Het weer

Jack

Well-Known Member
iedereen praat over zijn grote plannen, TRA, DIMIA, begrijpelijk.
Het is alweer december.
En iedereen die nog in europa is heb ik een vraagje.
Het verschil van het weer in europa of Australie.
Is dit de grootste doorslag om te emigreren of speelde dit een grote rol.
Graag je tevredenheid of je ergenis van het weer in Nederland laat het horen wat je ervan vind ennne hou je niet in.
Ik ben zeer benieuwd wat jullie er nou van vinden.

Outback Jack
 
Met een Nederlandse nationaliteit wonend in Belgie ( net over de grens)
Helaas "nog" niet in Australie.
Rene waarom deze vraag en helaas geen mening over het verschil van het weer hier of het weer in Australie.

outback Jack
 
Graag je tevredenheid of je ergenis van het weer in Nederland laat het horen wat je ervan vind ennne hou je niet in.
Los van "wat moet je nou toch met dit soort info???" :evil: Geen ergernis met het Nederlandse weer........maar zeer grote tevredenheid met het Australische weer.

Wie weet komt het van pas.............
 
Hi Jack,

Hoofdzakelijk door[quote author=Jack link=topic=3329.msg38957#msg38957 date=1133601849]
En iedereen die nog in europa is heb ik een vraagje.
[/quote]

Hieruit had ik het idee dat je in Oz zat.
Tevens heb ik de (misschien nare) gewoonte om te kijken waar mensen wonen nav hun profiel. Er zijn leden die een vraagstelling hebben die de indruk geven dat ze al in Oz wonen. Vandaar.

Maar om terug te komen op je vraag.
Persoonlijk vind ik het een moeilijke vraag. Als je kijkt naar de omvang van Europa tov Australië, is er nog al wat verschil. In Oz krijg je in het noorden een subtropisch klimaat met de daarbij behorende rainforests. Kijk je naar Tasmanië, dan is er een kans op sneeuw. Maar de echte koude zoals in Noorwegen vindt je er niet. (Behalve in bv de Snowy's, en dan nog niet eens zo laag).
De temperaturen van Spanje (binnenlanden) vindt er weer wel.
Als ik ga Oz vergelijken met Nederland, moet ik wel kijken met de staat waar ik eventueel zou willen wonen. Dat zal waarchijnlijk Qld worden, met een tweede keus SA.
Ik ben zelf gehecht aan wat warm weer, en daar valt Qld onder. Ik heb een hekel aan de kou. Maar het kan er ook behoorlijk warm worden (30c +) met de daarbij horende vochtigheids graad.
Daartegenover is het erg mooi als er een pak sneeuw net is gevallen, en ik kan het bekijken vanuit een verwarmde auto of huiskamer. De veranderingen van de seizoenen is zo goed als niet mee te maken in Oz, dus dat mis je. Sloffen door een droog pak bladeren is er dan niet meer bij.
SA is een wat meer getemperde omgeving, vergeleken met bv Vic. Ik heb nog steeds een indruk van Vic als een wat natte regenachtige staat (Ton en Ineke zullen dit wel weerleggen  :-D).
Voor mij is Oz nog steeds mijn land, want ik heb me (zelfs na 30 jaar) hier nooit ECHT thuis gevoeld. Te veel hokjes politiek en mentaliteit. Ook met de aanzet van het koudere weer vraag ik me toch iedere keer weer af: "Wat doe ik eigenlijk hier?". Maar ja, ik heb een schat van een Nederlandse vrouw, een leuk huis, een behoorlijke goede baan, en toch redelijk veel vrienden en kennissen (en nu ook Xpdite).

Het weer is voor mij niet doorslaggevend, maar wel een grote invloed.

Ik hoop dat de vraag naar behoren is beantwoordt?

Gr. Rene
 
Hey Rene,

Wat een antwoord en wat je op het einde zegt, dit is van grote invloed als je.
Binnenzitten is alleen leuk met visite vooral met de feestdagen.
Laat het buiten maar koud zijn, regen of sneeuwen, met gezelligheid wat te eten en drinken. maar helaas die dagen zijn maar "even".
In de zomer met mooi weer is het buiten te beleven het leven.
Ik persoonlijk vind ik dat de mooiste manier van leven en dat is wat ik in oz beleeft heb op een zeer positieve manier.

