Het verhaal van Rens

rens

Active Member
Eindelijk dan nu de LASTVAZA van Rens!

Vorig jaar juli 2009 kwam dan eindelijk de grant letter, na ongeveer een half jaar wachten! Huis toen in de verkoop gezet en eindelijk is die dan nu verkocht!! Dus we kunnen GAAN (beginnen)!

We zijn al lang actief (de laatste tijd wat minder en vanaf nu weer veel) op dit geweldige forum. Wij zijn met z'n tweetjes; man en vrouw van 37 en 35 jaar, en een eigenwijze kat! Ja die mag nu voor de tweede keer een bloedtest ondergaan omdat het wat langer duurde.

We durfden maar niet te dromen totdat we echt zekerheid hadden of het wel ging lukken. Dat ging in verschillende stadia: werkervaring valideren en genoeg punten halen, visum grant krijgen, en het huis verkopen. Maart dit jaar zijn we weer naar OZ geweest, dit keer om te valideren middels een vakantie, heerlijk was het weer.

In het begin was het veel papierwerk tot het online indienen van de visumaanvraag. Daarna was het wachten op een CO. Toen we die eindelijk hadden hoefden we alleen nog de medicals en VOG's te doen. Al snel daarna kon de champagne open toen ons visum granted was!

Pas met een visum, en dus de zekerheid om onze droom te verwezenlijken, hebben we het aan onze familie verteld en hebben we het huis in de verkoop gedaan. Helaas duurde het huis wel erg lang; we wilden gaan! Uiteindelijk, na zenuwslopende onderhandelingen is de verkoop vorige week getekend en zijn inmiddels de 3 dagen bedenktijd om.
Nu hebben we dus geen 'binding' meer en kunnen we in principe gaan.

Dat wil niet zeggen dat we nu gelijk gaan. De gebruikelijke dingen regelen en een baan zoeken in OZ. Waar? ligt aan de baan, ws sydney of perth!Iig een stad met een airport! Maakt ons niet uit, we vinden beide steden geweldig.

Via deze weg willen we nog eens iedereen bedanken die ons direct- en indirect heeft geholpen in de afgelopen tijd.

RENS

Super Rens, dat jullie huis nu verkocht is en dat jullie nu werkelijk jullie vertrek kunnen gaan plannen! Spannende weg nog, omdat jullie nog niet precies weten waar naartoe. Maar je hebt gelijk: Perth en Sydney zijn beide geweldig.

Veel succes met al het regelwerk!
Annemarie

Gefeliciteerd, en naar wat voor baan/banen zijn we op zoek?

succes met jullie move naar prachtig Australie!

Monja

Wauw wat geweldig! En wat lijkt het mij heerlijk om in dat stadium te zijn...

Succes met het uitzoeken!

Groeten Steven

Bedankt voor de reacties!

Inmiddels zijn de ontbindende voorwaarden verlopen en staat de champagne weer koud!! Altijd een reden om een champi te drinken.

Nu zijn we druk bezig met de voorbereidingen, wij willen uiterlijk in juni weg zijn.

De volgende vragen zijn bij ons naar boven gekomen,

Wie is een goede betrouwbare verhuizer? We hebben al eens contact gehad met de Haan, iemand nog suggesties?
Hebben jullie tips voor tijdelijke huurruimte in Sydney of Perth?
En wij zitten te denken om een afspraak te maken met de belastingdienst, om te kijken wat we allemaal moeten doen.

Verder moet onze kat nog een keer opnieuw de bloedtest doen en moeten we de bijbehorende papierhandel opnieuw invullen, maar dat lukt wel. We denken haar reis te laten organiseren door VCK. En dan via Kuala Lumpur, daar schijnt een goede opvang te zitten op de airport.
Wel eng, we denken ook dat het beter is haar vooruit sturen, maar dat kijken we nog even.

Ik heb net gesolliciteerd voor een baan bij een luchtvaartmaatschappij in Perth, ben nl. vliegtuig engineer. Hopen dat het wat wordt, heb nog niets gehoord. Mijn vrouw gaat naar een baan zoeken als we gesetteld zijn (administratief).

Nou dat was onze update weer voor zover.

Rens

Hi Rens,

Lekker zeg, dat jullie nu ook concrete plannen kunnen maken om down under te gaan!

Wij laten onze verhuizing doen door Hazeleger. De spullen zijn nu opgehaald uit ons huis (grootste deel, laatste deel als we echt vertrekken uit ons tijdelijke huis). Onze ervaring is tot nu toe heel goed: schappelijke prijs en hele goede service. We hebben 4 verhuizers op bezoek gehad voor een offerte. Als je meer details wil weten, stuur me dan even een pmetje, vind het niet netjes om alle prijzen hier te zetten.

