Het verhaal van Albert en Jacquelien; We hebben HET VISA

Albert en Jacqie

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

We zijn al een tijdje actief op dit forum, maar we hebben eigenlijk nog nooit de stappen die hebben genomen/gaan nemen ergens neergezet.
Dus vanaf nu zullen we onze acties hier neerzetten.

Wat zijn we van plan?
Wij zijn Albert (45) en Jacquelien (21) en zijn van  plan om ongeveer in mei volgend jaar te emigreren naar SA, om een nieuwe start te maken. Wij zijn namelijk sinds november vorig jaar bij elkaar naar allebei een stuk gelopen relatie achter de rug te hebben. Omdat we beiden de zelfde wens hebben om naar Australië te vertrekken, hebben we besloten om daadwerkelijk de knoop door te hakken.

Ondertussen hebben al een aantal stappen ondernomen:
Zo hebben we in maart het paspoort van Albert aangevraagd in Berlijn (hij is namelijk Aussie). Via een tip op dit forum kwamen we er achter dat we de verkeerde formulieren hadden opgestuurd. We hebben ook via deze tip te horen gekregen welke we wel op  moesten sturen en hebben dat gedaan in Juni.
Het duurt allemaal wel verschrikkelijk lang, en het enige wat we weten is dat ze het geld geïnd hebben. (dus ze zijn er mee bezig in Berlijn).
Tussendoor is er ook telefonisch contact geweest om meer duidelijkheid te krijgen, maar ook dit bleef ook zonder resultaat!
En nu maar elke dag naar de brievenbus rennen en kijken of er post van Berlijn bij zit.

Om goed voor bereid te wezen op onze emigratie, hebben we een vakantie geboekt naar Australië. We vertrekken 2 oktober naar Melbourne en blijven daar tot 29 oktober.

Groetjes,

Albert en Jacquelien
 
Hallo Albert en Jacqie

Wat leuk om allebei aan het begin van een nieuwe relatie dezelfde wens te hebben. Kan het daar tenminste niet mis op gaan (praktisch type, he  :wink:)
Ik wens jullie veel leesplezier op het forum en een goede toekomst in Australie.


groetjes
 
hoi Albert en Jacqie,

Een aussie-paspoort hoef je volgens mij niet in Berlijn aan te vragen, maar in Den Haag. Als Albert zijn paspoort heeft gekregen kan Jacqie haar visum in Berlijn aanvragen.

Misschien heeft Albert geen NL paspoort en dat het daarom weer net iets anders is dan in ons geval, maar in Den Haag duurt het ca. 8 werkdagen voor je je paspoort hebt.

Laat even weten of je denkt dat jullie op het goede spoor zitten. Laat anders even een Pm achter. Wellicht kunnen wij helpen,

Groetjes
 
[move] :hi: op dit gezellige forum, en heel veel succes met jullie plannen.  :up:[/move]

Groeten,

Koen & Kaytrina
 
Hoi allemaal,

Hier weer een berichtje van ons.
We wouden jullie ook even mee laten genieten van onze laatste van zaken.

We zijn er inmiddels weergekomen van Downunder, om precies te zijn zondag 30 oktober.
Het was echt een geweldige ervaring en een schitterd land.
We zijn allebei heel erg verliefd geworden op het land!!! (nog meer dan dat we al waren)
De bevolking is er over het algemeen ook heel erg vriendelijk en ze willen je overal mee helpen.
Waar we nog wel aan moeten werken voor we gaan emigreren is de taal.
We konden ons in de vakantie wel redden maar als je daar echt wilt leven zul je je toch wel iets beter verstaanbaar moeten maken.
Maar dat hebben we er zeker heel erg graag voor over.

We verbleven in australia bij kennissen van ons. Deze hebben ons geholpen om aan Albert  zijn geboortecertificaat te komen..
We hadden het binnen een week terug met de echtheidsstempel en al!!!! :blink: :cheer: :dancing:
Dat was voor ons onvoorstelbaar en een geweldigge stap, vandaar dat we daar nog wel even op gedronken hebben. :cheers:
Voor ons was dat tevens onvoorstelbaar snel, omdat het allemaal zo lang duurt met Berlijn. We hebben er nog steeds niets van terug gekregen. Maar dat is nu in Albert zijn aanvraag ook niet belangrijk meer.

