Het beste wat je ooit heb gedaan! naar OZ gegaan?

cadeboubas

New Member
hoi allen,

Ik kan me niet voorstellen hoor dat als je naar OZ wil en je bent er eenmaal dat het tegenvalt,
maar ben benieuwd naar verhalen van mensen die vinden dat het beste wat ze ooit gedaan hebben
verhuizen naar OZ is geweest.

We hebben vandaag de uitslag binnen van ielts en zijn allebei geslaagd en zijn in de wolken en
zouden graag wat van die zoetsappige verhaaltjes lezen over welke verrijkingen de verhuizing
allemaal heeft gebracht.

Groetjes en we komen eraan!
Tineke

Gewoon even uit nieuwsgierigheid.......Waarom wil je die zoetsappig verhaaltjes lezen?? Zijn jullie nog niet helemaal zeker van je zaak? zoek je de laatste push in de "goede" richting?.....Het hele forum hier staat bol van de roze wolk verhalen..... :-Dus misschien verstandiger om je te verdiepen in de donkere kant van Australia  :cool: zodat je goed beslagen ten ijs gaat.

Gefeliciteerd in ieder geval met de positieve IELTS uitslag!

Groetjes
Syl

p.s. en wij wonen hier nu ruim 10 jaar en zijn nog altijd happy!

Nee hoor , maar ik was er al een beetje bang voor dat dat een reactie zou kunnen zijn.
geen enkele twijfel geen enkele push nodig , gewoon een vraag van wie vind wat hij gedaan heeft het beste wat hij /zei heeft gedaan.

en dat verdiepen in de donkere kant van OZ is naar mijn mening een nederlandse mentaliteit waar ik graag van weg wil.
we support positive thinking.

heb veel gelezen hier en zeker er zijn mooie verhalen , maar wellicht komt de vraag schriftelijk niet echt over??

bedankt

Haa die Cadeboubas,

Klopt het dat je vraag meer in de trend is van "al vast voorpret hebben" voordat jullie naar Australie gaan? Gewoon met wat extra leuke aussie verhalen om de voorpret nog leuker te maken?

Ach wat kan ik zeggen...na een maand in Australie kon ik me al niet meer voorstellen om in Nederland te wonen. 
(Ik vermoede het al in Nederland, maar nu weet ik het zeker: Ik ben in het verkeerde land geboren!)  :-D

Precies! the nail on the head!

we kunnen niet wachten en zijn al op zoek naar huizen in de buurt van Noosa heads!

dank je

groetjes
Bas

Ook ik zou nooit meer in NL willen of kunnen wonen. Ben hier nu bijna een jaar en het leven hier wordt alleen maar beter. Het enige waar ik spijt van heb, is dat ik niet 20 jaar eerder hierheen ben gegaan. Net als Joep ben ik ook in het verkeerde land geboren :-D.

Gefeliciteerd nog met het behalen van jullie IELTS en succes verder.

Groetjes,
Erna

Ok da's duidelijker :up: Dat van die donkere kant was eigenlijk "tongue in cheek" bedoelt  :p! :-D ik dacht dat ik wat anders tussen de regels las vandaar mijn reactie!

Allrighty, dan kan ik kort maar krachtig melden dat: ook ik nooit meer terug zou willen naar Nederland...........en ja het ziet er naar uit dat dit een van de betere stappen in ons leven was!

Groetjes
Syl 

Vooraf dachten we dat we na een half jaartje of zo hier te wonen niet meer in NL zouden kunnen wonen. Toen we echter 2 weken hier waren (eind April, Perth) liepen we om een uur of 5 even over het strand en realiseerden we dat het 'point of no return' al aangebroken was.
We roepen ook regelmatig tegen elkaar dat de move naar Australie absoluut het beste, slimste, mooiste, ... is wat we ooit hebben gedaan (behalve elkaar tegenkomen dan ;-) ).