Tijdelijke huurruimte: in Perth weet ik wel een paar manieren maar dat hangt ervan af of je gemeubileerd of kaal wilt huren. Voor kaal kun je zoeken op www.realestate.com.au en www.reiwa.com.au, er is daar een enkele gemeubileerde accommodatie. Ook merkte ik dat ik via deze sites nu nog niet kan zoeken, dat is nog te ver vooruit en wij vertrekken begin april.
Als je gemeubileerd wilt huren, kun je veel vinden op www.rent-a-home.com en www.stayz.com.au. Die verhuren meer vakantie-achtige huizen en appartementen.

Wij laten onze katten ook door VCK vervoeren (of natuurlijk Malaysia airlines maar VCK regelt het). We sturen ze bewust vooruit, dat werd ons ook aangeraden. Dan maak je je niet bij elke hobbel zorgen om die knuffels in het ruim. We zijn ook al in het quarantaine station in Byford (Perth) gaan kijken om een beetje gevoel te krijgen. Dat is een vrij klein centrum in vergelijking met de andere twee en redelijk gemoedelijk.

Succes met alles!
Annemarie

Vraagjes mbt Medicare/TFN/Bank/kat

Hallo iedereen,

Tot onze grote spijt moeten we met schaamrood op de kaken bekennen dat we al maanden niet meer op het forum hebben gekeken en niet eens hebben gereageerd op jullie die op onze lastavaza hebben gereageerd.

Echt hectisch wil ik de afgelopen maanden niet noemen, maar het komt aardig in de buurt. Zoals jullie wellicht weten hebben we allang t visum en ook ons huis verkocht. Half maart werd ons huis opgeleverd en hebben we vooraf lang moeten zoeken naar een huurhuis voor maar 6 maanden. Uiteindelijk is dat gelukt, 2 straten achter ons oude huis! We hebben de verhuizing zelf gedaan. Goed te doen, maar ook best druk.

In de tussentijd heb ik nog gesolliciteerd. Een afwijzing en 1 offer voor een job op Sydney Airport maar die betaalde weinig. Ondertussen heb ik het ook op mn werk verteld en tot mn verbazing heeft mn baas gezegd dat hij me niet kwijt wil en wilde kijken wat hij voor me kon doen vwb een overplaatsing. Nu is het wachten op groen licht van de hogere manager en dan willen ze nog een echt interview met me ergens in mei. Een mogelijke startdatum zou 1 september zijn. We hopen zo dat het doorgaat want dit is echt een droomkans, binnen hetzelfde bedrijf overgeplaatst worden!!

Dus we zijn nu druk bezig eindelijk echt alles voor te bereiden. Een verhuizer hebben we al uitgekozen (Hazeleger) en onze kat heeft opnieuw een Rabies inenting en bloedtest gehad. In de AQIS info package staat dat bij de papieren ook ‘General vaccination certificates’ en een ‘Rabies vaccination certificate’ moet zitten. Moet onze dierenarts speciale certificaten maken voor deze vaccinaties of is de stempel+datum in het paspoort (vd kat) voldoende? En wordt het boekje of certificaat nog door de vwa getekend? Dat hebben we nl ergens gelezen

Eenmaal in SYD aangekomen willen we natuurlijk zsm alle belangrijke dingen regelen zoals Medicare, TFN en een bankrekening openen. Voor zover ik het begrijp is het handig om eerst een rekening te openen, dan Medicare aan te vragen en daarna een TFN aan te vragen. Je hebt nml. een rekening nodig om op te geven bij Medicare en voor een TFN heb je een rekening nodig en Medicare (en paspoort) om je aan te melden.

Kan iemand ons vertellen wat nodig is om een bankrekening te openen? Kan dat al vanuit NL? En welke bank is echt goed (o.a. goedkoop in geld overmaken NL-AUS)? En klopt t dat je voor Medicare echt alleen maar een paspoort (+visum) en een bankrekening hoeft mee te nemen, of is er stiekem toch meer?
Goed, het is een lang verhaal geworden, maar dat krijg je als je zo lang afwezig bent. We zullen vanaf nu weer regelmatig op het forum zijn!

Voor iedereen die ondertussen goed nieuws heeft gehad: SUPER GEFELICITEERD!! En voor wie het nog (wat) langer duurt: KOP OP!! Geduld is n schone zaak, wij kunnen het weten.

Back