Het huis wil maar niet verkocht worden.

sylvia en rob

XPdite Sponsor
Vorige week zijn we teruggekomen ( na 1 week daar geweest te zijn ) van Brisbane om mijn spouse visum te activeren.
Wat was het daar mooi ,relaxed , en wat een geweldig klimaat.
Na een mega jetjag ( gelukkig daar geen last van gehad ) ben ik weer wat bijgekomen.
Sylvia had er bijna geen last van.
De zoveelste kijkers voor ons huis in Stavenisse zeeland hebben te horen gegeven dat ze toch een ander huis gaan kopen dan ons huis :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Het huis staat nu al ruim 1,5 jaar te koop en heb er bijna geen vertrouwen meer in dat het ooit nog verkocht wordt. en dat na veel gezakt te zijn in prijs.    nu nog 139.000 euro
Nog meer in prijs zakken is niet echt een optie want dan moeten we weer lang sparen om de oversteek te maken.
Geld maakt toch wel wat gelukkiger  ( had ik maar wat meer doorgeleerd )
Was ik maar directeur van ABN amro die een dikke premie krijg van 26,5 miljoen euro, en het restje.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
 
Wat vervelend zeg om zo'n hoop stenen misschien een probleem te hebben. Ik hoop voor jullie dat er toch snel iemand zich meld. Wel eens aan de particuliere verkoopsites gedacht? Misschien iets om je huis ook op te zetten, wij hebben via zo'n site ons huis verkocht. Succes!
 
Hoi Sylvia en Rob,
1.5 jaar nu al! Ik wordt het al strontbeu dat ons huis na 4.5 maand nog niet verkocht is.
Heel veel succes en hopelijk komt er echt snel iemand die jullie huis wil kopen!
 
Ons huis heeft 14 maanden te koop gestaan en we hadden nauwelijks kijkers.
We zijn in zee gegaan met een andere makelaar en binnen 3 maanden was het verkocht en nog voor een goede prijs ook!!
Misschien is dat een optie voor jullie: een andere makelaar.Die heeft weer andere contacten, een andere werkwijze, etc.

Succes..
 
Ik ken het probleem, nu 6 maanden te koop maar nog geen visum dus nog niet erg
Maar hier moeten blijven voor die hoop met stenen is ook wat.

Groetjes Kees
 
[quote author=Zilver link=topic=7796.msg101348#msg101348 date=1193063155]
Ons huis heeft 14 maanden te koop gestaan en we hadden nauwelijks kijkers.
We zijn in zee gegaan met een andere makelaar en binnen 3 maanden was het verkocht en nog voor een goede prijs ook!!
Misschien is dat een optie voor jullie: een andere makelaar.Die heeft weer andere contacten, een andere werkwijze, etc.

Succes..


[/quote]

Als je met een andere makelaar in zee gaat, moet je dan de makelaar waar je mee wilt stoppen wel de courtagekosten betalen?
 
Hallo Annemiek,

Wij hebben GEEN courtage betaald aan de 'oude' makelaar. We hebben kunnen aantonen, en dat is niet zo moeilijk, dat ze nauwelijks aktief iets hebben gedaan om het huis aan de man te brengen. In een aangetekende brief hebben we de verkoopopdracht aan hen ingetrokken, onder vermelding van de fouten die ze gemaakt hadden.
We kregen een excuusbrief van hen terug en ze wensten ons veel succes bij een volgende makelaar.

Zilver
 
We worden bestookt met brienven met de vraag of we een avertentie willen plaatsen in dat blad en in dat blad... Of we mee willen doen aan een open huizen route enz. En daar moet je dan allemaal nog eens apart (flink) veel geld voor betalen... Verder hebben we die makelaar alleen om op Funda te komen lijkt wel.
 
Wij hebben geen nvm makelaar en hebben niets op papier gezet
Dus alles is mondeling verlopen.
Heb je dan nog last van rekeningen die je achteraf kan krijgen.
Kan je dan makkelijk overstappen naar een andere makelaar ??

bvd  rob
 
Ook wij zitten met het probleem dat het huis in Soesterberg niet verkocht wil worden. Hij staat sinds mei te koop, wel de kijkers nog geen kopers. Toch staat de datum van emigratie al vast: woensdag 21 november zitten we in het vliegtuig naar Brisbane. Het huis zal dus zonder ons verkocht worden. Hopelijk wel binnen afzienbare tijd, anders moeten we wel heel snel een baan gaan zoeken om inkomsten te hebben.

