Het leven in Australie?!?

Ed en Hanneke

New Member
Mijn man wil graag naar Australie emigreren. Ik ga graag met hem mee, ofschoon ik er zelf nog niet ben geweest. Zijn er nog meer dames die deze stap gemaakt hebben? Graag wil ik ook weten hoe het leven daar is. Verschilt het veel van het leven in Nederland? Ik heb ook twee jonge kinderen, die over niet al te lange tijd naar school moeten. Als mensen adviezen, tips of hun ervaring met mij willen delen ben ik daar zeer in geinteresseerd. :lol:

hallo,

Ja ik heb in dat zelfde schuitje gezeten, mijn vriend is austalier en wou graag terug naar oz. Ik zag dat natuurlijk wel zitten en ondanks ik er nog nooit was geweest. We hebben alles binnen 3 maanden gedaan en nu woon ik hier in het heerlijke oz. Het leven bevalt me hier prima, mensen zijn hier erg open en aardig, je hoeft niet bang te zijn als je iemand te lang aan kijkt een grote mond krijgt ofzo. Verder is het zo groot ruim en mooi waar ik nog steeds niet over uit kan als ik nu met mijn hondje wandel kan ik zoveel kanten op en het is allemaal even mooi en ik hoef er niet eens voor in de auto te stappen om samen met alle andere mensen naar het bos te gaan zoals in nederland.Wij hebben geen kinderen dus daar weet ik niet zoveel van, maar ik weet zeker dat je kinderen hier een prachttijd tegemoet gaan. Tuurlijk zitten er ook wel nadelen aan australie alleen ben ik het nog niet tegen gekomen

Groetjes

Kan me alleen maar aansluiten bij het verhaal van Heidi en ik zit er pas 4 weken. En we hebben zelf 4 kinderen die het ook naar hun zin hebben.
Zelf ben ik veel relaxer geworden en geniet elke dag van het leven hier.
Kan mezelf niet eens opwinden over het feit dat mijn container al 2 weken vertraging heeft. En een ieder is zo vriendelijk en als ze horen dat je er pas woont, zeggen ze welcome in australia.
In de supermarkt zei de cassiere tegen me how are you today, en ik maar denken dat ik haar eerder was tegengekomen. Dat is dus de vriendelijkheid van Oz.

En ik heb zitten denken aan nadelen, heb ze eingelijk niet, alleen dat je overal zoveel formulieren moet invullen. Voor de sportschool moet ik 3 velletje invullen en 4 handtekeningen. Denk dat je kapitalen hier kan verdienen met archiefkasten.

Ebony said:
In de supermarkt zei de cassiere tegen me how are you today, en ik maar denken dat ik haar eerder was tegengekomen. Dat is dus de vriendelijkheid van Oz.

'how are you today' betekend in Australie (net als in America) eigenlijk gewoon hallo :D maar ze zijn zeker veel vriendlijker en altijd in voor een praatje.

"Ed en Hanneke said:
Mijn man wil graag naar Australie emigreren. Ik ga graag met hem mee"]

Ik zou jullie aanraden om in ieder geval eerst op vakantie te gaan naar Australie. De visas en alles wat er omheen zit zijn vrij kostbaar. Ik weet dat op vakantie ergens naartoe gaan en ergens wonen totaal anders zijn -maar ik had het niet gedaan zonder dat ik er eerst even rondgekeken had :) .

Er zijn uiteraard veel kleine (en minder kleine) verschillen tussen Australie en Nederland - het gaat om wat je belangrijk vindt? Heimwee moet je ook niet onderschatten.

Voor ons blijven sommigen dingen hetzelfde als in Nederland: de hypotheek moet betaald worden, alsmede allerlei andere rekeningen.......

Succes met jullie beslissing!

Back