum alles over emigreren, maar toen ik "even voorstellen" van steven80 las klonk dit wel heel herkenbaar..
Dus toch ook maar èven voorstellen
Wij zijn een gezin van 4, mijn man is aanvrager, hij werkt in de IT, ik ga samen met onze kids van nu 9 en 12 hopelijk mee
wink.gif
....hahaha
Wij hebben vorig jaar naar lange tijd van praten en dromen de knoop doorgehakt.

We hebben een kansberekening laten maken, en die was erg positief
grin.gif
maar omdat mijn man zijn beroep niet op de MODL en CSL lijst staat wisten we ook al snel dat ook wij pas 2012 aan de beurt zouden zijn.
Daar leg je jezelf snel bij neer, en bekijkt het maar van de positieve kant (lekker veel sparen
afro.gif
en we kunnen tenminste gaan )...............what else can you do?!!
wink.gif

In oktober hebben we contract getekend en vol goede moed zijn we aan de slag gegaan
grin.gif

Enige tijd geleden is de aanvraag naar ACS gegaan, en binnenkort hebben we onze ielts...

Ik moet echter toegeven dat wat er nu allemaal in de tussen tijd gebeurt af en toe emotioneel best wat van mij vraagt..
Dit omdat je (nu je eindelijk) een beslissing neemt er de hele tijd een vlaag van onzekerheid over alles heen waait....
undecided.gif

Je leeft (ook al duurt het misschien nog 2 jaar) er echt naar toe....
Er is geen dag dat je er niet aan denkt , al helemaal niet te spreken over hoevaak je tegen jezelf zegt "ach hoef niet meer we gaan toch weg".....
rolleyes.gif

Mijn man zal hopelijk als system manager`beroepsherkennning krijgen van ACS, maar zal deze strx ook op de nieuwe lijst staan??.......AAHHH
undecided.gif

ik vind het allemaal erg spannend....
Steven80: je zei dat je goede hoop had dat jou beroep strx weer op de nieuwe lijst zal staan, hoe weet je dat?
Ik heb een mailtje weg gedaan naar ons emigratiebureau, maar ben nog in afwachting.....zal niet de enige zijn met vragen....hahaha

veel groetjes .......en iedereen in hetzelfde bootje......laat je horen!!!......hahhaa

Welkom op het forum!
Wij hebben de hele tijd tijdens de procedure de instelling proberen aan te houden: we leven hier, en daar gaan we mee door totdat zeker is dat we weggaan.
Dat voorkomt een hoop onzekerheid en emotie (al dachten we natuurlijk heus wel eens: stel je voor dat...). Maar ik heb altijd gezegd dat het ook niet door kan gaan. De regels zijn tijdens ons traject van nog geen jaar drie keer ingrijpend gewijzigd, dus je weet het gewoon niet zeker totdat je het visum hebt. Daarom wilden wij niet met ons hoofd al in Australië leven.
Misschien kun je er iets mee, maar in elk geval: heel veel succes!

Hey daar,

Welkom op het forum..
Heb je Pm gekregen over de vraag van de nieuwe SOL.

Ik zit zelf in de autobranche en heb vakdiploma's voor Automoteur en Mechanische techniek.
Dit valt onder Tradesman op de sol en zal hoogstwaarschijnlijk op de nieuwe sol staan volgens het emigratiekantoor visa4you.
Zij hebben mij laten weten dat het voor mij bijna zeker gunstig zal uitpakken en hopen dan ook op een versneld visum na 30 april, echter niets is zeker!!
cheesy.gif

Bij twijfel kun je natuurlijk beter voor 30 april het visum aanvragen want dan gelden de regels van dit moment! En ben je zeker dat je op de lijst staat.

Niemand kan natuurlijk met 100% zekerheid zeggen welke beroepen op de nieuwe SOL komen te staan en/of er een ander punten syteem zal worden aangehouden.

Welk emigratie bureau hebben jullie?

in iedergeval succes met de procedure!!
afro.gif

Greetz,
Steven
afro.gif

Wij zitten bij M2A steven80.......en daar zijn we erg blij mee

hebben trouwens vandaag bericht gehad, de nieuwe veranderingen zullen geen invloed hebben op onze aanvraag.....
afro.gif

Ze hebben alle klanten en aanvragen beoordeeld, en wij maken nog steeds een uitstekende kans ....YIPPIE YIPPIE.....geeft een mens weer hoop......voor 2012......hahahaha
wink.gif
undecided.gif

Ook al moeten we wachten...... nog steeds hele goed kansen op het verwezelijke van onze droom....
cheesy.gif
cheesy.gif
cheesy.gif

Nu maar flink oefenen voor de ielts....en Tilburg maar eens met een scherpe blik beoordelen want mensen willen hier met de bosjes naar Australie

Wie uit Tilburg wil richting omgeving Perth?......kunnen we over een paar jaar eens af spreken daarzo en Tilburg nog maar eens evalueren onze de Ozzie sun
rolleyes.gif
grin.gif

gr......love_ozzieland

Hoi

welkom op het forum en succes met de start van de (lange) procedure!