Allemaal  succes met de verkoop van jullie huizen op de hoop dat ze allen snel verkocht zullen worden.

Jasper en Ingrid
 
Hetzelfde hier, veel succes aan iedereen, dat er snel busladingen
gegadigden met hoge biedingen aankloppen. Ons huis staat
trouwens nu 7 maanden te koop en met 3 kijkers...mmmmhhhh.....
dat kan véééééél beter.

Succes allemaal!!!

groetjes Miran  :smile:
 
Iedereen succes met het verkopen van het huis! Laat de moed niet zakken!

Wellicht de makelaar instrueren dat het huis eigenlijk voor een 'schijntje' verkocht wordt omdat de huidige bewoners ervan afmoeten vanwege emigratie?
 
[quote author=cenmkuiper link=topic=7796.msg101593#msg101593 date=1193389816]
Iedereen succes met het verkopen van het huis! Laat de moed niet zakken!

Wellicht de makelaar instrueren dat het huis eigenlijk voor een 'schijntje' verkocht wordt omdat de huidige bewoners ervan afmoeten vanwege emigratie?



[/quote]
Dat is volgens mij helemaal niet slim om te doen, omdat veel mensen dan gaan wachten met bieden of e.v.t. kopen. "Als we nou nog even wachten of doen alsof we geen interesse hebben, dan zakken ze misschien nog verder in prijs want ze moeten er toch vanaf". Wij hebben met de makelaar juist afgesproken dat we absoluut niet willen laten weten dat we gaan emigreren. Niet de intentie wekken dat je er echt zo snel mogelijk vanaf wil/moet. Soms gebeurt het dan ook wel dat eventuele kopers juist een heel laag bod doen, omdat ze denken dat je er toch vanaf moet.
 
Kan inderdaad een risico zijn, laten blijken dat je je huis asap wilt verkopen ivm emigratie.

Wat ik eigenlijk bedoelde met 'schijntje' was 'scherp geprijsd', waarbij je voor jezelf duidelijk de ondergrens hebt bepaald van wat je minimaal wilt krijgen (kortom beperkte onderhandelingsruimte bieden). Als ik zo om me heen kijk en ga vergelijken kan ik niet anders concluderen dan dat er vaak genoeg te hoog wordt ingezet op de vraagprijs. Sommige makelaars zijn hier bijzonder goed in........Wij hebben duidelijk gekeken naar een makelaar met goede naam, die ook nog eens in veel gevallen relatief snel de borden 'verkocht' kan plaatsen.

De tactiek van scherp prijzen heeft bij ons in ieder geval goed gewerkt.

Bij het kadaster (www.kadaster.nl) kun je (tegen betaling) achterhalen wat gelijksoortige huizen in de omgeving hebben gedaan in het verleden (met daarbij woningwaarde index). Kan een handig hulpmiddel zijn.
 
een huis is enkel zijn prijs waard als er een koper is,
dit wil zeggen dat het geen zin heeft om de prijs te laten zakken aangezien er geen geinteresseerden zijn.
Gemakkelijk gezegd? Nee hoor, ik zit in hetzelfde bootje.
Nu 6 maanden op de markt, twee makelaars, de laatstste 2 maanden geen enkel kijker!
Moed houden er is maar één koper nodig.
Groeten Henk
 
Wij hebben destijds een NVM makelaar genomen, zonder te vertellen dat het snel weg moest, en een fatsoenlijke marge voor hem afgesproken zodat ie ook z'n best doet. Huis te koop gezet voor een fatsoenlijke prijs en er voor gezorgd dat het in top conditie was (1/2 jaar lang erg veel aan gedaan) zodat nieuwe mensen er zo in kunnen. Dinsdags eerste advertentie, aterdag de eerste kiujkers en maandags verkocht..... binnen een week... Je moet het voor de makelaar ook interessant maken om het te verkopen dus ook die moet er een fatsoenlijke boterham aan verdienen (helaas) anders gaat ie z'n best echt niet doen.
 