Denkt iemand daar anders over is dit zo'n beetje allemaal het zelfde, of zijn er veel mensen die emigreren naar australie vanwege familie of het werk.

Hoor  es

Outback Jack :evil:
 
Wat het weer betreft, ik ben dus van plan om in "de natte staat" Victoria te gaan wonen, in de buurt van Melbourne en dat is dan een plek die veel op Nederland lijkt. Het weer is dus niet echt een doorslaggevende factor voor mij. Nou ja, ik heb een hekel aan vorst en gladheid en ik ben blij dat ik dat waarschijnlijk niet tegenkom in Melbourne.
Mooi, warm weer is natuurlijk prettig maar om nu te gaan werken met 40 graden Celsius vind ik ook niet zo top. In je vrije tijd, dat is wat anders.
Tot slot, ieder nadeel (slecht weer), heeft zijn voordeel. Het voordeel: hoe meer nattigheid, hoe groener (mooier) de natuur. Of je moet het Great Barrier Reef natuurlijk als "de natuur" beschouwen.
 
He Hawk,
Dit is weer een heel ander antwoord maar ze hebben me verteld dat Melbourne prachtig is en dat het een goede staat is om aan werk te komen.
Wat is jouw visum aanvraag. Enne wanneer denk je het visum in je handen te hebben.

Groeten,

Outback Jack :evil:
 
Voor ons is het weer een erg belangrijke factor hoor, natuurlijk niet de enige maar wel een punt. Ik ben al die regen en die miezerigheid beu hier, die paar daagjes 'zomer' , daar trek ik het niet mee!
Ik tel dan ook enorm af tot de dag van vertrek, want vanaf dan: ENKEL NOG ZON ZON EN ZON!!!!  :up:

Sara
 
Zo is dat Sara,

Don't shame to say , I like the sun.

Iedereen rent naar de bouwmarkt om een zwembad an te schaffen als het even 8 dagen aan een stuk door boven de 30 graden is.
En de rest van het jaar liggen de bladeren er in weg te rotten.

Toch..........

outback Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=3329.msg39054#msg39054 date=1133703407]
He Hawk,
Dit is weer een heel ander antwoord maar ze hebben me verteld dat Melbourne prachtig is en dat het een goede staat is om aan werk te komen.[/quote]
En dat is ook de reden waarom ik er naar toe ga.

[quote author=Jack link=topic=3329.msg39054#msg39054 date=1133703407]Wat is jouw visum aanvraag. Enne wanneer denk je het visum in je handen te hebben.

Groeten,

Outback Jack :evil:[/quote]

Ik probeer naar Australië toe te komen op een skilled visum. De aanvraag wordt één dezer dagen opgestuurd naar DIMIA, de skills test en IELTS test heb ik achter de rug. Wanneer? Ja, ik zie wel wanneer ik mijn visum krijg, zal wel voor 2007 zijn.
 
He Hawk,

Je bent al een heel eind.
En je zal het wachten wel moe zijn maar je zal zeker een positieve uitslag krijgen.
En sneller als je zelf denkt.
Weet je wat,.......... geniet nog maar in Nederland want je bent sneller weg als je zelf denkt.
Hang on and keep smiling.

Outback Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=3329.msg39340#msg39340 date=1133804137]
He Hawk,

Je bent al een heel eind.
En je zal het wachten wel moe zijn maar je zal zeker een positieve uitslag krijgen.
En sneller als je zelf denkt.
Weet je wat,.......... geniet nog maar in Nederland want je bent sneller weg als je zelf denkt.
Hang on and keep smiling.

Outback Jack :evil:
[/quote]
Bedankt voor je opbeurende reactie. Ik hoop dat je gelijk hebt.
 
