Het regent spinnen in NSW

Gwen

XPdite Sponsor
http://www.metronieuws.nl/buitenland/2015/05/het-regent-spinnen-in-zuid-australisch-stadje

f5c8b1db86e8ee5e3401d8f7a37f30a6-1431846743.jpg


Het klinkt als het verhaal van een slechte horrorfilm: een regen van spinnen. Het gebeurde in het Australische stadje Goulburn, waar inwoners de schrik van hun leven kregen.

BABYSPINNEN
In het kleine stadje vielen opeens kleine babyspinnen uit de lucht. Volgens een aantal inwoners van Goulburn vielen er zoveel uit de lucht, dat de zon bijna niet meer te zien was, omdat het krioelde van de zwarte spinnetjes.

SPINNEN IN BAARD
Één van de inwoners, Ian Watson, vertelt aan Mirror Online dat de regen van spinnen zo erg werd, dat er niet aan te ontsnappen was. "Ze zaten zelfs in mijn haar. Je kon nergens heen zonder spinnen over je heen te krijgen. Nu heb ik ook nog een baard, dus ook daar zitten ze in!" Het hele stadje is inmiddels bedekt onder een deken van spinnenwebben.

PARACHUTE
Het fenomeen van de vallende spinnen komt in Australie wel eens vaker voor. Het staat bekend als 'ballooning', een trucje waarmee spinnen zich van bomen en planten verplaatsen naar andere stukken groen. Hun web gebruiken ze dan als een soort parachute om door de lucht weggedragen te worden.
 
Het is niet in SA.... :D

Het in NSW, uurtje boven Canberra.

Niet blind de Nederlandse Media geloven. Ja Goulburn ligt in de onderste helft van Australia, dus in het 'zuiden'. Maar zo gezien is Perth ook SA ;)
 
Er staat: Zuid Australisch stadje, wat niet hetzelfde is als een stadje in Zuid Australie :D
Ze speelden op safe bij Metronieuws :)

Desondanks blijf ik uit de buurt! :D :D
 
Er staat: Zuid Australisch stadje, wat niet hetzelfde is als een stadje in Zuid Australie :D
Ze speelden op safe bij Metronieuws :)

Desondanks blijf ik uit de buurt! :D :D


Exact, Gwen nam even de shortcut van Zuid Australisch (wat nogal een Ruuuuuuuiiiiiiiiimmmmmm begrip is) naar de staat met bijna dezelfde naam.
Ze waren ook niet zo bijster origineel in Australia met staten en Territories trouwens (Noord, West, Zuid...)
 
Back
Top