Het leven in australie met 1 inkomen

janneman02

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,


Misschien is dit al eerder besproken, maar toch....
De vraag is: Is het goed mogelijk om met 1 inkomen in Australie rond te komen? En wat is eigenlijks het gemiddelde salaris? Ja, ik weet dat er nogal verschillende inkomsten zijn, maar ik bedoel wat wordt in australie als modaal inkomen gezien.

Wat moet gezien worden als een leefbaar inkomen, ik begrijp dat hier ook verschillende meningen over zijn.
Maar hier bedoel ik eigenlijks mee: wat is het minimum, om een relaxed leven te leiden, zonder dat je echt zorgen hoeft  te maken over je financiele huishouding.

Ik hoop dat jullie hier een antwoord op kunnen geven.
Al vast dank hiervoor.

Jan
 
Hoi

Wij gingen van twee inkomens in Ned naar een inkomen welke 60% lager was dan in Ned.

het is maar hoe graag je wilt!

Sidonia
 
Dank jullie voor de informatie.

Natuurlijk willen wij heel graag. Maar de vraag is wat is eigenlijks het minimum om relaxed te kunnen leven in australie.
Het leven onder de brug zal dan ook wel relaxed zijn maar heeft niet onze voorkeur.
 
Wat is relaxed......... :)

Het is gewoon heel moeilijk om aan te geven...iedereen heeft toch een ander idee van comfortabel leven??  De een is happy met de absolute, absolute basics terwijl voor de ander de minimum voorwaarden een ruim huis met airconditioning en op zijn minst 1 keer uit eten in de week een vereiste zijn.

Je kunt een keer opzoeken wat het gemiddelde salaris is voor het beroep wat je hier wenst uit te oefenen, kijk dan ook eens op wat sites naar de prijzen van levensmiddelen en algemeen onderhoud (staan linken op dit forum :up:).. Wat zijn de huur/koop prijzen voor woningen in jullie gewenste omgeving, etc.

Maak dan een lijstje van "need to have" en "maybe's" pak je calculator erbij en....let us know :-D :wink:

Succes in ieder geval :)
Groetjes
Syl
 
Ben ik ook benieuwd naar Syl  :)

en als je hier een huis hebt met flink wat overwaarde en je kan in Australië
je huis redelijk hypotheekvrij kopen, dan scheelt dat dus ook een slok op de
borrel. Je weet toch dat je geen hypotheekrente aftrek hebt hè?

groetjes Miranda  :)
 
Back
Top