Het kan dus ook gewoon heel snel gaan!

swink78

New Member
Hai!

Het kan dus ook snel gaan, een visum aanvragen. Eergister heb ik mijn de-facto visum gekregen.
Ik was in Australie gekomen op een WHV en heb mijn Australische vriend ontmoet waar ik nu 13 maanden mee samen woon.
Om langer bij hem te kunnen blijven heb ik een 2de WHV aangevraagd. Gelukkig was ik nog net geen 31 jaar.
Ik werkte als dierenartsassistente op een paardenkliniek (6 maanden) en dat was voldoende om in aanmerking te komen voor een 2de WHV. Ik kon dus bij m'n vriend blijven en aan de eisen voor het de-facto visum voldoen.
Begin Februari 2010 heb ik een afspraak gemaakt voor een interview in Sydney bij de emigratiedienst. Benny (m'n vriend) en ik moesten 4 maart 2010 komen en ik kreeg een email met alles wat ik nodig had.
Heb snel een afspraak gemaakt in Newcastle voor m'n medische test, x-rays en bloedafname en kon 20 februari terecht.
Ook hebben Benny en ik de formulieren 40sp 47sp 80 en 6x form 888 ingevuld en laten invullen. Alle andere papieren opgezocht en laten certificeren. Ik heb een boekwerk gemaakt van al onze uitstapjes samen en foto's en tickets van reisjes die we hadden gemaakt in het jaar dat we samen zijn.
Toen op naar Sydney en de man waar we een afspraak mee hadden was erg aardig en bladerde wat door het boekwerk. Verder keek hij naar m'n vriend z'n employment gegevens en klaar was het. Betalen en hop naar beneden zodat ze een mooie sticker in m'n paspoort konden zetten.
Zo zie je maar dat het allemaal erg snel kan gaan.
Als je je spul maar netjkes voor elkaar hebt denk ik.
Helemaal blij nu! Hoop dat het bij iedereen zo gaat.
Nu had ik wel geluk , want de man vertelde dat als ik een week later een afspraak had, het niet zo makkelijk was want dan zouden ze geen persoonlijke afspraken meer doen, alleen nog maar schriftelijk per post en dat duurt veel langer vertelde hij.
Maar goed, als iemand vragen heeft, ik wil ze graag beantwoorden.

Groetjes Sandra

Gefeliciteerd!!! Lekker hoor! Hoef je daar in ieder geval niet meer over in te zitten!

Gefeliciteerd! Dat is zeker snel ja!

Zullen een hoop jaloers op je zijn!
evil.gif

Groeten Steven
afro.gif

Back