Zie ook onze weblog
Peter

dank julllie dank jullie!

We hebben er zo'n zin in dat het voor mij meer dan voor Tineke moeilijk is om me nog te concentreren
op me baan en alle dingen die je hier nog moet doen.

We hebben laatste google earth gedownload en kunnen nu met sataliet foto's bekijken waar we willen wonen.
Ik wou dat ik een pilletje kon nemen om van nu tot het moment dat we in het vliegtuig stappen
niet meer bewust meemaak en als een machine werk. :-D

sinds mijn terugkomst uit OZ wist ik het ook zeker. IK ben in het verkeerde land geboren.

Groetjes
Bas

hahahaha heeeel herkenbaar: mijn laatste weken in Nederland kon ik ook heel moeilijk mijn gedachten erbij houden....zeker toek ik mijn visum binnen had en mijn ontslagbrief had ingeleverd!

Wow naar Noosa heads, zijn we verleden jaar in onze vakantie ook geweest, erg mooi moet ik zeggen.
Maar ja, overal in Oz waar wij geweest zijn vond ik het mooi en leuk en heerlijk en...... je weet wel.

Groetjes van Jolanda  :wink:

ja ik weet het en het wordt alleen maar erger :-D
we zijn aan het aftellen minus 3 weken
ik wordt echt gek
elk ding dat hier nog moet gebeuren sleeeeeeept aan
je wil zo snel mogelijk vertrekken om eindelijk je leven daar te kunnen opbouwen

ik kan niet wachten - wij gaan naar adelaide
maar om een pâar mooie plekjes te noemen
the blue mountains (three sisters)
sommersby falls
and tweeds heads (prachtig klein stadje net buiten brisbane)

cya on the ohter side of the world mate

Hallo Bas en Tineke,
Wanneer is het plan voor jullie om te vertrekken naar Oz?
Wel grappig, wij willen in Marcoola gaan wonen, dus wie weet komen we elkaar nog eens tegen in de surfclub ofzo....

Groetjes van Jolanda  :up:

Hoi Jolanda,

Marcoola heb ik 3 maanden gewoond, lekker rustig en niet te ver van Maroochydore en niet te ver van Noosa,
ligt net goed. Via google earth wel gezien dat er enorm veel is bijgebouwd en ook nog vrij prijzig allemaal.

ook daar gaan we kijken of we wat kunnen vinden en hopelijk zal dat zijn zo rond deze tijd volgend jaar.
Veels te lang duurt het allemaal. Wanneer gaan jullie?

Een vriend van me woont op Lorraine ave doe hem alvast de groeten als je er bent :-D

groetjes
Bas

Hallo Bas, wij hopen dat we de visa in december krijgen en als het huis verkocht is gaan we zo snel mogelijk.
Als we er zijn zullen we Jurie de groetjes doen  :up:

Groetjes van Jolanda

Hoi Jolanda,

Fairdinkum!

Vertel, waar kenne jullie Jury van???
wat ontzettend gaaf, ben erg benieuwd! en dat jullie goed raden wie ik bedoel WOW! :lol:
Hebben jullie contact???? Nah niet te geloven!!!

hij zit momenteel in hopevale samen met zijn vriendin kerrie,wisten jullie dat?????

Groetjes
Bas

Hey Bas, we kunnen Jur al heel lang. Ik van vroeger en Rob door mij ( al 13 Jaar, hij was toen in Nederland )
We waren verleden jaar bij hem.
En we mailen regelmatig, dus we weten waar die zwerver uithangt momenteel  :-D

Maar Bas, ben jij dan zijn neef????????
Zo ja, dan ken ik jou ook wel....... :lol:

Groetjes van Jolanda  :up:

hoi Jolanda,

Ja zeker! een volle neef.
en ja zeker die zwerver :wink:
ga nog even nadenken of ik jou ook nog kan herinneren. :|
te veel gerookt vroeger dus de kans is klein :lol:

groetjes
Bas