hernieuwde kennismaking

Hallo iedereen,

Ik dacht laat ik even me opnieuw voorstellen. ben al een paar jaar lid van het forum, maar heb het de laatste jaren druk gehad met andere dingen.........

Na mijn stage in Melbourne (6 jaar geleden alweer) heb ik me hier aangemeld. Ben daarna netjes afgestudeerd in Internationale Communicatie (2004 ergens). Keurig gaan werken, maar me draai in het Nederlandse werkende leven nooit echt gevonden. Al heb ik het nu wel erg naar mn zin in mn baan als web content manager.
Toch begint het de laatste maanden heel erg te kriebelen (echt flinke jeuk zeg maar :grin:) om naar Australie te gaan. Helaas kom ik met mijn vakgebied niet in aanmerking voor een visum (zit tussen marketing manager en webdesigner in). Jammer want ik zie wel hele leuke banen hierin... en zou ook heel graag weer een tijdje er verblijven. Mijn bedrijf zit wel wereldwijd, dus heb al is wat rond gevist hier, maar het australie kantoor is tot nu toe nog ondergebracht in Hong Kong  :|

Dus heb ik me nu als doel gezet om volgend jaar voor vakantie weer naar down under te gaan. Ben al hard vakantiedagen aan het sparen  :lol:

Vandaar dus ook dat ik toch weer naar het forum getrokken ben en gelukkig zie dat een boel mensen hun droom waar hebben kunnen maken.

Groetjes,
Saskia (shuter _street)

Hoi Saskia!
Jammer dat je beroep niet in de lijst staat! Gelukkig zijn er ook nog andere manieren om australie binnen te komen.
Heel veel succes met alles, en welkom terug op het forum.
xx gwen

Dat is dan inderdaad een welkom terug. Gelukkig zijn er inderdaad veel succes verhalen te lezen van mensen die ondank alles er toch komen, dus geef niet op!

Hi Marc,

Bedankt voor de tip!! Ik ga me er is goed in inlezen. Gelukkig heb ik keurig netjes een bachelor studie. Ik werk pas een paar jaar en nu pas echt in de richting die ik aan wil houden. Weet jij of dit dan over de studierichting die ik gedaan heb gaat of over mijn werkervaring?

Hoi Saskia,

Het een gaat niet zonder het ander. Je opleiding moet wel voldoende raakvlakken hebben met je opleiding. Met jou opleiding en je huidige werkzaamheden zou dat best wel eens het geval kunnen zijn. :smile:
Je moet wel al minimaal 12 maanden je beroep uitoefenen.
Wat je nodig hebt is een goede engelstalige werkgeversreferentie waarin je werkzaamheden worden omschreven. Tip: stel deze zelf alvast op en vraag dan een handtekening van P&O of de baas zelf. Zo kun je de voor het visum relevante werkzaamheden beter naar voren laten komen :cool:.
zie bv ook visum 175 http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/eligibility-work-experience-study.htm hoe e.a. van elkaar afhangt.
Je kunt ook altijd een voorscan door Move2australia laten doen, Rob kan dan aardig inschatten hoe je kansen liggen. Hopelijk kom je hier wat verder mee. :up:

Succes,
Marc

Bedankt Marc!
Nog 2 maanden en dan zit ik aan het jaar en daarna ga ik nog door, dus dat zit wel goed. Laten ze op mn werk nu net bezig zijn om de functieomschrijvingen compleet uit te breiden met alle taken en omschrijvingen. mag e rnog zelf over meedenken ook  :grin:
Van het weekend op mn gemak is even het booklet doorlezen.

Back