Over het weer gesproken, wat was het GRUWELIJK warm vandaag in Sydney. Wat zeg ik, was? IS!! Ik ga nog niet eens proberen te slapen, want daar is het gewoon te warm voor. Nee, geen A/C hier.... Ze hadden 33 graden voorspelt, maar het voelde aan als ver boven de 35. Helaas het nieuws niet gezien hoe warm het nou is geworden.

Als ik het weer in Sydney moet omschrijven naar Nederlandse maatstaven, dan is het hier 3 maanden lang hittegolf, 6 maanden lang zomer, en 3 maanden herfst.
En die zon die blijft maar schijnen..... het is gewoon saai! En vandaar ook die alsmaar erger wordende droogte. De zomer in Sydney vind ik dus te warm. Je wil gewoon wegblijven uit de zon, het liefst niet te lang buiten blijven, maar lekker koel binnen (als je A/C hebt dus). Vanavond heb ik uit arren moede een uur lang in een foodcourt in The Rocks gezeten met een fles frisdrank voor m'n neus.
In de winter kan het hier fris worden, in de stad ca. 5 graden in de ochtend, maar dan gaat het kwik overdag wel richting de 18 a 20 graden. Toch voelt het frisjes aan in de schaduw. Maar de zon blijft het hele jaar door erg fel. Ook in de winter hou je het geen 15 minuten uit in de zon, dan begint het te branden. Je ziet wel mensen op het strand zonnen, maar zwemmen meestal niet.

Ik mis de Nederlandse zomers wel hoor. Gematigde temperaturen, een zon waarin je uren kan liggen bakken, en 's avonds blijft de warmte (en de schemering) lekker hangen zodat je tot middernacht lekker buiten kan zitten met kaarslicht. Hier in Sydney is het om uiterlijk 8u30 PM stikdonker, de temperatuur daalt meestal behoorlijk (veel uitstraling in dit dorre landschap), en de nodige insecten komen naar buiten. Als het geen dikke nachtvlinders zijn die om je heen tegen de lampen aan vliegen, dan zijn het wel kakkerlakken die om je heen rennen. En daar kan geen muggenspray tegenop! Overdag vallen de insecten me trouwens behoorlijk mee, alhoewel er altijd wel een irritante blackfly je weet te vinden, en je pas weer verlaat wanneer je maximaal geirriteerd bent :)

Wat ik verder mis aan het nederlandse weer? Een mooie lentedag, een zomerse herfstdag, en een koude winterdag met dik ijs op de kanalen en een pak sneeuw. Jammer genoeg zijn er niet zoveel van zulke dagen.
 
@ David,

Het gebeurd niet vaak dat er een negatieve reactie komt op dit forum. Meestal zijn het positieve reacties.
Het is daarom ok verhelderend dat er ook leden zijn die een negatieve ervaring hebben.

Ik heb ook jaren in Sydney gewoond, en de ervaring die jij mee maakt, heb ik er eigenlijk nooit zo mee gemaakt.
Maar na jaren in Nederland te wonen, geeft ik (tot op zekere hoogte) je wel gelijk. De seizoenen schuiven daar in elkaar zonder de veranderingen die je in Nederland mee maakt.
Toch, ik heb het liever iets tè koud, dan iets tè warm.

Ik hoop toch dat er ook nog leuke dingen zijn in Sydney!!

Rene
 
@Rene:

Het is ook een luxe-probleem hoor. Zoals ik al zei, de zomers vind ik hier te warm, maar de 'lente' en 'herfst' zijn hier prima te doen. Dat vind ik lekkere seizoenen. Het is natuurlijk lekker dat het zo vaak lekker weer is, maar ik zou toch graag wat vaker regen zien, en wat minder droogte. Je ziet het hier voornamelijk in de gortdroge winters, beige grasvelden, bomen en struiken die er slap bijhangen... Wat dat betreft sprak Cairns me wel aan, over zo lekker groen, en met grote regelmaat een bui. Ok, misschien ook saai in het 'natte' seizoen daar, als de schimmel tussen je tenen staat :) Maar ik woon liever een wereldstad als Sydney dan in een dorp als Cairns, da's misschien leuk als ik met pensioen ben :)

De zomer in de binnenstad is trouwens gematigder dan landinwaarts. Ik heb 3 zomers landinwaarts gewoond (ca. 40 km), en de hitte is overweldigend. Uitschieters boven de 40 graden.