[quote author=glenn link=topic=7796.msg101562#msg101562 date=1193378144]
Ook wij zitten met het probleem dat het huis in Soesterberg niet verkocht wil worden. Hij staat sinds mei te koop, wel de kijkers nog geen kopers. Toch staat de datum van emigratie al vast: woensdag 21 november zitten we in het vliegtuig naar Brisbane. Het huis zal dus zonder ons verkocht worden. Hopelijk wel binnen afzienbare tijd, anders moeten we wel heel snel een baan gaan zoeken om inkomsten te hebben.

Allemaal  succes met de verkoop van jullie huizen op de hoop dat ze allen snel verkocht zullen worden.

Jasper en Ingrid
[/quote]

Ik zou niet wanhopen jongens. Ons huis stond te koop vanaf februari terwijl we eind november weg gingen. Hebben een goeie makelaar uitgezocht en gezegd dat we HELEMAAL geen haast hadden maar dat wij al wel het land zouden verlaten. Hebben zelfs gezegd dat als de emigratie plannen niet zouden lukken, en het huis zou niet verkocht zijn, we er weer in wilden. Eind februari van het daarop volgende jaar was het verkocht.
Het 2e huis dat we te koop hadden staan, eigendom van Jan en z'n zus stond op het moment van ons vertrek bijna een jaar te koop en dat is in april van het daarop volgende jaar verkocht.

groet,

Annelies
 
Ik zit in het zelfde schuitje. Wij zijn naar Oz verhuisd via in corporate relocation. Bij ons ging alles heel snel. Wij waren binnen drie maanden weg. Ons huis kon ook niet verkocht worden. Wij hebben het verhuurd. Wel zo geregeld dat het voor tijdelijke verhuur is en dat de huurder geen aanspraak kan maken op huurbescherming e.d.
Nu wordt het huis verhuurd en kost het ons bijna niks, tot dat het wel verkocht wordt en dan moet de koper maximaal 1 jaar wachten tot de huurders er uit zijn.
Het koste ons wel veel moeite om de bank zover te krijgen dat het mocht, maar de werkgever heeft een overeenkomst met onze bank voor expats, dus dat lukt uiteindelijk wel.
Bij mensen die geen expat zijn kan het ook, maar dan moet je mogelijk je hypetheek omzetten.

Succes allemaal.
 
Er zijn zat mensen die vragen "Waarom ga je het dan niet verhuren?" Voor ons is dat echt geen optie, omdat we het geld van de overwaarde nodig hebben. We willen, na aankomst, eerst een paar maanden gaan rondreizen en een spaarpotje overhouden. Dat redden we niet met onze spaarcentjes alleen.

Afgelopen vrijdag hebben we overlegd of we dan toch niet met de vraagprijs wat naar beneden moesten, want wat blijkt nou, er is wel vraag naar ons apartement, maar het komt nooit tot een bezichtiging. Misschien vinden al die geintereseerden de vraagprijs wel iets te hoog.
Vrijdag dus na een lange tijd contact gehad met de makelaar om te overleggen wat we nu het beste konden doen. Een tijdje later belt hij terug om door te geven dat we maandag een kijker hebben! Een paar maanden is het stil en op de dag dat je gaat overleggen met de makelaar ineens een bezichtiging! Het is nog geen koper, maar toch. Er gebeurt weer eens wat! Ben heel benieuwd hoe dit vanmiddag zal gaan :)
Heb de broodbakmachine zodaning ingesteld dat het vanmiddag om 15.30 lekker ruikt naar vers gebakken brood ;)
 
Succes vanmiddag.
Wij zijn weer 10.000 in prijs gezakt nu 129.000
Verhuren is voor ons ook geen optie al houden we er nu bijna niks meer aan over  :cry:
We willen weg en dan geen zorgen meer over het huis hebben.
We hebben al redelijk wat kijkers gehad maar de meeste mensen willen alleen maar mooi ipv lage maandlasten.
Nu met die kredietcrisis all around the world denk ik dat we hier nog wel 10 jaar zitten. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

K.....Geld              met 4 kids en een normaal salaris valt er niet veel te sparen, maar je bent wel gelukkiger  :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
 
Back
Top