Het dagelijks leven in Oz...

Mrs.P

Member
Hoe bevalt dat nu...? Hoe zijn de Australiers, wat is er anders dan in Nederland ( een hoop, denk ik!). Wat is er te zien op tv... Zijn de boodschappen echt goedkoper. Kortom, hoe is het nu je er woont... Valt het mee of tegen?

Claire

P.S Ons huis gaat in de verhuur, dus het gaat nu echt gebeuren!

Ik weet wel wat ik ervan vond toen we daar waren, er waren wel een aantal dingen die heel erg opvielen vooral toen we terug kwamen hier:

-mensen zijn veel vriendelijker daar, we merkten dat het daar heel gewoon is om in een winkel een praatje te maken met de mensen die daar werken, hier wordt je soms raar aangegeken als je dat probeerd.

-mensen zijn veel vrolijker, in een soort permanete vakantie stemming (wat wil je als het altijd mooi weer is)

-minder discriminatie, in Brisbane dan. Hier in Utrecht wordt helaas best wel gediscrimineerd.

Alles is hier wel wat goedkoper als in nederland, maar ik denk dat als je het vergelijkt met het loon dat het dan wel overeen komt met nederland.

De tv is beter als in nederland, betere series en nieuwere films, ik dacht dat ik gtst erg zou missen maar ik kijk hier weer neighbeurs en home and away haha.

De mensen zijn inderdaad erg open, in winkels wordt er inderdaad gewoon een praatje gemaakt, of ze nu aardiger zijn als in nederland weet ik niet, misschien zijn wij wat terughoudend

Ik had eigenlijk niet zo heel veel verwachtingen, omdat ik er nooit was geweest. De reden dat wij nederland wilden verlaten was toch het beleid die ze daar nu voeren, de drukte en een uitdaging aangaan.

Wat me hier erg opvalt is toch de natuur en de rust en de ruimte. En soms heb ik het gevoel dat ik terug ben gegaan in de tijd als je door die dorpen rijd. En gewoon nog geen file gezien, terwijl ik er in nederland elke dag in stond hahaha

Wat ik mis van nederland zijn mijn ouders en vrienden. En ik zou het heerlijk vinden om een lekkere koude coberco melk op te kunnen drinken want die melk hier is niet te zuipen. Verder mis ik eigenlijk niks

"Mrs.P said:
Toch"]

In Rockhampton is erg best veel disciminatie helaas. Zoals in Nederland heb je de goede en de slechte, maar helaas worden vaak alle .... over 1 hoop gegooid.

Back