En die zon... ik heb zelf een lichte huid met de nodige moedervlekken, en met de australische zon ben ik op mijn hoede wat huidkanker betreft. Er is een reden dat dit zo'n veelvoorkomende vorm van kanker is, de zon is hier echt andere koek.
 
Ik heb het weer weer (weer weer?)  gelezen en het word de komende dagen frisser ( lees als koud).
Morgen weer een dagje werken in die kou en dan is het weer weekend.

In Oz staan ze vroeg op om s'middags klaar te zijn voordat het te heet word.
En wij trekken twee paar kousen en 3 truien en 5 onderbroeken extra aan om de dag een beetje warm door te komen.
Voor mij mag het moment van emigreren snel aanbreken.
Binnenkort die gezellige kerstmisdagen, heerlijk.

Het is hier fris en grijs en het word alsmaar kouder, :freezing:

Misschien zijn er mensen die bezig zijn hun skilled visum te krijgen met ook buitenwerk zoals de bouw.
Laat je horen wat jij ervan vind van buitenwerk in de winter periode, in Nederland of OZ.

Kleed jezelf goed want volgens de weerberichten word het DUIVELSKOUD :devil:

Outback Jack :evil:
 
@ David
[quote author=David link=topic=3329.msg39718#msg39718 date=1134007810]
Maar ik woon liever een wereldstad als Sydney dan in een dorp als Cairns, [/quote]
DON'T KNOCK CAIRNS!! THAT'S SACRILEGE!!

Maar;>
[quote author=David link=topic=3329.msg39718#msg39718 date=1134007810]
Wat dat betreft sprak Cairns me wel aan, over zo lekker groen, en met grote regelmaat een bui. [/quote]

Een beetje tweestrijdig van jouw kant, of niet??
Nee, ik ben nog steeds van plan om die richting uit te gaan!!

Rene
 
[quote author=Rene-L link=topic=3329.msg39812#msg39812 date=1134081494]
@ David
[quote author=David link=topic=3329.msg39718#msg39718 date=1134007810]
Maar ik woon liever een wereldstad als Sydney dan in een dorp als Cairns, [/quote]
DON'T KNOCK CAIRNS!! THAT'S SACRILEGE!!

Maar;>
[quote author=David link=topic=3329.msg39718#msg39718 date=1134007810]
Wat dat betreft sprak Cairns me wel aan, over zo lekker groen, en met grote regelmaat een bui. [/quote]

Een beetje tweestrijdig van jouw kant, of niet??
Nee, ik ben nog steeds van plan om die richting uit te gaan!!

Rene
[/quote]

Iedere plek heeft toch z'n charmes? Ik kan inzien waarom sommigen juist daar willen wonen, het is maar net welke levenstijl je wilt, en waar je wil werken. Ik ben er 2 keer op vakantie geweest.

@Jack:
Het zijn voornamelijk de bouwvakkers die inderdaad om 7 uur beginnen om de hitte een beetje te vermijden, neemt niet weg dat je wel een bikkel moet zijn hoor om in deze temperaturen buiten te werken.
Het kantoor-volk begint standaard iets van 8u30.
 
en hier Marc Pelleboer:

Morgen aan de Sunshine Coast: graadje of 30, en 's middags een T-storm verwacht.

Hadden eergisteren toch een geweldig gave onweersbui. Fantaaaaaaastisch! Bliksem echt overal, links rechts en midden (zoals dat zo leuk heet in het Engels), de ene klap na de andere. En een WATER! Gaaf! Wij hebben een redelijk open huis, met golfplaten dakbedekking (zoals half Australie) en geen plafond anders dan de balken en het houtwerk van het dak zelf, en we konden elkaar nauwelijks verstaan! Gebarentaal was erg handig!

Ik mag dat wel.

Marc
 
Back
Top