Gisteren hebben we de papieren van Den Haag binnen gekregen. Deze moeten we dus invullen en opsturen en dan duurt het nog ongeveer 8 werdagen en dan heeft Albert zijn paspoort.
Maar we juigen pas als we hem ook daadwerkelijk in handen hebben.

Als dat allemaal rond is gaan met mijn aanvraag bezig.

We zullen jullie zeker op de hoogte houden.

Groetjes,

Albert en Jacquelien
 
Klinkt allemaal veelbelovend hoor!  :up:
Die taal, dat komt dan wel....gewoon veel op elkaar oefenen, Engelse programma's en dvd's kijken, wat IELTS oefeningen doen!  :-D
Veel succes!
Sara
 
Hoi Albert en JaCQUELIEN,

Klinkt zeker goed. Ik heb toch nog even iets opgezocht. Hieronder staat een oud berichtje van George en Franciska. Het komt er op neer dat als je een nieuw paspoort krijgt je dat paspoort eerst geldig moet maken in Australie en dan kan je pas de spouse procedure starten.

"Hoi Fritsie,

Zoals Maluka al zei, je moet een nieuw paspoort valideren.
Bij ons is dat omdat het George zijn eerste Australische paspoort is, niet een verlenging van een oude of zo.

Voor ik mijn papieren op zou kunnen sturen (ik ga voor spouse visa) dan moet hij natuurlijk wel een geldig paspoort hebben."

Succes
 
Ik heb je verhaal gelezen. Klinkt allemaal wezenloos goed. Nu voor de losse eindjes nog. Maar ik denk dat dat ook wel goed komt.

Veel sux6 nog verder.

Rene
 
Klinkt veelbelovend!! Heel veel succes! En wat het engels betreft, ben het helemaal met Sara eens. Goed oefenen, veel bbc en discovery kijken en veel met elkaar praten!

Groetjes Lin :bye:
 
Fritsie, zeer bedankt voor je berichtje.
Voor ons is het natuurlijk niet zo'n goed bericht.
Dat betekend dat de procedure alleen maar weer langer gaat duren.
We zullen uitzoeken welke acties we moeten ondernemen om het paspoort geldig te laten maken.
In ieder geval zeer bedankt voor het meedenken.

En de rest ook heel erg bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Albert en Jacquelien
 
graag gedaan. Ik zou inderdaad eens proberen uit te zoeken of het nu echt moet. Anderen (zoals Robbie) hebben het namelijk niet hoeven doen, dus voor mij is het ook nog niet helemaal duidelijk. Wij gaan in ieder geval in december met het nieuwe (en tevens eerste) paspoort van Nicole naar Oz. Ik laat je daarna wel weten hoe het ging en wat ze met dat paspoort doen. Groet, Frank
 
Dus fritsie als ik het goed begrijp, heeft Nicole ook de hele procedure gehad met het eerste paspoort aanvragen?
Heeft ze dat hier in Nederland gedaan?

En weet iemend wat dat  precies inhoud, dat valideren? We gaan ons nu alweer zorgen maken.
Ik hoop dat iemand ons daar meer duidelijkheid over kan geven!!!

Groetjes,

Jacquelien
 
Nicole heeft twee of drie maanden geleden haar paspoort in Den Haag aangevraagd, dus dezelfde procedure die jullie gaan doorlopen (duurt inderdaad een goede week). Het vervolg is mij ook niet heel erg duidelijk, maar in die oude berichtjes staat het genoemd dat het paspoort 'geactiveerd' moet worden. Wij gingen toch al naar Aus op vakantie (dus niet speciaal om het paspoort), maar nu zal Nicole wel op haar Oz-paspoort Australie binnenkomen (ik verwacht dat er een stempel in komt te staan of zo). Ik zou voorzichtig zijn met opsturen. Je bent het originele geboortewijs van Albert ook al kwijt omdat je het naar Berlijn hebt gestuurd. Als ik meer weet hoor je het. Groet
 
Thanks Frank,

We zullen meer info zeer op prijs stellen.
En we wensen jullie ook heel veel succes met het paspoort en heel erg veel plezier op ullie vakantie.

Gr. Jacquelien
 


OFX
Back
Top