Het weer??

maverick

New Member
Eigenlijk een gewone vraag temidden van al de problemen en oplossingen.
Mijn Brisgirl klaagt altijd over het weer, SO FUCKING HOT AGAIN , AND HUMID :evil:
En zij twijfelt of ik dat wel aankan, haahahahahaha

Hoe zijn de ervaringen met het australische weer eigenlijk.
kon je eraan wennen of bevalt het gewoon????

Voor mij zou het dus Brisbane worden als alles doorgaat en ik ga in Januari daar naartoe.
Ja ik weet het SUMMERTIME to the max :cool:

Zijn wij nederlanders wel wat gewend of sterven we het af.
Ikzelf zie het wel zitten, ik heb het helemaal gehad met het nederlandse weer.

weerbericht NL
-we weten het niet want het is zo wisselvallig. kijk morgen maar uit het raam
weatherforcast Brisbane.
-Today was a sunny bloody hot day, dont get sunburnt cos it stays like that for a while

Ik weet al welke ik wil beluisteren

Greetz Marco(uit het wisselvallige NL)

Nou Marco, ik kan je gerust stellen; het is hier inderdaad fucking hot and humid!  :-D :-D

Deze zomer was de warmste zomer sinds '82, en het probleem is, it's just draining. Daarom gaan mensen vaak naar de mall, puur om af te koelen omdat ze thuis geen airco hebben.

Toen ik hier net kwam wonen heb ik dan ook een knop moeten omdraaien, so to speak; 'zweet ik, dan zweet ik maar'. Je daar hier over druk maken zou een eindeloze zaak zijn.

Er zijn dingen die we niet doen vanwege de hitte/vochtigheid, zoals in de tuin werken bijvoorbeeld. En Steve woont hier toch al heel z'n leven.

Het belangrijkste is dat je een plek hebt waar je lichaam kan bijkomen van de hitte, al heb je maar 1 kamer met airco in je huis. Hadden we dat niet, dan ging ik wel in de auto zitten... LOL...

Januari kan je inderdaad nog wel 's tegenvallen. Het is geen tijd om lekker 's nachts tegen elkaar aan te kruipen. Tenzij je die airco in je slaapkamer hebt!

Maar alles is relatief; toen ik een paar jaar geleden in Vanuatu was, wist ik niet wat me overkwam! Toen dacht ik 'Brisbane valt nog wel mee'. En ik moet zeggen, ik ben er aan gewend geraakt, maar dat is misschien meer een 'state of mind'?

Persoonlijk nodig ik m'n bezoek niet uit in Januari/Februari, dat vind ik echt niet leuk voor hen.

Nou, als ik het nou heeeeeeeel slecht afschilder, dan kan het misschien meevallen? ;-)

Ireen.

He Ireen,grappig dat je ook in Vanuatu bent geweest,daar heb ik 9 maanden gewoont! :cool:

Clair.

Echt? Wauw, dat hoor je niet vaak!

Steve is zelfs tribal member gemaakt, en heeft er een stuk land. We komen er maar niet aan toe om weer te gaan, maar ik vond het geweldig. Port Vila Hospital is ook een klant van Steve's bedrijf.

Waar woonde jij? Toen ik er was zijn we alleen maar op Efate geweest. 4WD gehuurd en een 'rondje' gereden over het eiland. Was het 'Negang' ofzo, in het noorden van het eiland? Verdorie, ben de naam kwijt! Schitterende plek waar we gelunched hebben; ik geloof dat de vis net gevangen was :). We waren de enige klanten, maar later zou er een buslading komen, jeweetwel, van de cruises.

Geweldige markt in Port Vila! Steve zei laatst trouwens dat het er een stuk minder veilig is tegenwoordig. Veiligheid waar Vanuatu juist altijd prat op ging. Erg he?

Ireen.

Wij woonden in Port Vila.Dit was in 1988,ik was toen 13.Wij zijn er officieel naar toe geemigreerd maar door politieke onrusten moesten alle buitenlanders het land uit,dus wij ook. :|
We zijn toen uitgeweken naar Fiji en later NZ maar uiteindelijk moesten we toch weer terug naar Holland,helaas. :cry:
En nu hoop ik met eigen man&dochter over een jaar of 3 definitief richting Oz te vertrekken. :)

Clair.

Leuk, dan kan je nog 's overwippen naar Vanuatu! Dat zal nou trouwens wel heel anders zijn dan 15-20 jaar geleden!

En warm he, errug warm... LOL

Back