Ik moet echter toegeven dat wat er nu allemaal in de tussen tijd gebeurt af en toe emotioneel best wat van mij vraagt.. Dit omdat je (nu je eindelijk) een beslissing neemt er de hele tijd een vlaag van onzekerheid over alles heen waait....

Dit herken ik heel goed. Eens je de beslissing genomen hebt gaat je leven hier wel gewoon door, maar toch zit Australie voortdurend op de achtergrond mee te spelen. En dat merk je het beste op momenten dat er weer ingrijpende veranderingen zijn en er een risico bestaat dat het allemaal niet meer kan doorgaan. Ook al zei ik voortdurend tegen mezelf dat er een kans was dat het helemaal niet zou lukken, op die momenten besef(te) ik pas hoe erg ik het zou vinden als het idd niet zou lukken. Jeroen is daar veel nuchterder in, maar dat is ook omdat hij er lang niet zo mee bezig is als ik. Ik heb eigenlijk emigratiebureautje gespeeld, zit dagelijks op het forum en heb alles zitten uitzoeken, waardoor ik er ook veel meer bij betrokken ben en de paniek van op de eerste rij meemaak. Die onzekerheid blijft duren tot het moment dat je je visum op zak hebt, en is soms best wel zwaar vind ik. Je kan idd niet echt plannen maken op de langere termijn omdat je niet weet waar je gaat zitten.

Ik wens jullie heel veel succes, je zit goed bij M2A en hopelijk zijn er niet meer teveel veranderingen de komende tijd!

Jerden

Jeroen is daar veel nuchterder in, maar dat is ook omdat hij er lang niet zo mee bezig is als ik. Ik heb eigenlijk emigratiebureautje gespeeld, zit dagelijks op het forum en heb alles zitten uitzoeken, waardoor ik er ook veel meer bij betrokken ben en de paniek van op de eerste rij meemaak.
Dat herken ik dan weer goed! Als ik kwam met verhalen van 'o jee, alle regelingen worden veranderd' dan was de reactie 'ik heb er gewoon veel vertrouwen in'. Ja, dat zal best, maar ík heb alles gelezen!
Uiteindelijk was haar vertrouwen gelukkig toch terecht.

Leuk ... al die Brabantse gezelligheid die onze kant op komt! Dat kan de Rotterdamse afdeling hier wel waarderen. Wij vinden het hier nl. net brabant, maar dan met beter weer :grin:

Jeroen is daar veel nuchterder in, maar dat is ook omdat hij er lang niet zo mee bezig is als ik. Ik heb eigenlijk emigratiebureautje gespeeld, zit dagelijks op het forum en heb alles zitten uitzoeken, waardoor ik er ook veel meer bij betrokken ben en de paniek van op de eerste rij meemaak.
Dat herken ik dan weer goed! Als ik kwam met verhalen van 'o jee, alle regelingen worden veranderd' dan was de reactie 'ik heb er gewoon veel vertrouwen in'. Ja, dat zal best, maar ík heb alles gelezen!
Uiteindelijk was haar vertrouwen gelukkig toch terecht.

grappig hoe dat dus bij iedereen zo is, een iemand schiet in de paniek, de andere wacht relax af
huh.gif
huh.gif
cheesy.gif
cheesy.gif

Dus eigenlijk is het zo,als ik het zo lees:
diegene die zich er echt in verdiept schrikt zich kapot van de nieuwe veranderingen, en diegene die niet achter de computer zit ( lees , man van Jerden, vrouw van Bloemetjes, en man van Skippie ) die maken zich niet zo druk.... :grin:
Tja lekker makkelijk, wat niet weet, wat niet deert! En het werkte in ons geval ook nog! En bij Bloemetjes, en dan zometeen ook bij Jerden.( lijkt me echt stug als het niet zo is )

Maar.... ik moet zeggen dat ik nog een beetje terughoudend zou zijn als ik nu nog moest beginnen met het visum aan te vragen. Dus heb hoop, maar leef zolang je het visum niet hebt, met je hoofd en je hart nog in NL ( en droom , nee, visualiseerlekker raak over je toekomstige leventje in Australie )

Dit is ook voor mij zo herkenbaar!

Ik word gek van elke verandering die ze doen... mijn man maakt zich nergens zorgen over...

Maar ja ik ben dus ook diegene die achter de pc zit, de actualiteit opvolgt, naar wanted down under kijkt, ... en hij wil gewoon gaan en that's it :wink:

tja, zal wel overal zo zijn dat de ene er mee mee bezig is dan de andere en waarschijnlijk maar goed ook , want als je met z'n tweeën telkens gaat stressen is er niemand om je te kalmeren :lol:

Back